Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Serwisy Konferencyjne w Google – Badanie 2018

08 sierpnia 2018, kategorie: Reklama hotelu w Google    

Po dwóch latach od pierwszego badania serwisów konferencyjnych pora na jego kolejną edycję. Czy sytuacja uległa zmianie? Spójrzmy i porównajmy.

Poprzednia edycja badania spotkała się ze sporym zainteresowaniem, dlatego po dwóch latach podjąłem decyzję o powrocie do tego tematu. Dwa lata to odpowiedni czas na ewentualne zmiany i przetasowania jeśli chodzi o wyniki organiczne: to okres, w którym można zdecydowanie poprawić swoje pozycje w Google – i w przypadku choćby jednego serwisu tak się właśnie stało.

Metodologia

W jaki sposób przeprowadziłem test? Wybrałem 40 popularnych fraz konferencyjnych związanych z największymi polskimi miastami oraz najpopularniejszymi regionami (pełna lista tutaj). Frazy miały poniższą strukturę:

  • konferencje + miasto
  • sale konferencyjne + miasto
  • konferencje + województwo
  • sale konferencyjne + województwo
  • konferencje + region (np. Mazury, morze, góry)
  • sale konferencyjne + region

Całość uzupełniłem ogólnymi frazami: „konferencje” oraz „sale konferencyjne”. Łącznie – według statystyk nowej wersji Google AdWords – wszystkie testowane frazy wpisywane są ponad 15630 razy w miesiącu.

Dla każdej z fraz poszczególne strony mogły otrzymać punkty w zależności od miejsca w wynikach wyszukiwania. Za miejsce pierwsze serwis otrzymywał 10 punktów, za miejsce dziesiąte – 1 punkt. Maksymalnie można więc było zdobyć 400 punktów.

Wyniki – pozycjonowanie organiczne

Test wykonałem 3 sierpnia 2016 roku we Wrocławiu. Personalizacja wyników wyszukiwania na podstawie historii wyszukiwań lub odwiedzin była wyłączona – badania dokonywane były w trybie incognito, aczkolwiek Google korzystał z lokalizacji geograficznej komputera.

W porównaniu do roku 2016 lider się nie zmienił: najlepiej wypozycjonowanym serwisem konferencyjnym okazały się Mojekonferencje.pl, które zdobyły 339 punktów na 400 możliwych. To jeszcze lepszy wyniki niż dwa lata temu (259 punktów). Szczególnie w przypadku fraz typu „sale konferencyjne + lokalizacja” serwis ten okazywał się zdecydowanym liderem (aż 22 pierwsze miejsca w Google!).

Bardzo ciekawie prezentuje się drugie miejsce. Tu widać ogromną dwuletnią pracę serwisu Konferencje.pl, który z szóstego miejsca w 2016 roku (jedno z największych rozczarowań wówczas) awansował na mocne drugie, nieznacznie tylko ustępując liderowi (317 punktów). Duże brawa!

Za dwójką zdecydowanych liderów plasują się trzy portale o bardzo zbliżonych wynikach: Confero.pl (179 punktów), E-konferencje.pl (174 punkty) oraz Salekonferencyjne.pl (169 punktów). Dwa lata temu ta trójka wyglądała podobnie, choć w roku 2018 doszło do przetasowań: Confero okazało się tu najmocniejsze (w 2016 było dalej).

Kolejne portale w wynikach wyszukiwania dla badanych fraz pojawiały się sporadycznie: są to Konferencje.com, Salebiznesowe.pl oraz Miejscakonferencyjne.pl

Tak wygląda efekt badania w tym roku. Poniżej badanie z roku 2016:

Serwisy Konferencyjne w Google 2018

Serwisy Konferencyjne w Google

Wyniki – Google AdWords

Pora na wyniki płatne. Które serwisy konferencyjne inwestują środki w sprowadzanie większego ruchu do swoich katalogów? A co za tym idzie: które serwisy przeznaczają część naszych abonamentów na promocję obiektów?

Badanie dotyczyło dokładnie tych samych fraz kluczowych. Odbyło się dwukrotnie. Należy jednak pamiętać, że tutaj wyniki mogą się zmieniać niemal z dnia na dzień, dodatkowo zależą również od przyjętej strategii, czasu, sposobu targetowania, dororu słów kluczowych itp. Dlatego poniższe wyniki należy traktować wyłącznie poglądowo.

Badałem wyłącznie cztery pierwsze reklamy AdWords wyświetlane nad wynikami organicznymi. Reklama na pierwszym miejscu uzyskiwała 4 punkty, reklama na miejscu czwartym – 1 punkt. Łącznie można było zdobyć maksymalnie 160 punktów.

Tutaj mamy niemal identyczną sytuację jak przed rokiem. Jedynym serwisem, który intensywnie inwestuje w reklamę Google są Salebiznesowe.pl – brawo! Na drugim miejscu znalazł się serwis Miejscakonferencyjne.pl, zaś na trzecim jeden z liderów: Mojekonferencje.pl. Reszta stron właściwie nie inwestuje środków w dodatkową reklamę tekstową.

Serwisy Konferencyjne w Google 2018

Serwisy Konferencyjne w Google 2018

Podsumowując

Rynek serwisów konferencyjnych mamy wyklarowany. Warto brać to pod uwagę zastanawiając się nad abonamentem lub przedłużeniem abonamentu. Powyższe wyniki należy jednak traktować wyłącznie poglądowo: każdy obiekt posiada własne, najważniejsze dla niego słowa kluczowe i to właśnie na podstawie ich należy oceniać potencjał każdego z portali. Istotne, aby przed podjęciem decyzji taką analizę wykonać. Mam nadzieję, że wyniki badań mogą do tego zachęcić. Kolejna edycja za rok!

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak bardzo zmieni się AdWords?

Ten rok jest wyjątkowy w historii produktów reklamowych Google. Gigant podjął kilka niezwykle ważnych decyzji, które mogą mieć ogromny wpływ...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!