Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Graph Search: zobacz, jak Facebook pokaże hotele

20 stycznia 2013, kategorie: Hotel na Facebooku    

Kilka dni temu pisałem o nowej wyszukiwarce na Facebooku. Choć nie jest jeszcze ogólnie dostępna, wiemy już, jak prezentować się będą w niej hotele. Zobaczcie video.

Po wpisaniu frazy „Hotele w okolicy [miasto]”, otrzymamy wynik prezentujący listę obiektów. Każdy opisany będzie następującymi danymi:

  • Zdjęcie
  • Rodzaj obiektu
  • Standard (lub ocena)
  • Adres
  • Godziny otwarcia (?)
  • Liczba wszystkich check-inów w tym miejscu
  • Liczba wszystkich kliknięć like
  • Możliwość polubienia hotelu
  • Możliwość spojrzenia na mapę i lokalizację
  • Możliwość obejrzenia zdjęć wykonanych w obiekcie
  • Możliwość sprawdzenia wszystkich gości, którzy wykonali check-in w obiekcie

Dodatkowo może pojawić się informacja „Goście, którzy lubią ten hotel, polubili również…”

Oprócz tego użytkownicy otrzymują również opcję „Search Web„, czyli możliwość sprawdzenia „klasycznych” wyników wyszukiwania, dostarczanych przez Bing. A wszystko bez konieczności opuszczania Facebooka. Może to być prztyczek (niektórzy powiedzą: cios) wymierzony w Google. Zobaczymy, czy ta współpraca Facebooka z Bingiem będzie miała jakikolwiek niekorzystny wpływ na giganta.

Wnioski?

Za wcześnie na konkrety, choć kilka uwag nasuwa się już teraz:

  • Warto zachęcać fanów do większej aktywności na Fan Page
  • Warto zachęcać gości hotelowych do wykonania „check-inu” na FB
  • Warto zająć się pozycjonowaniem na Bing

Jak na razie nic nie wiemy na temat możliwości reklamowania się w tym miejscu. Wyniki „search web” również takich reklam nie zawierają (choć, jak sądzę, to tylko kwestia czasu).

Mam również nadzieję, że ranking hoteli w wynikach wyszukiwania nie będzie tworzony w oparciu o dane ilościowe, a raczej o Edge Rank (czyli stopień zaangażowania użytkowników w działania hotelu na Facebooku).

W przeciwnym przypadku może to doprowadzić do niebezpiecznego procederu kupowania lajków. A to tylko popsuje jakość uzyskiwanych danych.

Poniżej video. Prezentacja hoteli rozpoczyna się w 2:24.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Facebook wreszcie z porządną wyszukiwarką. To ważne dla hotelarzy!

W październiku narzekałem na brak dobrej wyszukiwarki na Facebooku. Takiej, która prezentowałaby reputację obiektu wśród użytkowników serwisu. I oto -...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!