Nowe rozszerzenie w AdWords: jak skorzystają hotelarze?
Niedawno reklamodawcy korzystający z systemu AdWords otrzymali możliwość umieszczenia dodatkowej linijki tekstu w reklamach tekstowych. Te kilkadziesiąt nowych pikseli może bardzo pomóc w wyróżnieniu się na tle konkurencji – również w branży hotelarskiej.
Chodzi o nowe rozszerzenia reklam, nazwane przez polskiego Google „rozszerzeniami objaśnień„. Nazwa nie mówi zbyt wiele, dlatego najlepiej posłużyć się przykładem. W Polsce rozszerzenia te stosuje już (oczywiście) Booking, którego reklama dla frazy „hotele warszawa” wygląda następująco:
Spróbujmy omówić strukturę tej reklamy:
- Pierwsza linijka składa się z dwóch połączonych ze sobą wersów. Użytkownik dostaje obietnicę dużego wyboru (560 hoteli) oraz – co najważniejsze – obietnicę niskiej ceny („Hotele za pół ceny”). Wszyscy doskonale wiemy ile faktycznie zniżek tego typu można znaleźć na Bookingu – użycie takiego hasła bardzo mocno podnosi prawdopodobieństwo kliknięcia – a przecież o to chodzi.
- Druga linijka to trzeci wers reklamy, w tym przypadku pisany w oparciu o zasadę „Call to Action” – nawoływania użytkownika do działania (Zobacz, Porównaj, Sprawdź, Zarezerwuj).
- Trzecia linijka to właśnie nowe rozszerzenie objaśnień – hasła mające na celu „wyjaśnić” charakter strony.
- Czwarta linijka jest efektem połączenia kampanii AdWords z profilem w serwisie Google Plus – użytkownik dostaje coś w rodzaju „społecznego dowodu słuszności„, co jest jednym z najbardziej znanych sposobów na wywarcie wpływu
- Obszar oznaczony numerem 5 to rozszerzenie linków do strony, czyli dodatkowe odnośniki do poszczególnych działów w serwisie. Nie charakteryzują się one dużym w spółczynnikiem CTR, ale powiększają wizualnie całą reklamę sprawiając, że dominuje ona w wynikach wyszukiwania.
Podsumowując: mistrzostwo skuteczności. Wzór, z którego można się uczyć. Wróćmy jednak do rozszerzenia objaśnień.
Co możemy tutaj umieścić?
Bookign zdecydował się umieścić hasła „Apartamenty – Hostele – Hotele – Tanie Hotele”, opisując tym samym zawartość swojej bazy. Hotelarze natomiast mogą w tym miejscu umieszczać wyróżniki swojego obiektu (np. „Basen w cenie – Szybki dojazd – Nowe pokoje”) lub oferty specjalne („Last Minute – 25% rabatu – Tylko Teraz”) czy nawet ceny („Od 160 PLN – Tylko w ten Weekend”) itp.
Być może rozszerzenia objaśnień staną się świetnym narzędziem komunikowania niższych stawek – w jednym miejscu można je bowiem przypisać do wszystkich reklam w danej kampanii. Aby pokazać użytkownikom obowiązującą w danym okresie cenę nie trzeba więc edytować wszystkich reklam osobno.
Dlaczego warto stosować rozszerzenia objaśnień?
Komunikacja w sieci – również marketingowa – zaczyna się sprowadzać do wymiany pojedynczymi hasłami / słowami kluczowymi. Dominować zaczyna model tzw. visual storytellingu, a więc opowiadania o marce i produkcie za pomocą różnego typu multimediów. Teksty stają się tu dodatkiem.
Rozszerzenia objaśnień pozwalają nam komunikować się właśnie za pomocą krótkich, chwytliwych haseł, które mogą wzmocnić nasz przekaz i zachęcić do kliknięcia. Koncentrujemy się tu na konkretach.
To również element powiększający reklamę hotelu – staje się ona bardziej widoczna, rośnie więc szansa przyciągnięcia wzroku użytkownika, możemy więc w ten sposób wygrać z konkurencją, która jeszcze tej metody nie zaczęła stosować.
Szczegółowe informacje na temat zasad związanych z wykorzystywaniem rozszerzeń objaśnień znaleźć można na stronie Google