SEO webwriting – nowy wymiar tekstów na hotelowej stronie
Zapraszam do przeczytania pierwszego gościnnego tekstu autorstwa Marii Muchy, specjalizującej się w social media marketingu oraz webwritingu, współpracującej z hotelami.
Nie ma co ukrywać – słowa na hotelowej witrynie nigdy nie będą cechowały się tak dużą popularnością jak zdjęcia i grafiki. A jednak obecność tekstu na stronie www jest coraz częściej doceniana. Dlaczego? Z odpowiedzą jak zwykle przychodzi…Google.
Nawet jeśli przyjmiemy dość skrajne założenie, że internauci nie czytają wpisów na stronach www, to i tak nie umniejsza to roli tekstów. Aby Google mógł zrozumieć zawartość strony, niezbędna jest treść.
Od słów padających na stronie zależy jej właściwe indeksowanie w wyszukiwarce, a co za tym idzie – pozycja w wynikach wyszukiwania konkretnych słów kluczowych. Optymalizując teksty na stronie, hotelarz powinien używać fraz, na które chce się pozycjonować.
Z drugiej strony – może teksty w Internecie nie mają „wzięcia”, gdyż są po prostu źle napisane? Trzeba zauważyć, że technika czytania artykułów online znacznie odbiega od czytania tekstów analogowych. Internauta nie wczytuje się w kontent, ale skanuje go w poszukiwaniu informacji.
Co więcej, użytkownik „wyedukowany przez Google” jest nastawiony na otrzymywanie krótkich i treściwych odpowiedzi (takich, jakie dostaje po wpisaniu zapytania w okno wyszukiwarki). Tekst ma więc mieć dużo światła i być przejrzysty – łatwy do „zeskanowania” wzrokiem. Taki efekt można uzyskać, logicznie grupując informacje m.in. poprzez zastosowanie akapitów, nagłówków i wypunktowań.
Po liftingach layoutów przyszedł czas na optymalizację tekstów i nowy wymiar content managementu na hotelowych witrynach. Hotele, chcąc zwiększyć swoją konkurencyjność w Internecie, będą musiały staranniej redagować artykuły na swoich stronach www. Kierunki zmian zostaną im wskazane nie tylko poprzez nowe potrzeby ludzi, ale także mechanizmy działania wyszukiwarki.
Maria Mucha
Maria Mucha – webwriter, trener 2b, trendhunter. Z energią i uśmiechem szkoli korporacje i lokalne firmy, zarówno z zakresu social media jak i webwritingu. Razem z polsko-angielską grupą kreatywną Eko PR prowadzi firmowe blogi i strony na Facebook’u oraz tworzy teksty na strony www, materiały promocyjne oraz tłumaczenia. Od pół roku związana również z branżą hotelarską.
Kontakt: ekologicznyPR@gmail.com
Po godzinach zapełnia Internet słowami, między innymi tutaj.
Zdjęcie pochodzi z serwisu internetmarketinghighway.com