Graph Search: zobacz, jak Facebook pokaże hotele
Kilka dni temu pisałem o nowej wyszukiwarce na Facebooku. Choć nie jest jeszcze ogólnie dostępna, wiemy już, jak prezentować się będą w niej hotele. Zobaczcie video.
Po wpisaniu frazy „Hotele w okolicy [miasto]”, otrzymamy wynik prezentujący listę obiektów. Każdy opisany będzie następującymi danymi:
- Zdjęcie
- Rodzaj obiektu
- Standard (lub ocena)
- Adres
- Godziny otwarcia (?)
- Liczba wszystkich check-inów w tym miejscu
- Liczba wszystkich kliknięć like
- Możliwość polubienia hotelu
- Możliwość spojrzenia na mapę i lokalizację
- Możliwość obejrzenia zdjęć wykonanych w obiekcie
- Możliwość sprawdzenia wszystkich gości, którzy wykonali check-in w obiekcie
Dodatkowo może pojawić się informacja „Goście, którzy lubią ten hotel, polubili również…”
Oprócz tego użytkownicy otrzymują również opcję „Search Web„, czyli możliwość sprawdzenia „klasycznych” wyników wyszukiwania, dostarczanych przez Bing. A wszystko bez konieczności opuszczania Facebooka. Może to być prztyczek (niektórzy powiedzą: cios) wymierzony w Google. Zobaczymy, czy ta współpraca Facebooka z Bingiem będzie miała jakikolwiek niekorzystny wpływ na giganta.
Wnioski?
Za wcześnie na konkrety, choć kilka uwag nasuwa się już teraz:
- Warto zachęcać fanów do większej aktywności na Fan Page
- Warto zachęcać gości hotelowych do wykonania „check-inu” na FB
- Warto zająć się pozycjonowaniem na Bing
Jak na razie nic nie wiemy na temat możliwości reklamowania się w tym miejscu. Wyniki „search web” również takich reklam nie zawierają (choć, jak sądzę, to tylko kwestia czasu).
Mam również nadzieję, że ranking hoteli w wynikach wyszukiwania nie będzie tworzony w oparciu o dane ilościowe, a raczej o Edge Rank (czyli stopień zaangażowania użytkowników w działania hotelu na Facebooku).
W przeciwnym przypadku może to doprowadzić do niebezpiecznego procederu kupowania lajków. A to tylko popsuje jakość uzyskiwanych danych.
Poniżej video. Prezentacja hoteli rozpoczyna się w 2:24.