Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

SEO webwriting – nowy wymiar tekstów na hotelowej stronie

25 kwietnia 2013, kategorie: Pozycjonowanie hotelu, Strategie i Case Study    

Zapraszam do przeczytania pierwszego gościnnego tekstu autorstwa Marii Muchy, specjalizującej się w social media marketingu oraz webwritingu, współpracującej z hotelami.

Nie ma co ukrywać – słowa na hotelowej witrynie nigdy nie będą cechowały się tak dużą popularnością jak zdjęcia i grafiki. A jednak obecność tekstu na stronie www jest coraz częściej doceniana. Dlaczego? Z odpowiedzą jak zwykle przychodzi…Google.

Napisz coś dla Google

Nawet jeśli przyjmiemy dość skrajne założenie, że internauci nie czytają wpisów na stronach www, to i tak nie umniejsza to roli tekstów. Aby Google mógł zrozumieć zawartość strony, niezbędna jest treść.

Od słów padających na stronie zależy jej właściwe indeksowanie w wyszukiwarce, a co za tym idzie – pozycja w wynikach wyszukiwania konkretnych słów kluczowych. Optymalizując teksty na stronie, hotelarz powinien używać fraz, na które chce się pozycjonować.

Wskazówka – wplatanie w tekst ważnych fraz lokalnych np. „hotel Warszawa”, „hotel mazury” itp. Aby frazę „hotel Warszawa” naturalnie wkomponować w tekst, można między słowa wstawić znak interpunkcyjny, rozdzielając frazę na dwa zdania. Przykład: „Idealny hotel? Warszawa będzie dla niego doskonałym tłem. Hotel XYZ zaprasza!”
Co Google zrobiło z naszą percepcją?

Z drugiej strony – może teksty w Internecie nie mają „wzięcia”, gdyż są po prostu źle napisane? Trzeba zauważyć, że technika czytania artykułów online znacznie odbiega od czytania tekstów analogowych. Internauta nie wczytuje się w kontent, ale skanuje go w poszukiwaniu informacji.

Co więcej, użytkownik „wyedukowany przez Google” jest nastawiony na otrzymywanie krótkich i treściwych odpowiedzi (takich, jakie dostaje po wpisaniu zapytania w okno wyszukiwarki). Tekst ma więc mieć dużo światła i być przejrzysty – łatwy do „zeskanowania” wzrokiem. Taki efekt można uzyskać, logicznie grupując informacje m.in. poprzez zastosowanie akapitów, nagłówków i wypunktowań.

Stawiaj na lifting

Po liftingach layoutów przyszedł czas na optymalizację tekstów i nowy wymiar content managementu na hotelowych witrynach. Hotele, chcąc zwiększyć swoją konkurencyjność w Internecie, będą musiały staranniej redagować artykuły na swoich stronach www. Kierunki zmian zostaną im wskazane nie tylko poprzez nowe potrzeby ludzi, ale także mechanizmy działania wyszukiwarki.

Maria Mucha

Maria Mucha – webwriter, trener 2b, trendhunter. Z energią i uśmiechem szkoli korporacje i lokalne firmy, zarówno z zakresu social media jak i webwritingu. Razem z polsko-angielską grupą kreatywną Eko PR prowadzi firmowe blogi i strony na Facebook’u oraz tworzy teksty na strony www, materiały promocyjne oraz tłumaczenia. Od pół roku związana również z branżą hotelarską.
Kontakt: ekologicznyPR@gmail.com

Po godzinach zapełnia Internet słowami, między innymi tutaj.

Zdjęcie pochodzi z serwisu internetmarketinghighway.com

Przeczytaj poprzedni wpis:
Reklama banerowa hotelu: odrodzenie?

Im dłużej obserwuję osiągane wyniki kampanii typu display (banerowych), tym częściej dochodzę do wniosku, że ten rodzaj promocji hotelu przeżywa...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!