Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Nowa strona hotelu – o czym warto pamiętać?

26 kwietnia 2019, kategorie: Strona hotelu    

Jak uniknąć spadków ruchu na hotelowej stronie po uruchomieniu jej nowej wersji? Oto kilka istotnych elementów, o których warto pamiętać podczas realizacji takiego projektu.

Pomysł na ten artykuł wziął się z informacji, jaką opublikował jeden z hotelarzy na facebookowej grupie dyskusyjnej. Oto po zmianie strony zanotowano znaczące spadki ruchu – aż o ponad 30%. A przecież nie z taką myślą decydujemy się na inwestycję kilkunastu tysięcy złotych w nową wersję naszej strony. Jak więc uniknąć tego typu sytuacji?

Choć nigdy nie będziemy mieli stuprocentowej kontroli nad całym procesem, istnieje kilka elementów, o jakich warto pamiętać. Pozwolą nam one nie tylko zwiększyć szanse na realizację zakładanych celów, ale również zabezpieczyć się na wypadek sytuacji takiej jak opisywana na początku.

Nowa strona hotelu? Stwórz dokładnego briefa

Agencje często proszą o wypełnienie tzw. briefa kreatywnego, czyli dokumentu, który ma pomóc w stworzeniu optymalnego projektu graficznego i funkcjonalnego. Warto jednak stworzyć dodatkowy dokument, w którym określimy cele nowej strony oraz warunki, jakie powinna spełnić agencja.

Taki dokument warto umieścić w umowie jako załącznik – tak, aby później móc rozliczać efekty na naszych warunkach…lub mieć się na co powoływać w sytuacjach kryzysowych.

Dokładne SEO

Search Engine Optimization, czyli optymalizacja zawartości strony pod kątem wyszukiwarek. Jeden z najważniejszych elementów tworzenia nowej strony hotelu. Bardzo często to od tego zależy jak nowy projekt poradzi sobie po uruchomieniu. I często to właśnie zaniechania na tym obszarze prowadzą do opisanych przez hotelarza problemów.

Optymalizacja powinna być jednym z istotnych elementów umowy. Powinna być również dokładnie rozpisana. Ważne, aby agencja zajęła się m.in. odpowiednim doborem tytułów oraz nagłówków H1-H3, stworzyła unikalne Meta Tagi oraz przyjazne adresy URL dla poszczególnych podstron.

Nie będę w tym momencie wnikał w szczegóły powyższych działań: czasem wystarczy, aby te hasła po prostu znalazły się w umowie. Jeśli agencja wyceni takie działania dodatkowo – warto za nie zapłacić.

Przekierowania 301

Absolutnie kluczowy element, o którym niestety bardzo często się zapomina. Swoją rolę odgrywa już podczas uruchamiania strony – i w pierwszym okresie jej funkcjonowania. To zestaw komend kierowanych do wyszukiwarek informujących o wprowadzonych zmianach. Istotny szczególnie w sytuacji, w której zmieniamy adresy poszczególnych działów na stronie. Bez odpowiednio przygotowanych przekierowań Google uzna, że ma do czynienia z zupełnie nową stroną – i zacznie ją pozycjonować od zera. Spadki w wynikach – murowane.

Połączenie szyfrowane

Podczas zmiany strony hotelu warto załatwić pewną sprawę „przy okazji” – chodzi o tzw. połączenie szyfrowane w certyfikacie SSL. Rozpoznamy je sprawdzając początek naszego adresu URL: jeśli zaczyna się od od „http://” – to znaczy, że nasze połączenie jest standardowe.

Połączenie szyfrowane to „https://„. Ma to znaczenie choćby jeśli chodzi o pozycjonowanie: Google oczekuje od nas większego bezpieczeństwa. I potrafi „nagrodzić” lepszymi pozycjami właśnie za „https”. Ważna uwaga: przy takiej zmianie przekierowania 301 są koniecznością.

Treści i wersje językowe

Przenoszenie treści ze starej strony na nową do żmudny proces: zadbajmy, aby zajęła się tym agencja. Mowa tu również o wersjach językowych. Często w umowie otrzymujemy usługę przeniesienia treści wyłącznie dla dwóch wersji językowych. Pamiętajmy, aby w umowie znalazł się zapis o kompletnym przeniesieniu „kontentu” dla wszystkich wersji.

Co, gdy zdarzą się spadki?

Najpierw oczywiście warto poszukać ich przyczyn. W przypadku pozycjonowania i ruchu z Google niezbędna jest tu darmowa usługa Google Search Console. Dzięki niej możemy dokładnie obserwować to, jak radzi sobie nasza strona w wynikach wyszukiwania. Przyda się nie tylko na czas kryzysu.

Kiedy jednak taki się przytrafi, usługa pokaże nam raport błędów lub problemów, z jakimi Google spotkało się odwiedzając naszą stronę. Być może dobrym pomysłem jest, aby agencja wykonująca stronę zadbała o jej poprawną konfigurację nie tylko w statystykach Google Analytics, ale równiez właśnie w Google Search Console.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Marketing hotel
Reputation Manager – czas na nowe stanowisko?

Obserwując zmiany i trendy w komunikacji online hoteli dochodzę do wniosku, że już niebawem w naszej branży pojawi się zupełnie...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!