Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Hotel w statystykach – nowy raport i nowa wiedza

31 lipca 2016, kategorie: Pozycjonowanie hotelu, Reklama hotelu w Google    

To nie jest zupełna nowość – jednak wciąż jest to funkcja rzadko wykorzystywana przez hotelarzy. Na czym polega tzw. Eskplorator Użytkownika?

Jak oni zachowują się na stronie?

No właśnie. Hotelarze cały czas starają się badać to, co dzieje się przed dokonaniem rezerwacji. Jak wygląda ta droga, którą pokonują osoby ostatecznie pojawiające się w naszym hotelu? Czy nasza strona internetowa stanowi dla nich pomoc, czy może barierę w dokonaniu rezerwacji? Ile czasu potrzebują, aby poznać naszą ofertę? Ilu wizyt na stronie?

Dotychczas statystyki Google odpowiadały nam na to pytanie za pomocą pewnych zbiorczych raportów – dotyczących (w uproszczeniu) sumy wizyt określonego segmentu (np. osób klikających w reklamy AdWords) w określonym czasie. Od niedawna każdy z nas może korzystać z nowego raportu: tzw. Eksploratora Użytkownika. To arcyciekawa funkcja – szczególnie dla naszej branży.

Jak to działa?

Dzięki Eksploratorowi jesteśmy w stanie analizować aktywność każdej osoby mającej kontakt z naszą stroną. Osoby prezentowane są w postaci kolejnych numerów ID. Co więcej, mamy do dyspozycji całą historię wizyt wybranej osoby z danego okresu: możemy sprawdzić jak często dana osoba odwiedzała stronę obiektu, jakie informacje ją interesowały, w jakim dziale zdecydowała się opuścić stronę, po ilu dniach (lub godzinach) wracała na nią itp.

A jeśli na stronie mamy zdefiniowane tzw. cele (celem strony może być np. fakt, iż osoba spędziła na niej więcej niż 5 minut) – raport pokaże nam również momenty, w których dane cele zostały zrealizowane.

eksplorator

Na grafice powyżej widać, że ten użytkownik, korzystający z komputera stacjonarnego wszedł na stronę wpisując w google adres witryny. Wizytę rozpoczą o godzinie 10:15 przeglądając ofertę specjalną, później powrócił na stronę o 11:09 (oglądał już tylko pokój), następnie powrócił o 13:30 aby obejrzeć zdjęcia obiektu. Może jest to sygnał, aby oferta specjalna zawierała informacje o pokoju oraz więcej zdjęć?

Dodatkowa segmentacja, dodatkowe możliwości

Przyjmijmy, że decydujemy się na nową kampanię AdWords hotelu – opartą na targetowaniu, które chcemy dopiero przetestować (np. docierając z reklamą do osób szukających hoteli w pobliskiej lokalizacji). Odpowiednio skonfigurowany Eksplorator pozwoli prześledzić wszystkie wygenerowane przez kampanię wizyty na stronie: zobaczymy jak wiele z nich kończy się natychmiastowym wyjściem, sprawdzimy również co dokładnie robią użytkownicy, którzy po kliknięciu w reklamę zostali na stronie dłużej.

Eksploratora możemy „filtrować” na rozmaite sposoby. Czy zwiększy to sprzedaż obiektu? W krótkiej perspektywie: nie. Ale to znakomite narzędzie szczególnie dla naszej branży. Bo jest ona wyjątkowa: sprzedajemy produkt skomplikowany, uzależniony od wielu czynników, „nabywany” przez klientów z wykorzystaniem różnych źródeł.

Warto poświęcić czas

Im więcej dowiemy się o użytkownikach odwiedzających stronę naszego hotelu, tym lepiej poznamy mocne i słabe punkty naszej oferty. Tego typu wiedza zaowocować może wnioskami i zmianami na stronie. A te z kolei – w dłuższej perspektywie – mogą nam tylko pomóc.

Eksplorator Użytkownika analizujemy podczas naszych warsztatów wewnętrznych w hotelach. W Google Analytics raport ten dostępny jest w dziale „Odbiorcy”.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Facebook dla hoteli: nowe możliwości

Facebook zapowiada format reklam stworzony specjalnie dla naszej branży. Na czym będzie polegać?

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!