Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Booking rządzi w AdWords

30 marca 2012, kategorie: Serwisy i portale    

Opublikowano ciekawy raport dotyczący obecności branży turystycznej w brytyjskim Google. Choć dane nie dotyczą naszego podwórka, znaleźć możemy kilka ciekawych, uniwersalnych wniosków.

Raport opublikowała agencja Greenlight, zajmująca się m.in. badaniem trendów związanych z SEO i PPC. Dane dotyczą rynku brytyjskiego w styczniu 2012. Okazuje się, że w tym czasie użytkownikcy Google UK szukali informacji związanych z hotelami ponad dwa miliony razy. Co ciekawe, 15% zapytań opierało się na ogólnej frazie „hotels”:

Jaka strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania najczęściej? Nie, to nie Booking! To LateRooms, który zanotował pierwsze miejsce dla 101 fraz, zyskując 69% zasięgu. Tuż za nim uplasowały się Lastminute oraz TripAdvisor.

Zapytania ogólne

Aż 38% zapytań opierało się na słowach ogólnych, nie powiązanych z żadną konkretną lokalizacją. Zobaczcie, jak rozkładały się zapytania w tej grupie:

Reklamodawcy: tu rządzi Booking

Jaka strona była najbardziej widoczna w płatnych wynikach wyszukiwania? Oczywiście Booking, który przeznacza większość swojego budżetu marketingowego na reklamę w wyszukiwarkach. Myślę, że podobne wyniki notowalibyśmy również w naszym kraju. W styczniu 2012 Booking zanotował zasięg na poziomie 92%, pojawiając się najczęściej na drugiej pozycji dla ponad 110 różnych fraz.

Na kolejnych miejscach: Trivago, Lastiminute, Expedia, Laterooms, Hotels, Agoda. Jeśli jednym z Twoich najważniejszych segmentów są goście z UK, musisz zwrócić uwagę na te strony.

Kiedy warto się reklamować?

Najwięcej zapytań związanych z branżą turystyczną odnotowano…we wtorek. Najmniej – w weekendy. Sprawdźcie poniższy wykres – czerwony wykres to zachowania użytkowników. Reszta wykresów to strategie obecności w AdWords największych reklamodawców. Najlepiej radził sobie serwis Travel Republic.

Planując kampanię AdWords warto analizować popularność fraz kluczowych w poszczególnych dniach tygodnia. Im lepiej dostosujemy się do zachowań potencjalnych klientów, tym lepiej zoptymalizowane będą nasze reklamy. A co za tym idzie: będą po prostu tańsze.

Szczegółowy raport pobrać można na stronie agencji Greenlight. Wystarczy się zarejestrować.

A jak wygląda kwestia sensowności reklamy AdWords, gdy pozycja w wynikach wyszukiwania jest wysoka? O tym piszę tutaj: Mój hotel jest wysoko w Google. Czy inwestować w AdWords?

Przeczytaj poprzedni wpis:
Czy hotel też powinien blogować?

W ubiegłej dekadzie blogi były domeną nastolatków. Dziś są jednym z podstawowych narzędzi komunikacji marek, korporacji, polityków. Hotele również powinny...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!