Czy hotel też powinien blogować?
W ubiegłej dekadzie blogi były domeną nastolatków. Dziś są jednym z podstawowych narzędzi komunikacji marek, korporacji, polityków. Hotele również powinny blogować. Po co? I jak to robić?
Pisze o tym John Pol, specjalizujący się w pozycjonowaniu. Od jakiegoś czasu rośnie liczba zapytań lokalnych w Google. W wynikach wyszukiwania promowane są strony regularnie piszące o mieście lub okolicy, której dotyczy fraza. Nic dziwnego, że zachodnie marki zwietrzyły tu szansę podrasowania ruchu na własnych stronach. Co robią? Produkują odpowiednio formatowane treści.
To strategia długoterminowa, choć może się bardzo opłacać. Po pierwsze – Google lubi strony, które są często aktualizowane. Najlepiej, jeśli są to oryginalne treści. W przypadku strony hotelu ciężko o nieustanne aktualizacje standardowych działów. Blog firmowy załatwia sprawę. Regularnie publikując informacje, konsekwentnie wysyłamy do Google „bodźce”, które mogą wpłynąć na naszą pozycję.
Po drugie – dzięki kolejnym blogowym postom zwiększamy liczbę stron indeksowanych przez Google w ramach naszej domeny. A to wyszukiwarka również lubi.
Po trzecie – prowadząc bloga wysyłamy jasny sygnał do użytkowników naszej strony: jesteśmy aktywni, angażujemy się w życie regionu, chcemy cię nim zainteresować i znamy się na tym.
Po czwarte – odpowiednio planując treści jesteśmy w stanie „ściągnąć” trochę ruchu związanego z lokalnym wydarzeniem, miejscem, atrakcją. Nie będą to zawsze użytkownicy zainteresowani noclegiem. Pamiętajmy jednak, że komunikacja z mieszkańcami jest również ważna – bardzo często polecają oni bowiem nocleg osobom, które planują przyjazd.
Po piąte – blog może pomóc w zdobywaniu wartościowych linków lub „lajków” związanych z naszą stroną – a to przekłada się na jej pozycjonowanie.
John Pol sugeruje kilka różnych typów postów lub tematów, które mogą znaleźć się na blogu naszego hotelu:
- Opowiedz ciekawą historię (nius, ciekawostka z życia hotelu itp.)
- Prowadź dialog z czytelnikami. Zadaj pytanie, zachęć do komentowania
- Pisz i aktualizuj informacje o lokalnych wydarzeniach
- Publikuj zdjęcia z tych wydarzeń lub fotki lokalnych atrakcji (pamiętaj, aby odpowiednio opisać te zdjęcia!
- Zasugeruj pomysł na weekend, wycieczkę, urlop
- Regularnie opisuj lokalne atrakcje i ciekawe miejsca
- Pisz o lokalnym sporcie i wydarzeniach z nim związanych
- Zdradź trochę tajemnic, pokaż hotel „od kuchni”
- Prezentuj nowych pracowników, opowiedz o ich zainteresowaniach
- Organizuj konkursy – rozdawaj zaproszenia do restauracji
Twoje treści powinny być lekkie, atrakcyjne – a więc takie, którymi czytelnik chciałby się podzielić. Całość warto pisać z zachowaniem zasad SEO Copywritingu, sam blog natomiast warto zintegrować z Facebookiem i Google Plus.
No właśnie. Nie zabieraj się za bloga, jeśli nie będziesz mieć pewności regularnych publikacji. Stworzenie bloga oraz treści możesz również zlecić – taka strona może iść przecież „w parze” z Fan Page twojego obiektu. Blogi są trendy – to świetne narzędzie komunikacji i dialogu. A o to między innymi chodzi we współczesnym marketingu.