Hotel na Facebooku: co publikować?
To pytanie, które zadaje sobie każdy hotelarz obecny ze swoim obiektem na Facebooku. Serwis Inside Facebook przeprowadził badanie, które może pomóc w odpowiedzi.
Jak wiemy – na Facebooku niezwykle ważną rolę gra zaangażowanie użytkowników. To ono może pomóć nam w większym organicznym zasięgu. Nasi fani mogą angażować się na trzy główne sposoby:
- Klikając „Lubię to”
- Komentując
- Udostępniając post na swoim profilu
Im większe zaangażowanie, tym więcej osób ma szansę zobaczyć naszą informację. Dlatego tak istotne jest co i jak często będziemy publikować.
Sprawdźmy wyniki akcji serwisu Inside Facebook. Przebadanych zostało ponad 2 tysiące Fan Page hoteli, analizie poddano ponad 114 000 opublikowanych postów.
Wnioski
Fani najczęściej angażowali się w materiały związane lokalizacją i otoczeniem obiektu – tutaj zanotowano najwięcej kliknięć „lubię to” na 1000 odsłon informacji (28) oraz udostępnień na prywatnych prfilach (1,98). Na drugim miejscu są zdjęcia i materiały dotyczące jedzenia i restauracji (27). Ta kategoria generowała jednak najwięcej komentarzy na 1000 odsłon (0.99).
Stawkę zamykają informacje związane z promocjami i konkursami – tego należało się spodziewać.
Grafika pochodzi ze strony Inside Facebook
Wnioski? Prowadząc warsztaty wewnętrzne w hotelach często podkreślam: podczas planowania sesji zdjęciowej pamiętajmy o zdjęciach okolicy, natury, lokalizacji. Nasi goście nie przyjeżdżają, aby podziwiać fasadę obiektu (choć oczywiście również chcą ją zobaczyć), znacznie łatwiej rozkochać ich fantastycznym zdjęciem związanym z lokalizacją. Jak się okazuje – efekty takiej sesji mogą nam służyć również na Facebooku.
Świetne wyniki postów związanych z jedzeniem to również nic nowego. Wokół jedzenia (np. zdrowej diety) łatwo zbudować spójną, atrakcyjną strategię komunikacji. Jak się okazuje – może być to świetny pomysł na Fan Page. Pod warunkiem, że tego typu działania będą elementem szerszej strategii komunikacji obiektu, realizowanej również na innych polach (strona internetowa, mailing, artykuły eksperckie itp).
Szczegółowa analiza wyników badań na stronie Inside Facebook.