Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Hotel na TripAdvisor, czyli opinie są jak zdjęcia

16 marca 2014, kategorie: Bez kategorii    

Hotelarze bardzo dobrze wiedzą, że opinie na temat obiektu stają się jednym z najważniejszych punktów procesu podejmowania decyzji o rezerwacji. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez TripAdvisora. Oprócz oczywistości dostarczają one kilku ciekawych informacji.

Jeśli chodzi o oczywistości: 77% użytkowników serwisu przyznało, że publikowane przez innych opinie mają wpływ niemal na każdą decyzję o rezerwacji hotelu. Aby to potwierdzić, w zasadzie nie trzeba nikogo pytać: wystarczy zrobić szybki research w Google. Po wpisaniu nazw wybranych hoteli wyszukiwarka podpowiada najczęściej wpisywane przez użytkowników słowa. Wśród nich bardzo często pojawia się słowo „opinie”. Użytkownicy ich szukają:

hotele-opinie

Dlaczego? Kiedy? Prawdopodobnie wtedy, kiedy mają już gotową „short listę”, czyli zestaw 2-3 najbardziej interesujących obiektów w danej lokalizacji. Bardzo możliwe, że ostateczna decyzja o wyborze zależy już tylko od opinii!

Warto więc sprawdzić wyniki wyszukiwania po frazie „nazwa mojego hotelu + opinie„. Warto również postarać się, aby wśród wyników pojawiła się strona hotelu, na której znajduje się dział „opinie”. Wcześniej należy go oczywiście stworzyć i odpowiednio opisać – tak, aby wyszukiwarka jak najszybciej zaczęła go pozycjonować.

O roli opinii świadczy również rosnąca popularność TripAdvisora. W Polsce serwis ten ma za sobą kilka lat bardzo intensywnych wzrostów. Dużą popularność zyskała również fraza „tripadvisor” wpisywana w polskim Google:

Co z odpowiedziami na opinie?

To pytanie bardzo często pada podczas prowadzonych przez nas szkoleń lub warsztatów: jak i kiedy odpowiadać na opinie? Zajrzyjmy do badań TripAdvisora.

  • Aż 87% użytkowników pozytywnie ocenia oficjalne odpowiedzi na negatywne opinie o hotelu – takie publikacje zwiększają pozytywne wrażenie na temat obiektu.
  • 70% użytkowników twierdzi, że agresywne odpowiedzi tylko pogarszają sytuację hotelu
  • Dla 62% użytkowników fakt pojawienia się odpowiedzi na wszelkie opinie podnosi prawdopodobieństwo dokonania rezerwacji

Wniosek jest prosty: odpowiadajmy na opinie. Obowiązkowo na opinie negatywne. Najlepiej: na wszystkie. Róbmy to również rzetelnie i konkretnie, bez żadnych osobistych wycieczek. Nasze próby zwykłego dyskredytowania autora opinii niemal na sto procent pogorszą sytuację. Na szczęście aż 64% procent użytkowników ignoruje najbardziej eksremalne opinie na temat obiektu.

Ile opinii czytają?

Według badań TripAdvisora na decyzję o rezerwacji wpływ ma od sześciu do dwunastu ostatnio dodanych opinii. Właśnie tyle recenzji czytają średnio użytkownicy odwiedzający profil wybranego obiektu. Co więcej, aż 53% osób przyznało, że na pewno nie dokona rezerwacji w obiekcie, który nie posiada żadnych opinii.

Co dalej?

Opinie możemy traktować jak zdjęcia lub filmy o hotelu: mają równie silny wpływ na decyzję o rezerwacji. I podobnie jak to się ma z sesją zdjęciową, również w opinie warto inwestować. Jak? Z naszych doświadczeń wynika, iż niezwykle ciężko jest przekonać gości do tego, aby bezinteresownie zrecenzowali obiekt. Mimo to recepcjonista powinien do tego namawiać – szczególnie gości, którzy podczas check outu chwalą pobyt.

Aby podnieść skuteczność tego typu działań, warto zastanowić się nad strategią gratyfikacji – a więc wymiany: napisz opinię jeszcze podczas pobytu, a otrzymasz darmowy dodatek (kieliszek wina, kawę, darmowe jacuzzi itp.) – musimy bowiem zdać sobie sprawę, że tego typu inwestycja może nam się wielokrotnie zwrócić. Że pozytywna opinia będzie dla nas pracować jeszcze długo – tak jak dobrej jakości zdjęcia.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Hotel na Facebooku: co publikować?

To pytanie, które zadaje sobie każdy hotelarz obecny ze swoim obiektem na Facebooku. Serwis Inside Facebook przeprowadził badanie, które może...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!