Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Poziom 511 – ten hotel musi poprawić stronę

04 kwietnia 2012, kategorie: Strategie i Case Study, Strona hotelu    

Trafiłem dziś na stronę nowego obiektu Poziom 511, tytułującego się jako Design Hotel & SPA. Okazuje się, że to przepiękne miejsce promowane jest przez jedną z najmniej funkcjonalnych stron, jakie widziałem.

Strona poziom511.com powinna być przestrogą dla tych obiektów, które mają ambicje stworzyć „nietypową”, „zadziwiającą” witrynę. Takie bowiem było założenie twórców strony 511:

Uważamy, że swoimi niecodziennymi rozwiązaniami funkcjonalnymi i ciekawym wzrornictwem strona dobrze oddaje aurę, która jest wyczuwalna na każdym metrze kwadratowym _511

Co tu jest nie tak?

Pierwszy problem pojawia się już przy próbie wejścia na stronę. Nie zobaczycie Hotelu 511, jeśli korzystacie np. z Explorera w wersji niższej niż 9. Zamiast pięknych wnętrz Waszym oczom ukaże się następujący komunikat:

Hotel Poziom 511

Trudno stwierdzić, ilu potencjalnych gości hotel traci już na tym etapie. Według Rankingu Gemiusa, obecnie około 13% internautów korzysta z Explorera w wersji niższej niż 9. Stronę zaprzyjaźnionego hotelu, którego statystyki oglądałem niedawno, odwiedza niemal 29% „eksplorerów”, z czego tylko 30% posiada wersję 9.

Co więcej, okazuje się, że treść tego feralnego komunikatu została zaindeksowana przez Google jako opis strony. Efekt? Zobaczcie, jak w jaki sposób hotel zachęca użytkownika do kliknięcia w wynikach wyszukiwania:

Hotel Poziom 511

Wchodzimy na stronę

Tutaj kolejne zaskoczenie. Dizajnerski hotel nie prezentuje zdjęć na pierwszej stronie! W zamian mamy dość enigmatyczną, wypełniającą niemal całą przestrzeń animację flash, która kompletnie nic nie komunikuje. Ale to dopiero początek problemów. Na ekranach o szerokości 1024 pikseli widzimy tylko fragment strony – bez możliwości nawigowania poziomego. W rezultacie obejrzeć możemy jedynie:

Hotel Poziom 511

Tu znów możemy zajrzeć do badań Gemiusa. I znów problem dotyczy przynajmniej 15% internautów.

Co im umyka? Dział „Konakt” oraz moduł rezerwacyjny – a więc prawdopodobnie dwa najważniejsze elementy strony. W przypadku hotelu Poziom 511 to jednak tylko pół biedy – okazuje się bowiem, że moduł rezerwacyjny nie działa:

Hotel Poziom 511

Co do zmiany?

Pamiętajmy, że strona hotelu musi przede wszystkim sprzedawać. Tymczasem 511 robi wszystko, aby do tego nie dopuścić. Oprócz wyżej wymienionych, zwróciłbym uwagę na kilka innych problemów. Nie jest to oczywiście kompleksowy raport, ale od tego warto byłoby zacząć zmiany:

  • Skomplikowana, nietypowa nawigacja – mało widoczne suwaki, mylące strzałki
  • Nieaktywne opcje „wyślij”, „drukuj”, „pobierz”
  • Duża, mało atrakcyjna animacja flash na wstępie
  • Bardzo mała ilość zdjęć obiektu i trudność w dotarciu do nich (łatwiej je znaleźć na Facebooku)
  • Brak osobnego działu „Galeria”, niezwykle istotnego dla tego typu obiektów
  • Wielka ilość zmarnowanej przestrzeni
  • Brak widgetu Facebooka lub znaczników „Lubię to” – taki obiekt powinien prowadzić aktywną strategię social media
  • Brak słów kluczowych, wyróżników, mocnych haseł, elementów call to action
  • Brak możliwości zamówienia newslettera
  • Brak fragmentów opinii gości – a te znaleźć już można na Booking
  • Problem z konstukcją strony – brak możliwości linkowania do poszczególnych działów
  • …a co za tym idzie – brak optymalizacji SEO działów (Brak jakichkolwiek znaczników meta, Krótki i lakoniczny tytuł strony)

Hotel ruszył w styczniu i jestem przekonany, że jego strona będzie rozwijana. Póki co sprawia wrażenie fatalnie przekombinowanej. A przecież można prościej – choćby tak, jak to zrobił hotel Missoni.

Właścicielom Poziomu 511 życzę sukcesu. I lepszej strony!

Przeczytaj poprzedni wpis:
Mój hotel jest wysoko w Google. Czy inwestować w AdWords?

To pytanie zadają często hotelarze, którym udało się skutecznie wypozycjonować swoje obiekty dla najważniejszych fraz kluczowych. Spróbujmy znaleźć odpowiedź -...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!