Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Spodziewane zmiany w branży, czyli kilka ważnych pytań

14 października 2018, kategorie: Strategie i Case Study    

Rynek rezerwacji online ewidentnie przyśpieszył. Rosną nowi gracze, dochodzi do wielkich przejęć, pojawiają się kolejne spekulacje. O czym obecnie dyskutuje branża? Oto cztery wybrane gorące pytania.

Czy Facebook kupi TripAdvisora?

Od kilkunastu miesięcy TripAdvisor konsekwentnie uruchamia nowe marketingowe rozwiązania dla hotelarzy. Jednym z nich są tzw. Ogłoszenia Sponsorowane, czyli możliwość płatnego pozycjonowania obiektu w rankingu. Płacąc odpowiednią kwotę za kliknięcie możemy wyświetlać nasz obiekt na szczycie listy.

Jednocześnie serwis zmagać się musi z doniesieniami, według których nawet jedna trzecia publikowanych przez użytkowników opinii może być fałszywa.

Być może skuteczną „ucieczką do przodu” będzie zupełnie nowa odsłona TripAdvisora, która ma wejść w życie z końcem tego roku. TripAdvisor ma zostać bardzo mocno zintegrowany z bazą Facebooka, stając się tym samym czymś na wzór „serwisu społecznościowego podróżników„. Centralnym elementem będzie tzw. „feed”, czyli tablica z turystycznymi inspiracjami, opiniami, zdjęciami, video itp. Póki co możemy zobaczyć tylko poniższe video:

Eksperci zastanawiają się, czy ta zmiana nie oznacza przygotowania TripAdvisora pod…przejęcie przez Facebooka. Dla serwisu Marka Zuckenberga zakup TripAdvisora mógłby być doskonałym zastrzykiem tzw. „contentu” i pokaźnej bazy danych. Przy okazji oznaczałby dynamiczne wejście na rynek usług turystycznych, gdzie Facebook nie ma jeszcze oczekiwanej pozycji.

Czy Amazon kupi Expedię?

Amazon, największy obecnie gracz w branży e-commerce (handlu elektronicznego) wciąż nie jest w stanie skutecznie zaistnieć na rynku rezerwacji turystycznych. Prób było kilka, jednak serwisy „Amazon Local” oraz „Amazon Destinations!” nie zdały egzaminu. Ten drugi zamknięty został w roku 2015, jedynie kilka miesięcy po debiucie – Amazon oferował w tym czasie możliwość rezerwacji hoteli w zaledwie 35 miastach.

Co poszło nie tak? Amazon nigdy wyczerpująco nie wyjaśnił swojej decyzji. „Nauczyliśmy się wiele” – brzmiał oficjalny komunikat. Prawdopodobnie chodziło o brak doświadczenia i odpowiedniej technologii. Okazuje się bowiem, że sprzedaż pokoi znacząco różni się od sprzedaży tradycyjnych produktów.

Według wielu ekspertów Amazon nie ma zamiaru „odpuszczać” tematu. Według spekulacji gigant zmieni strategię i po prostu przejmie jeden z dużych serwisów rezerwacyjnych. Naturalnym wyborem może być tu Expedia, która – wsparta gigantycznym dofinansowaniem – mogłaby z powodzeniem konkurować np. z Bookingiem.

Co wyniknie z wejścia AirBnB na rynek?

Nic – odpowie wielu hotelarzy. Pamiętajmy jednak, że jesteśmy dopiero na początku procesu „transformacji” AirBnB w OTA. Brakuje choćby odpowiedniej integracji z popularnymi channel managerami. Może się okazać, że dla wielu hoteli będzie to interesujący kanał dystrybucji pokoi. Choć nie należy liczyć na dużo niższe koszty.

Wystarczy zresztą spojrzeć na Booking, który – jak się okazuje – postanowił zareagować. Również w polskich miastach pojawiły się billboardy jednoznacznie odnoszące się do rosnącej popularności AirBnB. Mamy więc sytuację, w której AirBnB określa się serwisem dla hoteli, a Booking – dla apartamentów. Zabawny efekt rosnącej rywalizacji.

Co wyniknie ze zmian w Google Hotel Ads?

Tego nie wiedzą sami pracownicy Google. Gigant postanowił połączyć dotychczasowy panel usługi Google Hotel Ads ze standardowym panelem Google Ads (AdWords). Jednocześnie wśród formatów reklamowych pojawią się „hotel campaigns”, dedykowane oczywiście naszej branży.

Całość opierać się ma na ścisłej integracji z silnikiem rezerwacyjnym na stronie hotelu – pod warunkiem, że będzie to silnik dostarczany przez jednego z oficjalnych partnerów Google

Dotychczas to również partnerzy byli upoważnieni do prowadzenia kampanii w ramach usługi Google Hotel Ads. Czy po połączeniu z panelem Google Ads to się zmieni? Wszyscy na to liczymy, choć oczywiście nie jest to nic pewnego. Jak wspomniałem sami pracownicy Google Polska nie są w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Przekonamy się (podobno) jeszcze tej zimy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Dron w służbie hotelu? Kiedy warto inwestować?

Dla wielu osób ten artykuł może się okazać kontrowersyjny. Może nawet niepotrzebny. Bo czy za sesje zdjęciowe i video nie...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!