Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Dobra informacja dla hotelarzy: jest Google My Business

22 czerwca 2014, kategorie: Reklama hotelu w Google    

Bałagan – tak jednym słowem określić można było zamieszanie z profilami hoteli na mapach Google oraz w serwisie Google Plus. Teraz wreszcie ma się to zmienić: Google uruchomiło usługę My Business (Moja Firma).

To jeden, centralny panel zarządzania obecnością firmy w usługach Google:

  • Google Maps
  • Google Plus
  • Google Analytics
  • YouTube
  • Opinie w Google Plus

Wystarczy zalogować się na stronie www.google.com/mybusiness – otrzymamy informacje na temat zarejestrowanych „biznesach”, czyli firmach lokalnych, jakie prowadzimy. W jednym miejscu będziemy mogli umieścić post na Google Plus, dodać zdjęcia obiektu, sprawdzić statystyki Google Analytics.

Ciekawie wyglądają statystyki oglądalności profilu Google Plus obiektu: otrzymujemy bardzo precyzyjne dane dotyczące odsłon poszczególnych elementów profilu.

my-business-01

Poprawiono również zarządzanie opiniami o hotelu – teraz na każdą możemy odpowiedzieć. To ważne w przypadku starszych, nierzadko anonimowych opinii, z którymi borykali się hotelarze. Teraz wreszcie można się do nich oficjalnie ustosunkować.

Ważną zmianą dla hotelarzy jest również rozszerzenie listy kategorii, jakimi możemy określić naszą działalność. To istotne również pod kątem pozycjonowania. Oprócz kategorii „Hotel” pojawiły się również „Hotel – centrum konferencyjne”, „Sale bankietowe”, „Ekskluzywny hotel”, „Hotel na długi pobyt” itp.

Podsumowując: ruch w bardzo dobrym kierunku. Wygląda na to, że Google wreszcie radzi sobie z problemem integracji wpisów na mapach z profilami na Google Plus – to niezwykle ważne szczególnie dla hotelarzy.

Mam nadzieję, że usługa My Business będzie nadal rozwijana. Brakuje danych z Google Webmaster Tools (narzędzia do badania „kondycji” strony w wyszukiwarce) oraz kilku innych funkcji (np. określania zakresu dat dla poszczególnych statysk – obecnie mamy dane wyłącznie z 30 ostatnich dni.)

Zaloguj się na swoim Google My Business: www.google.com/mybusiness

Przeczytaj poprzedni wpis:
Hotele w AdWords: jak rywalizować z OTA?

Serwis Tnooz opublikował ciekawą analizę przygotowaną przez szefa agencji Avvio. Dotyczy ona problemu, na jaki trafiają hotelarze inwestujący w reklamę...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!