Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Mapy Google przestały działać – jak to naprawić?

28 listopada 2018, kategorie: Strona hotelu    

W roku 2018 Google wprowadziło zmiany nie tylko w swoim systemie reklamowym. Nowości pojawiły się również w przypadku map, co spowodowało problemy z wyświetlaniem lokalizacji na wielu hotelowych stronach. Jak sobie z tym poradzić?

W roku 2018 Google uruchomił nową usługę Google Maps Platform, w ramach której zintegrował dotychczasowe mapy, trasy oraz informacje o różnego typu miejscach w swojej bazie. Krótko mówiąc: poukładał sobie wszystko to, co związane z geografią i lokalizacją. Zaczął przy tym wymagać pełnej rejestracji konta w swoim systemie oraz…rozpoczął pobieranie opłat za korzystanie z usługi. Proszę się jednak tym niepotrzebnie nie niepokoić.

Póki co problem wygląda najczęściej tak:

Mogą pozostać bezpłatne

Aby poprawnie wyświetlać mapy na naszej stronie musimy więc założyć konto w serwisie Google Maps Platform. Tam, na starcie, otrzymujemy kredyt w wysokości 200 dolarów miesięcznie. Wystarczy on na wyświetlenie naszych map 28 tysięcy razy w miesiącu.

Co stanie się jednak, gdy przekroczymy ten limit? Google daje nam wybór: albo mapy przestaną się po prostu wyświetlać, albo każde dodatkowe 1000 odsłon wycenione zostanie na ok 7 dolarów. Kwota pobrana zostanie z naszej karty płatniczej, której dane, niestety, musimy podać podczas rejestracji. To chyba najbardziej nieprzyjemna część całej sprawy.

Jak naprawić Mapy Google?

Co więc należy dokładnie zrobić, aby mapy na stronie naszego hotelu wyświetlały się poprawnie?

1. Należy odwiedzić stronę Google Maps Platform i rozpocząć proces zakładania konta. Będziemy musieli określić rodzaj usługi: w naszym wypadku „Maps”.

2. Tworzymy projekt: w tym miejscu wpisujemy stronę internetową naszego hotelu

3. Określamy kkraj oraz zgodzić się na warunki korzystania z usługi.

4. Najbardziej kontrowersyjny moment: aby założyć konto musimy podać dane karty płatniczej. To z niej ewentualnie pobrane zostaną środki, gdy liczba odsłon mapy przekroczy 28 tysięcy. Na szczęście w ustawieniach konta możemy zaznaczyć opcję, która po przekroczeniu „darmowego” limitu po prostu wyłączy mapę, a my tym samym unikniemy płatności. Warto o tym pamiętać – szczególnie, jeśli mapa na stronie hotelu wyświetlana jest np. w każdym dziale.

5. W kolejnym kroku otrzymujemy Klucz API, czyli „numer seryjny” naszej mapy. Kod ten należy skopiować i przesłać agencji tworzącej stronę naszego hotelu. W ten sposób mapa zacznie działać.

Przy okazji warto sprawdzić stan swojego spisu w usłudze Google Moja Firma. Wyszukiwarka wdrożyła na naszym rynku nową formę prezentacji obiektów w wynikach wyszukiwania (widzimy więcej hoteli, wprowadzone zostały dodatkowe zakładki, są większe zdjęcia). To dobry moment, aby dokonać weryfikacji dotychczasowego wpisu naszego obiektu w ten usłudze Google.

Google Maps Platform jest więc kolejnym systemem Google, w którym powinniśmy mieć założone własne konto. Podobnie jest w przypadku Google Analytics, Google Search Console, Google My Business oraz Google Ads.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Spodziewane zmiany w branży, czyli kilka ważnych pytań

Rynek rezerwacji online ewidentnie przyśpieszył. Rosną nowi gracze, dochodzi do wielkich przejęć, pojawiają się kolejne spekulacje. O czym obecnie dyskutuje...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!