Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Fair Search: kolejna akcja przeciwko Google

29 stycznia 2012, kategorie: Reklama hotelu w Google, Serwisy i portale    

Ostatnia „turystyczna” aktywność Google zaczyna mocno niepokoić branżę. Po serwisie RoomKey.com, uruchomionym przez kilka dużych sieci hotelowych, pojawiła się kolejna inicjatywa mająca uderzać w giganta. To fundacja FairSearch.org, do której przystąpili już m.in. TripAdvisor, Kayak i Expedia.

O co chodzi?

Oficjalnie? Chodzi o promocję ekonomicznego wzrostu opartego na innowacji i zasadach zdrowej konkurencji – głównie w obszarze wyszukiwarek online i mobile. Krótko rzecz ujmując: uczestnicy ruchu przeciwstawiają działaniom Google, prowadzącym do monopolizacji rynku usług – w tym turystycznych – online. Na stronach FairSearch czytamy:

To konsumenci – a nie wyszukiwarki – powinni wskazywać liderów rynku. To oni korzystają na przejrzystej konkurencji – większy wybór prowadzi do ciągłego ulepszania ofert i produktów. Jednocześnie to konsumenci płacą najwyższą cenę za manipulacje wyszukiwarek, promujących produkty tylko wybranych producentów.

W akcji biorą udział m.in. TripAdvisor, Travelocity, Kayak, Hotwire, Expedia, Sabre oraz, oczywiście, Microsoft. Obawiają się oni nie tylko pozycji Google, ale przede wszystkim strategii giganta. Warto zobaczyć poniższą prezentację:

Podkreślają, że algorytm Page Rank jest nieprzejrzysty i nie zawsze logiczny. Zwracają uwagę na przypadki faworyzowania w wynikach wyszukiwania producentów wydających znaczne pieniądze na reklamę w Google. W końcu krytykują działania giganta zmierzające do implementacji własnych usług e-commerce i promowania ich.

Warto wiedzieć

Niedawno rozpoczęła się kampania „Good To Know about Google„, mająca być odpowiedzią na akcję Google. Członkowie FairSearch zrzucili się na serię reklam prasowych zestawiających elementy pierwotnej „misji Google” z obecną strategią biznesową wyszukiwarki. Zobaczcie przykład reklamy, na której FairTrade przypomina wypowiedź Larrego Page’a z roku 1998:

↑ Larry Page, 1998: reklamy publikowane przez wyszukiwarki będą przynosić pożytek głównie reklamodawcom, ignorując potrzeby użytkowników.

Więcej reklam znajdziecie na stronie fairsearch.org/goodtoknow/. Warto poczytać!

Czy to coś da?

No właśnie. Oczywiście w całej akcji nie chodzi o szczytną ideę przejrzystej konkurencji – chodzi głównie o pieniądze, które Google może zabrać (lub już zabiera) uczestnikom FairSearch. Udział Microsoftu w całej akcji jest znamienny. Kto bowiem przez długie lata promował swoją przeglądarkę internetową korzystając z pozycji i zasięgu systemu Windows?

Mimo to hotelarze powinni wspierać inicjatywę. Reklama w Google jest jak Benzyna – jej cena stale rośnie. Brak jakiejkolwiek alternatywy faktycznie budzi niepokój – niezwykle istotny rynek wyszukiwarek jest bowiem obecnie patologiczny – mamy właściwie tylko jednego liczącego się gracza. Dlatego każda akjca, dzięki której sytuacja może zmienić się choćby o centymetr, jest godna uwagi i wsparcia.

Przeczytaj poprzedni wpis:
TripAdvisor idzie po swój pierwszy milion w Polsce

Niedawno pisałem, że polska wersja TripAdvisor powinna przekroczyć granicę 800 tysięcy użytkowników w okolicach lata 2012. Tymczasem serwis dokonał tego...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!