Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Jak promować hotel: 8 realnych rekomendacji na rok 2014

22 stycznia 2014, kategorie: Strategie i Case Study    

Big Data, aktualizacje algorytmów, responsywność, mobile – m.in. takimi terminami przesycone są przepowiednie hotelarskie roku 2014. Doskonale wiem, w jakim tempie pracują hotelarze i ile mają czasu na zupełnie nowe strategie. Dlatego w tym artykule skupię się na tych rekomendacjach, których wdrożenie może być naprawdę realne.

Zastanów się, czy nie odświeżyć strony

Strona hotelu to Twoje podstawowe narzędzie sprzedaży – to tutaj trafiają osoby, które chcesz przekonać do rezerwacji. A sama rezerwacja właśnie tutaj jest wciąż najtańsza. Jeśli więc strona Twojego hotelu ma już 3-4 lata, zaplanuj jej odświeżenie w tym roku. Wyznacz osobę odpowiedzialną. Umiejętnie negocjuj umowę. Pamiętaj, aby strona zawierała wersję dedykowaną urządzeniom mobilnym. I raczej zapomnij, że uda się stworzyć nową stronę w ciągu trzech miesięcy.

Poświęć więcej czasu na tworzenie treści

A jeśli strona hotelu jest młodsza, zarządzaj nią dbając o każdy szczegół. Przejrzyj wszyskie treści, odśwież je. Nie umieszczaj ofert specjalnych w postaci plików PDF. Poświęć im 30% więcej czasu, prezentuj w sposób, który będzie łatwy do „zeskanowania” wzrokiem. Nazywaj je w taki sposób, w jaki są wyszukiwane przez użytkowników. Zamiast „Oferta na ferie”, wstaw „Rodzinne ferie w górach”. Krótko mówiąc: zobliguj osoby odpowiedzialne, aby ofertę zaczęły tworzyć co najmniej z 3-miesięcznym wyprzedzeniem.

Po zrealizowanej kampanii koniecznie zapisuj wnioski, z których skorzystasz za rok:

  • Kiedy pojawiły się pierwsze telefony i zapytania?
  • O co najczęściej goście pytali dzwoniąc w sprawie oferty?
  • Ile było telefonów, a ile rezerwacji?
  • Jakie były przyczyny braku decyzji?
  • Jak sprzedała się oferta?
  • Czy goście zwracali na coś uwagę podczas pobytu?

Tak – to wymaga ścisłej współpracy działu marketingu z recepcją. W roku 2014 warto popracować nad tą współpracą. Wymiana informacji między tymi działami już za moment będzie kluczowa.

Zajrzyj do statystyk za ubiegły rok

Zrób zestawienie kilku podstawowych statystyk za rok 2013. Zaktualizuj kod Google Analytics. Dowiedz się która oferta lub strona była najczęściej i najdłużej przeglądana. Która najkrócej? Ile czasu użytkownicy spędzają średnio na Twojej stronie?

Sprawdź jak prezentujesz ceny. Paradoksalnie to najczęściej zaniedbywany dział na hotelowych stronach. Czy nie warto nad nim popracować? Powtarzaj dodatki, używaj „magicznych” słów, takich jak „oszczędzasz”, „zyskujesz”, itp. Zobacz, jak robi to Booking.com. Sprawdź, czy na stronie na pewno podkreślasz wszystkie swoje atuty. Widziałem zbyt wiele ofert, które pomijały kwestię parkingu czy dostępu do WiFi.

Zadbaj o zdjęcia swojego hotelu

Na wielu stronach polskich hoteli zdjęcia nie reklamują, a straszą. Czasem są to dobre fotografie, ale ich automatyczny kadr psuje cały efekt. Sprawdź, jak to wygląda na stronie Twojego obiektu. W roku 2014 warto zadbać o ten temat. Jeśli uznasz, że zdjęcia warto odświeżyć, nie oszczędzaj na tym. Najlepiej podpisz umowę na trzy sesje: zimową, letnią i jesienną. Masz cały rok na realizację tego tematu. To ważne szczególnie, jeśli Twój obiekt ma charakter turystyczny, a jego atutem jest otoczenie.

Oszczędzaj na kadrach: nie potrzebujesz czterech zdjęć jednego pokoju. Wystarczą Ci dwa, a nawet jedno: dobre. Nie wpuszczaj do hotelu fotografa, który nie dysponuje własnym, dodatkowym oświetleniem. Fotografuj otoczenie, naturę. Pamiętaj, aby nowe zdjęcia pojawiły się nie tylko na stronie hotelu, ale również na portalach rezerwacyjnych czy stronach turystycznych.

Pomyśl o prezentacji video

Jeśli w roku 2013 Twój hotel zyskał nowe, atrakcyjne zdjęcia, w najbliższych miesiącach zastanów się nad prezentacją video. Zatrzyma ona użytkownika na stronie, a fraza „zobacz video” podniesie wyniki Twoich reklam. Pamiętaj: nie musisz inwestować w dwuminutowy film. Cierpliwość użytkownika kończy się po około 30 sekundach. Spójrz, ile w tym czasie można pokazać:

Jeśli nie stać Cię na film tego typu, zainwestuj w „zwykłą” prezentację samego obiektu. Może warto skorzystać z drona – kamery podwieszonej pod sterowany model?

Sprawdź, czy nie przepłacasz za pozycjonowanie

W roku 2014 zrewiduj swoją strategię SEO. Znajdź osobę, która zarejestruje usługę Google Webmaster Tools i przygotuje dla Ciebie raport dotyczący ruchu organicznego, jaki notuje Twoja strona. Sprawdź, czy frazy, za które płacisz, przynoszą pożądany ruch. Na podstawie danych wyceń koszt uzyskiwanego w ten sposób kliknięcia. Jeśli jest zbyt duży – zastanów się nad aneksowaniem umowy.

W Google Analytics sprawdź, czy ruch organicznych jest wyższy, niż rok temu. Czy jego jakość się poprawiła? Jeśli nie widzisz zmian – tym bardziej warto sprawdzić realizowaną strategię SEO.

Zwiększaj wiedzę na temat reklamy w Google

Już niebawem znakomitą większość działań reklamowych online będziemy prowadzić właśnie dzięki systemowi Google AdWords. Jeśli zlecasz firmie zewnętrznej prowadzenie tego typu kampanii, zorganizuj spotkanie w celu podsumowania dotychczasowych działań. Poproś o rekomendacje na przyszłość – z uwzględnieniem nowości, jakie pojawiły się w roku 2013 (czy firma uzupełnia Twoje reklamy o opinie? To tylko jedna z nowinek). Pokaż firmie SEM, że interesujesz się tematem.

Stwórzcie wspólnie ogólny kalendarz stałych ofert sezonowych i dopasujcie do niego budżety. W ten sposób unikniecie planowania działań na ostatnią chwilę i kampanii otwieranych zbyt późno.

Upewnij się, że Twoje konto AdWords jest połączone ze statystykami Analytics. Zobliguj osobę odpowiedzialną, aby przygotowała raport dotyczący jakości ruchu, za który płacisz (czas na stronie, głębokość odwiedzin, współczynnik odrzuceń). Sprawdź, jakie rynki (regiony, miasta) są najbardziej zainteresowane Twoją ofertą. Może warto pomyśleć o uruchomieniu dodatkowych, dedykowanych kampanii? Więcej o tym opowiem na zbliżającym się szkoleniu we Wrocławiu.

Przeznacz budżet na Facebooka

Odpowiednio przygotowana kampania na Facebooku może przynieść realną sprzedaż. To niezłe źródło komunikacji dotyczącej choćby niskich terminów – takich, w których warunki cenowe są wyjątkowo atrakcyjne. Wszystko to jednak powinno opierać się na spójnej strategii, polegającej zarówno na konsekwentnym prowadzeniu Fan Page, jak i reklamie o dobrze projektowanym zasięgu. W roku 2014 upewnij się, że jesteś w stanie prowadzić lub zlecić tego typu reklamę.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące powyższych tematów – skontaktuj się z nami: kontakt@marketinghotelu.pl.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Reklama hotelu w 2014: AdWords i Facebook

Według wielu internetem rządzą dziś przede wszystkim Google i Facebook. Skoro tak - sprawdźmy, co obaj giganci oferowali hotelom w...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!