Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Masz promocję w hotelu? Google pomoże ją zakomunikować

05 listopada 2017, kategorie: Reklama hotelu w Google    

Jeśli masz wrażenie, że promocja hotelu w internecie jest coraz trudniejsza i droższa, oto pocieszenie: Google udostępnia czasem bezpłatne nowości mogące podnieść skuteczność prowadzonych działań. Oto ostatnie przykłady.

Z prezentowanych poniżej opcji dostępna dla hotelarzy jest tylko jedna, ale będziemy monitorować rozwój wypadków. Tym bardziej, że bez wątpienia jest na co czekać.

Nowe rozszerzenie promocji w AdWords

W tym roku pojawiła się nowa wersja panelu zarządzania systemem reklamowym Google AdWords. Zdania są podzielone, nie każdy jest zachwycony wyglądem czy kompozycją nowego interfejsu. Daje on jednak możliwości, których próżno szukać w dotychczasowym (nadal aktywnym) panelu.

Jedną z takich opcji jest nowe rozszerzenie reklam tekstowych: Rozszerzenie Promocji. To dodatkowy komunikat, jaki może się wyświetlić przy reklamach obiektu. Promocję możemy powiązać z okazjami sezonowymi (Święta, Nowy Rok itp) lub skonfigurować w całości samodzielnie. Całość może linkować do dowolnej, wybranej strony.

Rozszerzenie może funkcjonować w wybranych kampaniach lub na całym koncie: to świetny pomysł na to, aby błyskawicznie rozszerzyć wszystkie nasze reklamy o dodatkowy odnośnik i komunikat dotyczący np. zniżki w najbliższy weekend. Warto eksperymentować z tym rozszerzeniem: dotychczasowe testy wskazują, że cieszy się on sporym zaangażowaniem odbiorców.

Dodatkowe posty w wynikach wyszukiwania

To fantastyczna zmiana, na którą hotelarze muszą niestety jeszcze poczekać. Google dał możliwość umieszczania dodatkowych, krótkich artykułów w usłudze Google Moja Firma (My Business). Odpowiada ona zarówno za wizytówkę hotelu na mapach Google, ale również za to, co wyświetla się na prawej kolumnie wyników wyszukiwania Google po wpisaniu nazwy obiektu. I właśnie tam mogą trafić dodatkowe „posty”, czyli artykuły. Będzie to doskonała okazja to tego, aby komunikować pakiety lub oferty specjalne.

Usługa dostępna jest już od czerwca, choć nie dla wszystkich. Właśnie hotelarze muszą na nią jeszcze poczekać. Dlaczego? Być może ma to związek z dodatkową ilością informacji, jakie zazwyczaj Google pokazuje w przypadku hoteli. Gdy tylko usługa postów otwarta zostanie dla naszej branży – rozpoczniemy testy i podzielimy się wnioskami.

Google Q&A

To usługa, która testowana jest obecnie na wybranej ilości kont Google My Business. Daje ona możliwość bezpośredniego, tekstowego kontaktu z obiektem już na poziomie wyników wyszukiwania: po prawej stronie pojawi się bowiem formularz umożliwiający zadanie pytanie. To coś w rodzaju live chatu, choć zapis „pytań i odpowiedzi” dostępny będzie dla wszystkich.

Czy ta funkcjonalność wejdzie w życie dla wszystkich kont? Musimy jeszcze poczekać, zapewne samo Google nie podjęło jeszcze decyzji.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Hotel w wyszukiwarce: tak możesz się wyróżnić

W wynikach wyszukiwania każdy, nawet najmniejszy element wizualny może podnieść wskaźnik kliknięć naszej strony. Od jakiegoś czasu Google pozwala tutaj...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!