Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Który serwis konferencyjny jest najmocniejszy w Google?

22 kwietnia 2016, kategorie: Serwisy i portale, Strategie i Case Study    

Dwóch zdecydowanych liderów i kilka niespodzianek – zobacz wyniki testu obecności serwisów konferencyjnych w wynikach wyszukiwania Google.

Uwaga – jest nowsza edycja badania!

Poniższe badanie pochodzi z roku 2016. W tym miejscu zobaczyć można wyniki z roku 2018 wraz z porównaniem i omówieniem.

Skąd pomysł na test?

Hotelarze dobrze wiedzą, że opłata za wizytówki w serwisach konferencyjnych potrafi stanowić sporą część budżetu marketingowego obiektu. Postanowiłem sprawdzić jak faktycznie wygląda obecność takich serwisów w wynikach wyszukiwania Google. Rezultaty badania prezentuję poniżej.

Metodologia

W jaki sposób przeprowadziłem test? Wybrałem 40 popularnych fraz konferencyjnych związanych z największymi polskimi miastami oraz najpopularniejszymi regionami (pełna lista tutaj). Frazy miały poniższą strukturę:

  • konferencje + miasto
  • sale konferencyjne + miasto
  • konferencje + województwo
  • sale konferencyjne + województwo
  • konferencje + region (np. Mazury, morze, góry)
  • sale konferencyjne + region

Całość uzupełniłem ogólnymi frazami: „konferencje” oraz „sale konferencyjne”. Łącznie – według statystyk samego Google – wszystkie testowane frazy wpisywane są ponad 6300 razy w miesiącu.

Dla każdej z 40 fraz serwisy konferencyjne mogły otrzymać punkty w zależności od miejsca w wynikach wyszukiwania. I tak za miejsce pierwsze serwis otrzymywał 10 punktów, za miejsce dziesiąte – 1 punkt. Maksymalnie można więc było zdobyć 400 punktów.

Wyniki – pozycjonowanie organiczne

Test wykonałem 21 kwietnia 2016 roku we Wrocławiu. Personalizacja wyników wyszukiwania na podstawie historii wyszukiwań lub odwiedzin była wyłączona.

Wyniki są ciekawe z kilku względów. Mamy jednego zdecydowanego lidera, który zdominował stawkę. To serwis Mojekonferencje.pl, który zdobył aż 259 punktów na 400 możliwych (10 razy na miejcu pierwszym).

Za nim są kolejne strony: Salekonferencyjne.pl (174 punkty – aż 11 razy na miejscu pierwszym) oraz E-konferencje.pl (145 punktów, cztery razy na miejscu pierwszym).

Dużym zaskoczeniem jest tylko 37 punktów zdobytych przez serwis Konferencje.pl, który wyprzedzony został przez Confero.pl (79 punktów).

Łącznie w wynikach wyszukiwania pojawiło się 12 różnych serwisów konferencyjnych. Większość z nich pozycjonuje się w Google jednak bardzo słabo. Oto czołówka:

Serwisy konferencyjne w Google

Generalnie nie wygląda to najlepiej – oprócz mocnej pierwszej trójki w większości przypadków brak jakichkolwiek wyników: w Google serwisów po prostu nie ma lub są bardzo nisko. Czy w tej sytuacji serwisy inwestują w ruch płatny? Sprawdźmy.

Wyniki – Google AdWords

W przypadku tego testu należy zaznaczyć, że jest to materia wyjątkowo zmienna, uzależniona od mnóstwa czynników (czas wyszukiwania, lokalizacja użytkownika, dopasowanie frazy itp.). Dlatego poniższe wyniki należy traktować wyłącznie poglądowo.

Badałem wyłącznie cztery pierwsze reklamy AdWords, wyświetlane nad wynikami organicznymi. Reklama na pierwszym miejscu uzyskiwała 4 punkty, reklama na miejscu czwartym – 1 punkt. Jak łatwo policzyć, można było zdobyć maksymalnie 160 punktów.

Serwisy konferencyjne w AdWords

Tu również mamy zdecydowanego lidera. Serwis Salebiznesowe.pl zyskał aż 91 punktów – dla 14 fraz reklama tego portalu była na pierwszym miejscu. Pozostałe dwa serwisy pojawiały się dużo rzadziej i na niższych pozycjach: Konferencje.pl zdobyły 33 punkty, natomiast Mojekonferencje.pl – 30 punktów.

Pozostałe serwisy (również te, które wypadły blado w wynikach organicznych) pojawiały się w górnej części reklam AdWords bardzo rzadko lub wcale. Zastanawia więc w jaki sposób pozyskują one ruch, który starają się nam sprzedać w postaci abonamentu za wizytówkę hotelu? O to należałoby zapytać ich przedstawicieli.

Przeczytaj poprzedni wpis:
7 hoteli, które rywalizują z Booking. Jak to robią?

W jaki sposób możemy rywalizować z portalami rezerwacyjnymi? Oto kilka przykładów hoteli, które uruchomiły programy mające na celu zwiększenie ilości...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!