Facebook dla hoteli: nowe możliwości

Po tym, jak Google uruchomiło dedykowaną hotelarzom usługę Hotel Ads, kolejny gigant reklamy online – Facebook – zapowiada format stworzony dla naszej branży.
Chodzi o usługę Facebook Dynamic Ads for Travel, która obecnie testowana jest w USA, a szerzej powinna być dostępna w ciągu najbliższych miesięcy.
Na czym to polega?
To rodzaj rozbudowanego, automatycznego remarketingu, dzięki któremu będziemy mogli dotrzeć do osób, które zainteresowane są hotelami w danej lokalizacji. Ale to nie wszystko.
Oprócz lokalizacji Facebook wykorzysta również informację o wyszukiwanej dacie pobytu, rodzaju pokoju oraz jego przedziale cenowym. Informacje mają być pobierane ze strony hotelu lub serwisu rezerwacyjnego. Warunkiem jest umieszczenie na stronie kodu remarketingowego Fa cebooka, zwanego pikselem.
Automatyczna i dynamiczna reklama
Reklama ma być generowana i wyświetlana automatycznie. Chodzi o to, aby „zmieścić się” w booking window – system pozwoli uniknąć komunikowania się z osobami w momencie, gdy wyszukiwany termin pobytu już minął. Unikniemy również niepotrzebnego kontaktu z tymi, którzy dokonali rezerwacji. Brzmi bardzo interesująco!
Niestety dokładnych szczegółów dotyczących działania Dynamic Ads for Travel jeszcze nie znamy. Wiemy, że będą trzy podstawowe warunki, jakie będzie trzeba spełnić:
- Uruchomienie tzw. Menedżera Firmy na Facebooku (jest to darmowe i możliwe już teraz);
- Przygotowanie tzw. katalogu produktów (nasze pokoje, dostępność, ceny, dodatki), z którego Facebook będzie pobierał dane do reklam;
- Instalacja i prosta konfiguracja piksela Facebooka
Zabawka dla OTA?
Facebook zapowiada również, że umożliwi komunikację z osobami, które zarezerwowały lot do danej lokalizacji w konkretnym terminie, ale nie dokonały jeszcze rezerwacji hotelu. Szansę na taką reklamę będą miały strony oferujące nie tylko rezerwacje hoteli, ale również lotów i innych dodatków związanych z podróżą.
Bez wątpienia Facebook Dynamic Ads for Travel okaże się niemal idealnym narzędziem dla serwisów typu Booking.com (odnoszę wrażenie, że najwięksi gracze OTA mają już dostęp do tego typu technologii). Mam nadzieję, że będzie to ciekawa szansa również dla hotelarzy.
Więcej o usłudze przeczytać można na stronach Facebooka.