Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Jak działa Google Carousel

17 września 2013, kategorie: Pozycjonowanie hotelu, Reklama hotelu w Google    

W lipcu pisałem o uruchomionej miesiąc wcześniej usłudze Google Carousel, która w amerykańskim Google zrewolucjonizowała wyniki wyszukiwania hoteli. Czas na pierwsze dokładne analizy tego narzędzia.

Raport na ten temat opublikowała agencja Digital Marketing Works, która przeanalizowała około 4500 SERPów (czyli stron z wynikami wyszukiwania) zawierających właśnie Google Carousel. O tym, jak dokładnie wygląda usługa, pisałem 7 lipca na blogu.

Jakie są wyniki badań?

Podstawowe pytanie, jakie zadali sobie analitycy z DMW, brzmiało: jakie czynniki decydują o kolejności hoteli na Karuzeli? Odpowiedź jest niezwykle istotna – to właśnie na pierwsze zdjęcie pada najczęściej wzrok użytkownika. Uplasowanie obiektu w pierwszej karuzelowej trójce może mieć więc większe znaczenie, niż pierwsza trójka „zwykłych” wyników organicznych.

Wśród czynników branych pod uwagę były:

  • Ogólna ocena hotelu
  • Ilość recenzji w Google
  • Czas przejazdu z hotelu do centrum
  • Odległość z hotelu do centrum

Odpowiedź pierwsza: przede wszystkim opinie

Jak wykazały badania, najważniejszym czynnikiem mającym wpływ na kolejność hoteli jest jego ogólna ocena (tzw. Score), tworzona na bazie uzyskanych przez obiekt recenzji w Google. Bardzo często istotna była również ilość recenzji. Według DMW liczbą, której przekroczenie premiuje Google, jest 150.

Jak reagować? Zachęcać gości do zostawiania opinii nie tylko na TripAdvisorze, ale również w Google. Być może organizować promocje wyłącznie dla osób, które podzieliły się opinią w Google.

Odpowiedź druga: im bliżej, tym lepiej

Tego oczywiście można się było spodziewać. Podobnie jak to się ma z obecnym na polskim rynku „siedmiopakiem” Google Maps, również i w Karuzeli ważna jest lokalizacja. 50% obiektów, które pojawiły się na pierwszej stronie, zlokalizowanych było nie dalej, niż 3 kilometry od centrum miasta, którego dotyczyło wyszukiwanie. Co więcej, aż 75% obiektów było w odległości około 13 minut od centrum.

Jak reagować? To jeden z najtrudniejszych punktów. Według DMW hotelarze powinni na swoich stronach szczegółowo pisać o atrakcjach, które są wokół – tak, aby użytkownicy szukający informacji na ich temat trafiali na stronę hotelu.

Odpowiedź trzecia: wyniki zależą od rodzaju zapytania

Co to oznacza? Waga czynnika Score wzrasta dla zapytań „najlepszy hotel w [miasto]”. Z kolei waga czynnika lokalizacyjnego wzrasta dla zapytań dotyczących hoteli w centrum. To dlatego warto informować na stronie o tym, jakie atrakcje mamy wokół. Dla zapytań zawierających daną atrakcję i słowo „hotel” / „nocleg” będziemy mieli szansę zyskać w karuzelowym rankingu.

Odpowiedź czwarta: wielkość nie ma znaczenia

Wytyczne sprawdzają się zarówno dla rynków konkurencyjnych, jak i małych miejscowości lub rejonów. Niezależnie więc od wielkości i standardu obiektu, Karuzela będzie istotnym elementem wzrostu lub spadku zapytań i rezerwacji.

Podsumowując

Od jakiegoś czasu coraz częściej mówi się o tym, że treści tworzone przez użytkowników zyskują na znaczeniu podczas ustalania rankingu wyników wyszukiwania w Google. Karuzela zdaje się to potwierdzać. Póki co nie ma jej jeszcze w Europie – ale wydaje się, że jest to tylko kwestia czasu. Warto więc już dziś rozpocząć działania, dzięki którym możemy zyskać w niedalekiej przyszłości.

Warto również wskazać na jeden interesujący wątek całej sytuacji: rywalizację Google z TripAdvisorem. Ten drugi serwis, aby utrzymać swoją pozycję, prawdopodobnie będzie musiał coraz więcej inwestować w…reklamę Google lub współpracę z partnerami zewnętrznymi. Kto wie – może oznaczać to będzie ciekawsze produkty reklamowe dla samych hotelarzy.

I kolejna, być może dobra wiadomość – Karuzela może być niezłym sposobem na konkurencję z systemami rezerwacyjnymi. Hotelarze, którzy umiejętnie wykorzystają swoją wiedzę na temat tego produktu, będą mogli zacierać ręce.

DMW przewiduje, iż Google rozpocznie niebawem testy z publikowaniem cen w Karuzeli. Jak ten czynnik wpłynie na kolejność hoteli? Jeszcze wiele przed nami.

Pełna informacja na temat raportu DMW znajduje się w serwisie Tnooz.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Zdjęcia w „tekstowych” AdWords. Rewolucja?

Coraz więcej mówi się o "graficznych rozszerzeniach" tekstowych reklam AdWords w Google. Ta zmiana może okazać się rewolucyjna - szczególnie...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!