AdWords w turystyce – mało skuteczne?
Według najnowszych danych dla branży turystycznej reklamy tekstowe w Google mają niższą skuteczność niż reklamy banerowe. Należymy do wyjątków.
Na blogu agencji Word Stream przeczytać można niezwykle interesujący artykuł na temat reklam tekstowych w Google (system AdWords) oraz trendów, jakie możemy tu zaobserwować. W opublikowanej infografice autor porównuje statystyki reklam dla dziesięciu najczęściej reklamujących się branż. Oczywiście jest wśród nich branża turystyczna.
Autor porównał ze sobą skuteczność reklam tekstowych oraz banerowych – obie dostępne są w systemie AdWords. Skuteczność mierzona była na podstawie kilku najważniejszych zmiennych:
- CTR, czyli współczynnik kliknięć
- Ilość kliknięć
- CPC, czyli średni koszt za kliknięcie
- Współczynnik konwersji
- Ilość dokonanych transakcji
Dane zbierane były w trzecim kwartale 2012. Dotyczą Stanów oraz całej branży turystycznej (a więc nie tylko hoteli). Mimo to warto się im przyjrzeć.
Niezwykle ciekawe wyniki, szczególnie w przypadku współczynnika konwersji dla obu form reklamy. Okazuje się, że w przypadku szeroko rozumianej turystyki, reklamy tekstowe uzyskują solidny poziom CTR, ale już współczynnik konwersji mocno kuleje. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku reklam banerowych AdWords – tutaj współczynnik konwersji wynosi niemal 3%. Reklamy typu display są więc dwukrotnie bardziej skuteczne. I minimalnie tańsze!
Skąd takie wyniki? Ten typ usług i produktów po prostu doskonale sprzedaje się za pomocą zdjęć i obrazów. Najpierw bowiem musimy wytworzyć wrażenie, wygenerować odpowiednie emocje. To różni naszą branżę od branży finansowej – tam liczy się pełna, rzetelna informacja.
To proste: sprawdzić. Czy znasz współczynnik konwersji strony Twojego obiektu dla obu typów reklamy? Ba! Czy prowadzisz reklamy banerowe za pomocą systemu AdWords? Dopiero wówczas będziesz w stanie porównać statystyki strony. A potem – podjąć odpowiednie decyzje. Jak to powinno wyglądać po kolei?
- Zainstaluj statystyki Google Analytics i połącz je z kontem AdWords
- W Google Analytics zdefiniuj i załóż cele Twojej strony (np. wypełnienie formularza rezerwacji)
- Zainstaluj na stronie kod remarketingowy
- Stwórz ofertę lub kampanię reklamową
- Skonfiguruj kampanie AdWords – tekstowe i display
- Uruchom banerowe kampanie remarketingowe
- Mierz CPC dla obu form, liczbę kliknięć oraz ilość zrealizowanych celów
Powyższe działania pozwolą odpowiedzieć sobie na pytanie o opłacalność poszczególnych form reklamy. O ich jakość i atrakcyjność. Jak widać na infografice – wnioski mogą być zaskakujące.
Cały artykuł dostępny jest na stronie www.wordstream.com