Booking rządzi w AdWords
Opublikowano ciekawy raport dotyczący obecności branży turystycznej w brytyjskim Google. Choć dane nie dotyczą naszego podwórka, znaleźć możemy kilka ciekawych, uniwersalnych wniosków.
Raport opublikowała agencja Greenlight, zajmująca się m.in. badaniem trendów związanych z SEO i PPC. Dane dotyczą rynku brytyjskiego w styczniu 2012. Okazuje się, że w tym czasie użytkownikcy Google UK szukali informacji związanych z hotelami ponad dwa miliony razy. Co ciekawe, 15% zapytań opierało się na ogólnej frazie „hotels”:
Jaka strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania najczęściej? Nie, to nie Booking! To LateRooms, który zanotował pierwsze miejsce dla 101 fraz, zyskując 69% zasięgu. Tuż za nim uplasowały się Lastminute oraz TripAdvisor.
Aż 38% zapytań opierało się na słowach ogólnych, nie powiązanych z żadną konkretną lokalizacją. Zobaczcie, jak rozkładały się zapytania w tej grupie:
Jaka strona była najbardziej widoczna w płatnych wynikach wyszukiwania? Oczywiście Booking, który przeznacza większość swojego budżetu marketingowego na reklamę w wyszukiwarkach. Myślę, że podobne wyniki notowalibyśmy również w naszym kraju. W styczniu 2012 Booking zanotował zasięg na poziomie 92%, pojawiając się najczęściej na drugiej pozycji dla ponad 110 różnych fraz.
Na kolejnych miejscach: Trivago, Lastiminute, Expedia, Laterooms, Hotels, Agoda. Jeśli jednym z Twoich najważniejszych segmentów są goście z UK, musisz zwrócić uwagę na te strony.
Najwięcej zapytań związanych z branżą turystyczną odnotowano…we wtorek. Najmniej – w weekendy. Sprawdźcie poniższy wykres – czerwony wykres to zachowania użytkowników. Reszta wykresów to strategie obecności w AdWords największych reklamodawców. Najlepiej radził sobie serwis Travel Republic.
Planując kampanię AdWords warto analizować popularność fraz kluczowych w poszczególnych dniach tygodnia. Im lepiej dostosujemy się do zachowań potencjalnych klientów, tym lepiej zoptymalizowane będą nasze reklamy. A co za tym idzie: będą po prostu tańsze.
Szczegółowy raport pobrać można na stronie agencji Greenlight. Wystarczy się zarejestrować.
A jak wygląda kwestia sensowności reklamy AdWords, gdy pozycja w wynikach wyszukiwania jest wysoka? O tym piszę tutaj: Mój hotel jest wysoko w Google. Czy inwestować w AdWords?