Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

TripBarometer, czyli badanie branży hotelarskiej 2013

12 maja 2013, kategorie: Serwisy i portale, Strategie i Case Study    

Serwis TripAdvisor opublikował w marcu wyniki badań, jakie przeprowadził wspólnie z agencją StrategyOne wśród ponad 15 000 użytkowników oraz 19 000 hotelarzy. Warto przyjrzeć się wynikom.

Całość zatytułowano TripBarometer. Wyniki dotyczą całego świata oraz USA, mogą by więc odzwierciedleniem globalnych trendów, jakie panują obecnie w naszej branży. Omówię kilka najciekawszych – wszystkie znaleźć można na stronie tripadvisortripbarometer.com

Jakie źródła informacji bierzemy pod uwagę planując podróż?

Tu królują strony z opiniami (69% wskazań) oraz systemy rezerwacyjne (57%). Nic w tym dziwnego – to właśnie tego typu serwisy reklamują się w Google najintensywnej. To tu trafiają użytkownicy szukający pomysłów na wyjazd lub nocleg w danej lokalizacji.

Na trzecim miejscu znalazły się strony przewoźników i hotelarzy (56%), tuż za nimi są opinie znajomych i rodziny (43%), następnie wszelkiej maści magazyny i broszury (30%). Zastanawia dopiero szóste miejsce social media (24%) – czyżby Facebook nie sprawdzał się jako źródło informacji o rynku turystycznym? Możliwe, że jego nowa wyszukiwarka to zmieni.

tripbarometer-01

Aż 93% osób przyznało, że na decyzję o rezerwacji mają wpływ opinie umieszczane online. Dlatego warto zadbać o naszą obecność w serwisach tego typu. Warto również przeanalizować wyniki wyszukiwania w Google po frazie „nasz hotel + opinie„. Co ciekawe, aż 51% badanych przyznało, że napisało opinię bo zrealizowanym pobycie.

Jakie cechy hotelu wpływają na decyzję o rezerwacji?

Na pierwszym miejscu coś, co dla wielu z nas jest czymś normalnym – darmowy internet WiFi. Aż 86% osób wskazło właśnie tę cechę obiektu za najistotniejszą. Może to wynikać z globalnego zasięgu badań – nie każdy rynek jest przyzwyczajony do tego typu standardu. Na drugim miejscu znalazło się śniadanie w cenie (80%), później darmowy parking (70%).

Może więc warto właśnie takimi elementami grać mocniej na stronie. Podkreślać dostęp do sieci lub gwarantować darmowy parking – pod warunkiem dokonania rezerwacji na stronie obiektu. Może to być jeden z pomysłów na przywiązanie użytkowników do strony hotelu – lub rywalizację z systemami rezerwacyjnymi.

Tymczasem hotelarze wsród najskuteczniejszych form zwiększenia liczby rezerwacji wymieniają zwyczajne zniżki (75%), ofertę z darmową dobą (49%) oraz wspomnianym WiFi (39%).

tripbarometer-02

Ile ofert porównujemy przed podjęciem decyzji?

Siedem! Według badań TripAdvisora użytkownicy porównują oferty około siedmiu obiektów. Tak wygląda wyścić, który musimy wygrać. Warto się wyróżniać.

Jak wyglądasz mobilnie?

Aż 72% badanych przyznało, że możliwość dokonania rezerwacji za pomocą smartfona jest przydatna. Liczba i różnorodność ekranów, z jakich korzystają nasi użytkownicy, jest coraz większa. Komputer stacjonarny, laptop, tablet, smartfon – wszędzie tu nasza strona musi wyglądać dobrze. Dochodzą do tego rodzaje i wersje przeglądarek, które różnie interpretują kod strony.

Odpowiadaj na opinie

81% hotelarzy zachęca swoich gości do pozostawienia opinii online. W Stanach – aż 91%.

  • Mailowo: 51%
  • Za pomocą linków na stronie: 39%
  • Prowadząc księgę gości w hotelu: 37%

Na negatywne opinie odpowiada 65% hotelarzy (Stany: 84%), zaś na pozytywne: połowa (w stanach 70%). Co ciekawe – aż 55% hotelarzy przyznało, że gratuluje lub nagradza swoich pracowników, kiedy liczba pozytywnych opinii online rośnie. W stanach liczba ta wynosi 68%. To bardzo dużo.

To również może być sygnał dla nas – premia za większą ilość dokonanych rezerwacji lub liczbę pozytywnych opinii – choćby na TripAdvisorze, gdzie faktycznie można to skutecznie mierzyć.

tripbarometer-03

Podsumowując?

Obecność – to chyba jedno z najważniejszych słów kluczowych. Hotel musi być aktywnie obecny na platformach, do których docierają jego potencjalni goście. Liczba i znaczenie owych platform rośnie – wyszukiwarka i mapy Google, serwisy turystyczne i rezerwacyjne. Rośnie również liczba konkurentów, z którymi rywalizujemy o gościa.

Warto otworzyć sobie stronę własnego hotelu oraz – jednocześnie – pięć innych, konkurencyjnych. Warto je ze sobą porównać. Jak wypadamy? Jak o sobie piszemy? Co możemy zaproponować i jak się wyróżnić? W przypadku tak szybko rosnącej konkurencji o naszym sukcesie może zaważyć każdy niuans – hasło, zdjęcie, lista atutów, prezentacja cennika, sama cena i oferta, prezentacja pokoju, jedna zła opinia, pozostawiona bez komentarza.

Szczegółowy raport pobrać można na stronie www.tripadvisortripbarometer.com/

Przeczytaj poprzedni wpis:
Strategia wielokanałowa, algorytmy, społeczności: trendy 2013

W zachodniej sieci regularnie pojawiają się materiały poświęcone trendom, na które hotelowi marketerzy powinni zwrócić uwagę. Jeden z najnowszych tego...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!