Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Wyniki wyszukiwania lokalnego – coraz mniej miejsca

27 października 2014, kategorie: Reklama hotelu w Google    

O tym, jak ważną stroną dla hoteli jest strona z wynikami wyszukiwania lokalnego Google (tzw. Local SERP) nie trzeba nikogo przekonywać. Niestety zarządzanie obecnością obiektu w tym miejscu staje się coraz trudniejsze. Dlaczego tak się dzieje?

Mówimy o stronie, jaka wyświetla się użytkownikowi wpisującemu tzw. frazę lokalną. Przykład takiej frazy to choćby „hotele we Wrocławiu” czy „sale konferencyjne wielkopolska„. Dla naszej branży są to frazy niezwykle istotne – bardzo często kończą się bowiem rezerwacją.

Wyniki wyszukiwania lokalnego cechuje obecność dwóch dodatkowych elementów. Są to:

  • Mapa z prawej strony ekranu
  • Boks z wynikami odnoszącymi się do mapy – tzw. „siedmiopak”

Wyniki organiczne wciąż górą

Kiedy dodamy do tego reklamy AdWords, strona z wynikami wyszukiwania lokalnego okaże się kompilacją trzech podstawowych elementów: reklam, wyników organicznych oraz „siedmiopaka„. Jak wskazują badania agencji Mediative każdy z tych elementów ma szansę wygenerować kliknięcie, przy czym:

  • Najwięcej kliknięć nadal generuje element z wynikami organicznymi
  • W każdym z wymienionych elementów najwięcej kliknięć generują dwie pierwsze pozycje

A więc już nawet nie pierwsza trójka! Bez wątpienia w lokalnym SERPie (Search Engine Result Page) jest coraz mniej miejsca na promocję hotelu w Google. A będzie jeszcze gorzej. Oto trzy wybrane powody:

Nowe rozszerzenia reklam AdWords

Pisaliśmy o nich w jednym z poprzednich artykułów. Dodatkowa linijka tekstu w reklamach to świetny sposób na uzyskanie wyższych wskaźników kliknięć.

Jednak skutkiem wykorzystania tego narzędzia jest też powiększenie obszaru zajmowanego przez reklamy, a co za tym idzie – spadek wyników organicznych o kilkadziesiąt pikseli.

Google Hotel Finder w wynikach wyszukiwania

Podczas październikowej konferencji Hotel Marketing w Poznaniu Stefan Trienen z Google zapowiedział większą promocję serwisu Google Hotel Finder w polskich wynikach wyszukiwania lokalnego.

Dokładne daty nie padły, jednak w przyszłym roku możemy spodziewać się obecności boksu Google Hotel Finder w wynikach wyszukiwania. Pojawi się on nad wynikami organicznymi – te zaś znów przesunięte zostaną o kilka pozycji w dół. Co prawda hotele zyskają możliwość obecności w boksie Hotel Finder, ale będzie to możliwe jedynie w porozumieniu z pośrednikiem – wiązać się więc będzie z dodatkowymi prowizjami.

Spadek skuteczności dalszych pozycji organicznych

Tegoroczne badania przeprowadzone przez agencję MOZ pokazują średnie wskaźniki kliknięć (CTR) dla poszczególnych pozycji organicznych w wynikach wyszukiwania. Uśrednione dane wyglądają następująco:

  • Miejsce pierwsze: 31% CTR
  • Miejsce drugie: 14% CTR
  • Miejsce trzecie: 9,8% CTR
  • Miejsce czwarte: 6,9% CTR
  • Miejsce piąte: 5,5% CTR
  • Miejsca 6-10: 3,7% CTR

Jak widać uwaga użytkowników koncentruje się niemal wyłącznie na ścisłej czołówce pozycji organicznych. Kolejny raz w SERP robi się bardzo ciasno.

Co dalej?

Sytuacja zmienia się niezwykle dynamicznie – warto nie tylko trzymać rękę na pulsie, ale również znać sytuację własnego hotelu w Google. Rekomendujemy analizę z użyciem narzędzi Google: Webmaster Tools, Analytics, My Business oraz AdWords. A już niebawem – również Google Hotel Finder. O wszystkich regularnie piszemy na naszym blogu.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Nowe rozszerzenie w AdWords: jak skorzystają hotelarze?

Niedawno reklamodawcy korzystający z systemu AdWords otrzymali możliwość umieszczenia dodatkowej linijki tekstu w reklamach tekstowych.

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!