Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Fani hotelu na Facebooku – statystyki i liczby

26 grudnia 2017, kategorie: Hotel na Facebooku    

Ile osób ogląda Fan Page hotelu na Facebooku? Jak to się ma do ilości fanów? Czy warto w nich inwestować? Zajrzyjmy do liczb.

Zdania są oczywiście podzielone. Niektórzy hotelarze przywiązują bardzo dużą wagę do wyglądu i treści swoich Fan Page. Jeszcze inni decydują się na inwestowanie w kampanie nakierowane na pozyskiwanie nowych fanów.

Czy takie działania mają sens? Dotychczas, starają się odpowiadać na to pytanie, polegaliśmy głównie na intuicji i dotychczasowych doświadczeniach. Pora zajrzeć do statystyk i wyciągnąć średnią. A przy okazji: sformułować wnioski.

Fan Page jako strona internetowa

Na początek jednak kilka istotnych faktów: Facebook robi wszystko, aby Fan Page traktowany był przez użytkowników internetu jako „alternatywna” strona internetowa danej marki / firmy / hotelu. Świadczą o tym decyzje z ostatnich miesięcy i dni:

  • Na Fan Page pojawiła się sekcja „Sklep”
  • Mamy również sekcję „Usługi”
  • W nagłówku Fan Page możemy wstawiać video
  • Uruchomiona została sekcja „Our Story”, czyli dodatkowe zdjęcie i krótki opis

Dodajmy do tego duży przycisk typu „Call To Action” (odsyłający np. do Booking Engine) oraz sekcję z opiniami użytkowników – a okaże się, iż Fan Page jest w stanie dostarczyć użytkownikom niemal kompletnych informacji na temat obiektu (opis, zdjęcia, video, pokoje, pakiety, opinie, lokalizację itp.). Całkiem dobrze więc „udaje” stronę domową obiektu.

Czy jednak użytkownicy Facebooka odwiedzają hotelowe Fan Page? Postanowiłem przeanalizować statystyki ośmiu obiektów – głównie resortowych, zlokalizowanych poza dużymi miastami.

Co badałem?

Po pierwsze postanowiłem zbadać czy Fan Page hoteli są obecne w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania Google po wpisaniu tzw „frazy brandowej”, czyli po prostu nazwy hotelu. Krótko mówiąc: czy tworząc Fan Page hotel ma szansę wypozycjonować profil w Google i zbierać w ten sposób dodatkowy ruch organiczny?

Po drugie: sprawdziłem ile osób w ostatnich 28 dniach odwiedziło Fan Page każdego z hoteli oraz jak to się ma do ogólnej liczby fanów hotelu. Wyniki odniesiemy również do liczby unikalnych użytkowników odwiedzających w tym samym czasie stronę internetową obiektu.

W tym przypadku chodzi o odpowiedź na pytania: czy wraz ze wzrostem ilości fanów rośnie procentowa ilość osób odwiedzających Fan Page? Oraz: czy wraz ze wzrostem popularności obiektu (mierzonej ruchem na stronie) rośnie liczba osób odwiedzających Fan Page?

A więc, po prostu: czy warto inwestować czas w przygotowanie Fan Page oraz pieniądze w powiększanie liczby fanów?

Pierwsze statystyki

Badane hotele posiadają od 1500 do ponad 30 000 fanów. Średnia liczba fanów wyniosła prawie 6500 osób.

Średnia ilość osób odwiedzających Fan Page w ciągu 28 dni wyniosła 1429, czyli około 20% liczby fanów obiektu. To więcej, niż się spodziewałem. Co ciekawe ta procentowo wyrażona liczba maleje wraz ze wzrostem ilości fanów.

Fani Hotelu na Facebooku

Wnioski? Sztuczne „pompowanie” ilości fanów nie przełoży się więc na równie dynamiczny wzrost popularności samego Fan Page.

Dodatkowy ruch

Oczywiście osoby oglądający Fan Page nie muszą być fanami hotelu – to również użytkownicy, którzy odwiedzają nasz profil na Facebooku na przykład z poziomu wyników wyszukiwania Google: średnio bowiem Fan Page wypozycjonowany jest na 7 miejscu w Google (najlepszy wyniki to miejsce 3, najgorszy miejsce 9). Oczywiście po wpisaniu w Google nazwy hotelu.

Sprawdźmy więc jak duży „dodatkowy” ruch organiczny możemy dzięki temu uzyskać. Słowo „dodatkowy” wstawiam w cudzysłów, bo nie wiemy dokładnie ile osób oglądających Fan Page wchodzi również na stronę hotelu. Te osoby mogą się więc w jakimś procencie powielać.

Reklama Hotelu na Facebooku

Tutaj wyniki są bardzo ciekawe: w trzech przypadkach ruch na Fan Page stanowi ponad 40% ruchu organicznego na stronie hotelu! Średnio jest to około 30%.

Wnioski?

Nie należy ignorować Fan Page. Starajmy się uzupełnić treściami wszystkie zakładki udostępniane przez Facebooka. Pamiętajmy o nowościach (Sklep, Usługi, „Nasza historia”). Okazuje się, że nasza wizytówka na Facebooku potrafi się nieźle pozycjonować, generuje również ciekawy ruch.

Natomiast nie ma sensu na siłę powiększać liczby fanów. Niech będzie to naturalny, organiczny proces. Nie inwestujmy w płatne kampanie związane z pozyskiwaniem fanów. Tym bardziej, iż obecnie niemal każdy post możemy zaprezentować dowolnie wybranej przez nas grupie – i lepiej inwestować właśnie w tego typu dystrybucję.

Więcej danych i wniosków z badania prezentuję na warsztatach marketingowych dla hotelarzy. Pamiętajmy również, że powyższe badanie nie jest optymalne pod względem metodologicznym – opierałem się na danych, do których miałem dostęp.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Reklama hotelu na Facebooku
Fani Hoteli na Facebooku: statystyki i liczby

Ile osób ogląda Fan Page hotelu na Facebooku? Jak to się ma do ilości fanów? Czy warto w nich inwestować?...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!