Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Pozycjonowanie hotelu: wbrew trendom

29 sierpnia 2016, kategorie: Pozycjonowanie hotelu    

W sieci regularnie pojawiają się artykuły zachęcające hotelarzy do prowadzenia blogów lub rozbudowanych strategii content marketingowych. Problem w tym, że nie zawsze one działają. Jak więc faktycznie dbać o treści na stronie hotelu?

Ten artykuł piszę nieco wbrew ogólnie przyjętym trendom. Jest to również przyczynek do większej analizy najważniejszych cech ruchu na stronach hoteli – taki raport pojawi się na stronie już niebawem. Skąd polemika? Z obserwacji, analiz i codziennej pracy.

Czego oczekują od strony hotelu?

Według niektórych analityków współczesny gość hotelowy oczekuje od strony znacznie więcej niż tylko podstawowych informacji o obiekcie. Hotel powinien angażować uwagę użytkowników np. za pomocą bloga, na którym regularnie pojawiać się będą informacje związane z miastem i odbywającymi się tu imprezami lub dostępnymi atrakcjami.

Tego typu działania mają też pomóc w pozycjonowaniu hotelu generując ruch w postaci osób wyszukujących w Google tematów, o kórych piszemy na stronie hotelu.

Tyle teorii, czas na praktykę

Po pierwsze – tworzenie tego typu treści jest czasochłonne, bywa również drogie – szczególnie jeśli zlecamy taką usługę zewnętrznej agencji.

Po drugie – Google wie, że strona hotelu jest…stroną hotelu. Jeśli na naszym blogu napiszemy o wystawie odbywającej się aktualnie w mieście istnieją bardzo małe szanse na szybkie i skuteczne pozycjonowanie w wyszukiwarce. Po prostu przegramy ze stronami i blogami w całości poświęconymi miastu.

Po trzecie – osoby, które mimo wszystko trafią na taki post, szybko ze strony hotelu wyjdą. Nie szukają bowiem informacji na temat obiektu.

Moim zdaniem użytkownicy nie oczekują od strony hotelu więcej. Paradoksalnie – oczekują mniej, szczególnie w dobie rynku zdominowanego przez portale rezerwacyjne. Chodzi jednak o to, aby to „mniej” zakomunikować jak najbardziej skutecznie.

Content marketing – co dalej?

Czy zatem content marketing nie jest hotelarzom potrzebny? Wręcz przeciwnie! Warto jednak realizować go w inny sposób – koncentrując się na tworzeniu treści związanych z naszą branżą i naszym rynkiem. Ponownie – wypunktujmy.

Po pierwsze: pamiętaj, aby każdy dział na stronie hotelu zoptymalizowany był pod kątem jednej wybranej frazy.

Po drugie: korzystając np. z Planera Słów Kluczowych Google identyfikuj inne popularne kombinacje fraz związanych z Twoim hotelem lub istotnych segmentem gościa. Twórz strony i działy z unikalną, niepowtarzającą się treścią, zoptymalizowane dla wybranych segmentów i ważnych dla nich fraz.

Po trzecie: korzystając z narzędzia Google Search Console sprawdź dla jakich fraz Twój hotel pojawia się w wyszukiwarce „obiecująco” wysoko (np. gdzieś w pierwszej dziesiątce lub tuż za nią) i do jakich działów owe frazy kierują. Zastanów się następnie jak możesz popracować nad optymalizacją tych stron – może będziesz w stanie poprawić w ten sposób ich pozycję?

To tylko kilka pierwszych rekomendacji – warto jednak przeprowadzić tego typu analizę. Strona hotelu nigdy nie będzie traktowana jako dobry przewodnik po okolicy. Może jednak przyciągnąć ruch treściami pisanymi językiem korzyści poszczególnych segmentów gości.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak reklamować hotel w internecie? Prosty model zakupowy

Spróbujmy zastanowić się jak może wyglądać komunikacja marketingowa hotelu w odniesieniu do tradycyjnie pojmowanej ścieżki zakupowej klienta (Customer Decision Journey)....

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!