Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Jak zdobyć więcej opinii o hotelu?

24 marca 2012, kategorie: Strategie i Case Study    

Opinie są istotne – co do tego nie ma wątpliwości. Pomagają lepiej i szybciej pozycjonować się w serwisach turystycznych, wpływają na decyzje o rezerwacji. I – co ciekawe – najczęściej są pozytywne. Tylko jak je zdobywać?

Najlepszym przykładem może być TripAdvisor, który w Polsce błyskawicznie zyskuje na popularności. Pozycja naszego obiektu w tym serwisie zależy nie tylko od wysokości ocen wystawianych przez użytkowników, ale też od ich ilości. Ten mechanizm opłaca się obu stronom – TripAdvisor zyskuje użytkowników, a hotele – potencjalnych gości.

Jak zdobywać nowe opinie? Kilka ciekawych wskazówek znalazłem na blogu agencji MileStone.

Szukaj w socjalu

Zarówno Twitter, jak i Facebook dają możliwość przeszukiwania postów, grup, komentarzy pod kątem określonych słów kluczowych. Robiąc to regularnie trafisz na osoby, które dzielić się będą opiniami o hotelu lub informacją o pobycie. Warto im za to podziękować i poprosić, aby zostawili pełną recenzję.

Póki co w Polsce jest to działanie mało skuteczne – na Zachodzie kultura dzielenia się wszystkim ze wszystkimi jest nieco bardziej rozwinięta – choćby ze względu na większą popularność serwisów i usług geolokalizacyjnych. Nie jest jednak wykluczone, że ten trend pojawi się również u nas.

Korzystaj z kodów QR

Nie wystarczy wręczyć ulotkę z informacją „oceń nas na TripAdvisor!” – warto ułatwić dotarcie do naszego profilu w tym serwisie. Może to być proste do zapamiętania przekierowanie (naszhotel.com/tripadvisor) lub kod QR umieszczony np. na fakturze, rachunku, materiałach reklamowych, kluczu magnetycznym. O kodach QR pisałem jakiś czas temu na blogu. I nie ma sensu marudzić, że kody QR w Polsce się nie przyjmą. Wszystko przed nami.

Wysyłaj maila po pobycie

Dzień lub dwa dni po pobycie Twój gość powinien otrzymać maila z podziękowaniem oraz zachętą do ponownej wizyty. W tej samej wiadomości warto nie tylko zaprosić go na Twój Fan Page, ale również zaproponować publikację opinii o hotelu.

Pamiętajmy, że w Niemczech – oprócz TripAdvisora – rządzi HolidayCheck, zaś w Holandii – Zoover. Takich przykładów jest więcej. Umiejętnie personalizując wiadomość zwiększymy prawdopodobieństwo skuteczności przesłanego maila.

Umiejętnie zarządzaj swoją reputacją

Serwisy i wyszukiwarki turystyczne – w tym Google Hotel Finder – umożliwiają publikację odpowiedzi hotelu na recenzje gości. Warto robić to z wyczuciem. Tego typu interakcja wymaga odpowiednich umiejętności (mówię o tym podczas szkoleń wewnętrznych). Na pewno unikaj niepotrzebnych dyskusji, poddawania w wątpliwość, negowania, ignorancji. Wirtualna rzeczywistość jest brutalna – w ten sposób możesz tylko stracić.

Nie obiecuj nagród w zamian za opinię!

Serwisy turystyczne najczęściej nie akceptują tego typu praktyk. W przypadku TripAdvisora to ciekawe – sam bowiem zachęca w dość bezczelny sposób do błyskawicznej, pozbawionej refleksji oceny wszelkiej maści obiektów.

I na koniec – pamiętajmy, że zadowoleni goście bardzo chętnie zarekomendują Twój obiekt innym – tak, jak to robią choćby podczas rozmów z przyjaciółmi. Jeśli tylko w trakcie wizyty lub przy wymeldowaniu Twój gość chwali hotel – nie zmarnuj chwili. Zachęć go do publikacji opinii.

Przeczytaj poprzedni wpis:
RoomKey
Na uciekających użytkownikach też można zarobić

278 procent - o tyle wzrosła liczba użytkowników serwisu RoomKey.com w ciągu jednego miesiąca. W lutym z RoomKey korzystało niemal...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!