Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Reklama hotelu w 2014: AdWords i Facebook

19 stycznia 2014, kategorie: Hotel na Facebooku, Reklama hotelu w Google, Strategie i Case Study    

Według wielu internetem rządzą dziś przede wszystkim Google i Facebook. Skoro tak – sprawdźmy, co obaj giganci oferowali hotelom w roku 2013 i jak mogą wyglądać najbliższe miesiące.

Google AdWords

Trzeba przyznać, że rok 2013 dla Google był niezwykle pracowity. Korporacja z Mountain View dokonała przynajmniej trzech istotnych zmian:

  • Zaktualizowano algorytm wyszukiwania organicznego
  • Rozpoczęto ścisłą integrację usług Google wokół Google Plus
  • Wdrożono rozszerzone kampanie Google AdWords

Skala zmian i decyzji podejmowanych przez Google w roku 2013 była prawdopodobnie największa w całej historii firmy. Dzięki tym zmianom hotelarze uzyskali kilka dodatkowych narzędzi promocji, a wszystko w ramach usługi Google AdWords.

W ramach nowych kampanii rozszerzonych możemy dziś optymalizować stawki za kliknięcia ze względu na lokalizację użytkownika, godzinę emisji reklamy oraz urządzenie, z którego użytkownik korzysta (komputer, tablet lub telefon). Ta trzecia możliwość to bezpośrednia pochodna wzrostu znaczenia urządzeń mobilnych w sposobie korzystania z internetu (o zjawisku nazwanym „Multiscreeningpisaliśmy kilka dni temu).

Dodajmy do tego nieustannie powiększającą się listę możliwych rozszerzeń samych reklam (obok naszej kreacji mogą pojawić się już nie tylko telefon, dodatkowe odnośniki czy lokalizacja, ale również fragmenty opinii o obiekcie!) – to niuanse, które dają nam możliwość skutecznej rywalizacji z konkurencją.

To nie koniec. Jesienią 2013 uzyskaliśmy możliwość obserwowania danych demograficznych dotyczących osób oglądających stronę naszego hotelu (płeć, wiek) – wszystko w nieustannie rozwijanym Google Analytics.

Z jednej więc strony wszystkie te zmiany dają hotelarzom wiele nowych możliwości, z drugiej jednak – poczucie przesycenia danymi. Aby to wszystko poukładać, konieczna jest precyzyjna analiza i segmentacja obiektu, następnie dopasowana do niej strategia komunikacji i dotarcia.

Taki plan, zintegrowany z możliwościami Google AdWords, pozwala prowadzić niezwykle szerokie działania reklamowe oparte głównie o to jedno narzędzie. I tego typu umiejętność w roku 2014 okaże się dla hotelarzy bardzo istotna.

Facebook

Drugi wielki internetowy gracz ma za sobą równie ciekawy rok. Przede wszystkim ze względu na potencjał reklamowy: marketerzy nareszcie otrzymali narzędzie pozwalające bardzo precyzyjnie targetować i promować komunikaty. Co więcej, okazało się, że dotarcie na Facebooku wciąż jest stosunkowo tanie.

Interfejs Menadżera Reklam na Facebooku nieustannie się zmienia – pozwala w łatwy sposób prowadzić kampanie, szukać odbiorców, mierzyć skuteczność działań. I nie ma się co oszukiwać – w roku 2014 strategia obecności hotelu w social media powinna opierać się na dwóch istotnych filarach: tworzeniu dobrych, angażujących treści („naturalne” zwiększanie liczby wartościowych fanów) oraz prowadzeniu klasycznych kampanii reklamowych.

Takie połączenie daje oczekiwany efekt synergii, a co za tym idzie – realne podnosi sprzedaż. A wszystko to stosunkowo niewielkim kosztem. Krótko mówiąc: Facebook zaczął poważnie sprzedawać. Wymaga jednak pewnych nakładów: samo prowadzenie Fan Page to w wielu przypadkach za mało.

W kolejnej, ostatniej części: konkretne wskazówki dla hotelarzy na rok 2014. A póki co zapraszamy na Warsztaty AdWords Dla Hotelarzy – już 11 lutego we Wrocławiu. Tam warto być!

Przeczytaj poprzedni wpis:
Promocja hotelu w roku 2014: cztery brzydkie słowa

Omawiając trendy dotyczące reklamy hotelu w 2014 roku nie mamy wyjścia: musimy użyć brzydkich słów. A więc takich, które nie...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!