Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

AdWords w turystyce – mało skuteczne?

06 listopada 2012, kategorie: Reklama hotelu w Google, Strategie i Case Study    

Według najnowszych danych dla branży turystycznej reklamy tekstowe w Google mają niższą skuteczność niż reklamy banerowe. Należymy do wyjątków.

Na blogu agencji Word Stream przeczytać można niezwykle interesujący artykuł na temat reklam tekstowych w Google (system AdWords) oraz trendów, jakie możemy tu zaobserwować. W opublikowanej infografice autor porównuje statystyki reklam dla dziesięciu najczęściej reklamujących się branż. Oczywiście jest wśród nich branża turystyczna.

Autor porównał ze sobą skuteczność reklam tekstowych oraz banerowych – obie dostępne są w systemie AdWords. Skuteczność mierzona była na podstawie kilku najważniejszych zmiennych:

  • CTR, czyli współczynnik kliknięć
  • Ilość kliknięć
  • CPC, czyli średni koszt za kliknięcie
  • Współczynnik konwersji
  • Ilość dokonanych transakcji

Dane zbierane były w trzecim kwartale 2012. Dotyczą Stanów oraz całej branży turystycznej (a więc nie tylko hoteli). Mimo to warto się im przyjrzeć.

Niezwykle ciekawe wyniki, szczególnie w przypadku współczynnika konwersji dla obu form reklamy. Okazuje się, że w przypadku szeroko rozumianej turystyki, reklamy tekstowe uzyskują solidny poziom CTR, ale już współczynnik konwersji mocno kuleje. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku reklam banerowych AdWords – tutaj współczynnik konwersji wynosi niemal 3%. Reklamy typu display są więc dwukrotnie bardziej skuteczne. I minimalnie tańsze!

Skąd takie wyniki? Ten typ usług i produktów po prostu doskonale sprzedaje się za pomocą zdjęć i obrazów. Najpierw bowiem musimy wytworzyć wrażenie, wygenerować odpowiednie emocje. To różni naszą branżę od branży finansowej – tam liczy się pełna, rzetelna informacja.

Co z tym fantem zrobić?

To proste: sprawdzić. Czy znasz współczynnik konwersji strony Twojego obiektu dla obu typów reklamy? Ba! Czy prowadzisz reklamy banerowe za pomocą systemu AdWords? Dopiero wówczas będziesz w stanie porównać statystyki strony. A potem – podjąć odpowiednie decyzje. Jak to powinno wyglądać po kolei?

  • Zainstaluj statystyki Google Analytics i połącz je z kontem AdWords
  • W Google Analytics zdefiniuj i załóż cele Twojej strony (np. wypełnienie formularza rezerwacji)
  • Zainstaluj na stronie kod remarketingowy
  • Stwórz ofertę lub kampanię reklamową
  • Skonfiguruj kampanie AdWords – tekstowe i display
  • Uruchom banerowe kampanie remarketingowe
  • Mierz CPC dla obu form, liczbę kliknięć oraz ilość zrealizowanych celów

Powyższe działania pozwolą odpowiedzieć sobie na pytanie o opłacalność poszczególnych form reklamy. O ich jakość i atrakcyjność. Jak widać na infografice – wnioski mogą być zaskakujące.

Cały artykuł dostępny jest na stronie www.wordstream.com

Przeczytaj poprzedni wpis:
Marketing hotelu w internecie – klucze do sukcesu AD 2013

Agencja MileStone opublikowała dziś tekst na temat najważniejszych trendów marketingu online, na jakie w roku 2013 powinni zwrócić uwagę hotelarze....

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!