Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

AirBnB jako nowy kanał dystrybucji dla hotelarzy?

20 lutego 2016, kategorie: Serwisy i portale    

Ten serwis wzbudza mnóstwo emocji wśród przedstawicieli naszej branży. Nic dziwnego: to nowe i szybko rozwijające się zjawisko. Może warto je wykorzystać?

Co to jest sharing economy?

AirBnB to jeden z największych reprezentantów internetowego biznesu opierającego się na tzw. „sharing economy„. Ten stosunkowo nowy trend polega na wykorzystaniu „uśpionego” dotychczas prywatnego potencjału.

Taniej, bo prościej

O co dodkładnie chodzi? W przypadku AirBnB chodzi głównie o właścicieli apartamentów, mieszkań, pokoi, domów oraz innych obiektów lub miejsc noclegowych. Mogą oni wynajmować swoją przestrzeń rozliczając się z serwisem, bez konieczności kategoryzacji, a co za tym idzie – z pominięciem wymogów stawianych branży hotelarskiej (choćby jeśli chodzi o standardy bezpieczeństwa).

Daje to właścicielom szansę budowania bardzo atrakcyjnych cenników – unikają oni bowiem wielu kosztów związanych z „tradycyjnym” biznesem hotelarskim. Co więcej – prowizja w AirBnB jest niska, szczególnie w porównaniu w portalami typu Booking czy HRS. Obecnie to około 2-3% od każdej transakcji. Kolejny sposób na to, aby cena była niższa.

Zagrożenie czy nowy rynek?

Hotelarze od kilku miesięcy toczą gorące dyskusje na temat AirBnB. Czy mamy do czynienia z realnym zagrożeniem dla branży? A może jest to po prostu zupełnie nowy segment, kierowany do specyficznej grupy osób, który nie powinien zagrozić hotelarzom?

Błyskawiczny wzrost popularności AirBnB (60 milionów użytkowników w ubiegłym roku) daje do myślenia. Nie sądzimy, aby był to serwis eksplorujący uśpioną dotychczas niszę ludzi nastawionych na „travel experience”. AirBnB idzie w stronę głównego nurtu.

Nowy kanał dystrybucji

Może więc warto go wykorzystać? Potraktować jako szansę, nowy kanał dystrybucji pokoi? Pisze o tym analityk Simone Puorto, która zachęca butikowe hotele do eksperymentowania z alotmentem w AirBnB. Podaje tu przykład trzech amerykańskich obiektów: Box House, Riff oraz Union. Wszystkie one prezentują swoje pokoje na AirBnB.

Popularność serwisu rośnie, prowizja jest niewielka – dlaczego mielibyśmy nie próbować? Szczególnie, jeśli reprezentujemy hotel butikowy o unikalnym, mocno związanym z lokalizacją charakterze i różnorodnych pokojach.

Choć z drugiej strony – szef AirBnB na Nowy Jork w jednym z wywiadów przyznał wprost: serwis pozwala wykorzystywać swój potencjał do dystrybucji pokoi hotelowych – pod warunkiem, że są one właśnie tak opisane i nie „udają” nic innego.

Może więc zamiast narzekać na nowego, dynamicznego gracza – warto mu się przyjrzeć. Bardzo możliwe, że dla naszego obiektu AirBnB może całkiem skutecznie pracować. Warto wziąć to pod uwagę.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Strategia marketingowa hotelu 2016: pięć prawdziwych wyzwań

Jak powinna wyglądać promocja hotelu w roku 2016? Odpowiadając na to pytanie chcemy zwrócić uwagę na realne problemy, jakie obserwujemy...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!