Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Serwisy i Portale Konferencyjne – Badanie Popularności 2019

08 sierpnia 2019, kategorie: Reklama hotelu w Google    

Prezentuję wyniki kolejnej, trzeciej edycji badania popularności polskich portali konferencyjnych w wyszukiwarce Google. Czy sytuacja uległa 08zmianie? Spójrzmy i porównajmy.

Poprzednie badania realizowałem w roku 2016 oraz 2018. Warto sprawdzić jak zmieniła się sytuacja w ciągu ostatnich 12 miesięcy, które dla wyszukiwarki Google były okresem wielu zmian i aktualizacji.

Metodologia

W jaki sposób przeprowadziłem test? Wybrałem 40 popularnych fraz konferencyjnych związanych z największymi polskimi miastami oraz najpopularniejszymi regionami (pełna lista tutaj). Frazy miały poniższą strukturę:

  • konferencje + miasto
  • sale konferencyjne + miasto
  • konferencje + województwo
  • sale konferencyjne + województwo
  • konferencje + region (np. Mazury, morze, góry)
  • sale konferencyjne + region

Całość uzupełniłem ogólnymi frazami: „konferencje” oraz „sale konferencyjne”. Łącznie – według statystyk nowej wersji Google AdWords – wszystkie testowane frazy wpisywane są ponad 13 920 razy w miesiącu (rok temu było to 15 630)..

Dla każdej z fraz poszczególne strony mogły otrzymać punkty w zależności od miejsca w wynikach wyszukiwania. Za miejsce pierwsze serwis otrzymywał 10 punktów, za miejsce dziesiąte – 1 punkt. Maksymalnie można więc było zdobyć 400 punktów.

Wyniki

Test wykonałem 9 sierpnia 2018 roku we Wrocławiu, niemal dokładnie rok po poprzednim badaniu. Personalizacja wyników wyszukiwania na podstawie historii wyszukiwań lub odwiedzin była wyłączona – badania dokonywane były w trybie incognito, aczkolwiek Google korzystał z lokalizacji geograficznej komputera.

W porównaniu do roku 2018 lider się nie zmienił: najlepiej wypozycjonowanym serwisem konferencyjnym dla badanych fraz okazały się Mojekonferencje.pl, które zdobyły 356 punktów na 400 możliwych. To jeszcze lepszy wyniki niż rok temu (339 punktów) oraz dwa lata temu (259 punktów). Szczególnie w przypadku fraz typu „sale konferencyjne + lokalizacja” serwis ten okazywał się zdecydowanym liderem.

Na drugim miejscu plasuje się portal konferencyjny Konferencje.pl, który bardzo dobrze radzi sobie dla fraz typu „konferencje + lokalizacja”. Serwis ten jednak nieznacznie stracił w porównaniu z rokiem ubiegłym (314 puntów w tym roku, 317 rok temu).

Ciekawie wyglądają miejsca 3 i 4, gdzie widzimy te same strony co rok temu, jednak z mniejszą stratą do liderów. W ciągu ostatnich 12 miesięcy oba zdecydowanie poprawiły swoje miejsca w wynikach wyszukiwania dla badanych fraz: Confero.pl ze 179 punktów „skoczyło” do 216, zaś Salekonferencyjne.pl ze 169 punktów do 234. Brawa za dobrze wykonaną pracę.

Grupę portali z większym potencjałem zamyka E-konferencje.pl. Reszta stron wypadła dużo gorzej.

Tak wyglądają efekty badania na przestrzeni ostatnich dwóch lat:

Serwisy Konferencyjne w Google 2018

Wyniki – wszystkie frazy

W tym roku skupiamy się na wynikach organicznych. Uznałem, iż wyniki płatne podlegają zbyt wielu zmianom – mamy przecież pełną kontrolę nad kampaniami, mogą być one dowolnie wstrzymywane, jedno badanie w roku staje się w tym momencie bardzo szybko nieaktualne. Zamiast tego postanowiłem porównać historię obecności kilku największych serwisów konferencyjnych w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google.

Poniższy wykres wygenerowany został za pomocą narzędzia Senuto, które pozwala analizować historię widoczności domen na przestrzeni ostatnich kilku lat. Wykres pokazuje ilość fraz, po wpisaniu których badane strony pojawiały się w pierwszej dziesiątce wyników. Tym razem mówimy o wszystkich możliwych frazach śledzonych przez Senuto.

Widzimy inny rozkład niż na prezentowanym przeze mnie wykresie. Dlaczego? W moim badaniu skupiłem się na najpopularniejszych, ogólnych frazach. Tymczasem wykres powyżej prezentuję siłę serwisów dla słów liczonych nawet w tysiącach.

Dobrym przykładem jest tutaj serwis Confero, który w ostatnim czasie jest widoczny dla coraz większej ilości fraz. Jak pokazuje narzędzie Senuto dzieje się tak, ponieważ serwis ten bardzo dobrze radzi sobie w przypadku tzw. brandowych fraz. Chodzi tu o sytuacje, w których użytkownik wpisuje w Google nazwę konkretnego obiektu.

Podsumowując

Rynek serwisów konferencyjnych mamy wyklarowany. Warto brać to pod uwagę zastanawiając się nad abonamentem lub przedłużeniem abonamentu. Powyższe wyniki należy jednak traktować wyłącznie poglądowo: każdy obiekt posiada własne, najważniejsze dla niego słowa kluczowe i to właśnie na podstawie ich należy oceniać potencjał każdego z portali. Istotne, aby przed podjęciem decyzji taką analizę wykonać. Mam nadzieję, że wyniki badań mogą do tego zachęcić. Kolejna edycja za rok!

Przeczytaj poprzedni wpis:
Facebook chce być bankiem? Booking uczestniczy w projekcie

Czy w niedalekiej przyszłości Goście będą mogli płacić za pokoje walutą Facebooka? Wszystko na to wskazuje, tym bardziej, że w...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!