Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Reputation Manager – czas na nowe stanowisko?

10 marca 2019, kategorie: Strategie i Case Study, Strona hotelu    

Obserwując zmiany i trendy w komunikacji online hoteli dochodzę do wniosku, że już niebawem w naszej branży pojawi się zupełnie nowe stanowisko. Spróbujmy je dokładnie opisać.

Eksperci prześcigają się w rekomendacjach dotyczących marketingu: odpowiadaj na opinie, załóż chatbota, zaskakuj Gości, twórz storytelling, prowadź Instagrama…I faktycznie, z wszystkimi poradami trudno się nie zgodzić: to elementy, które zyskują na znaczeniu w oczach Gości.

Kto i kiedy ma to robić?

Problem w tym, że dominujące na rynku struktury zatrudnienia nie przewidują nikogo, kto posiadałby czas i kompetencje do umiejętnego wdrażania takich działań. W efekcie dochodzi do sytuacji, w której po kolejnych szkoleniach działy marketingu otrzymują dodatkowe obowiązki, na które zwyczajnie nie ma już czasu. A to prowadzi do braku konsekwencji i rozproszenia się strategii.

Pora na menedżera?

Na jednym z ostatnich szkoleń wspólnie z hotelarzami doszliśmy do wniosku, że wraz z rosnącymi oczekiwaniami i zmianami na rynku rośnie zapotrzebowanie na zupełnie nowy rodzaj specjalisty w hotelu. To osoba, którą moglibyśmy nazwać Reputation Manager. A więc ktoś, kto dba o komunikację i wizerunek obiektu zarówno w sieci, jak i na miejscu.

Kiedy podsumowaliśmy liczbę zadań, jakimi taka osoba mogłaby się profesjonalnie zająć, okazało się, że mówimy już o pełnym etacie. Jakie więc byłyby obowiązki menedżera reputacji?

  • Prowadzenie i aktualizacja strony internetowej obiektu, w tym booking engine
  • Prowadzenie strony hotelu na Facebooku – wraz z tworzeniem materiałów foto
  • Prowadzenie profilu hotelu w serwisie Instagram
  • Prowadzenie profilu hotelu w serwisie Linkedin
  • Zarządzanie profilami hotelu na stronach typu Metasearch / tematycznych
  • Odpowiadanie na wszystkie opinie Gości w sieci
  • Wdrożenie i obsługa hotelowego chatbota
  • Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z mediami / influenserami
  • Zarządzanie komunikacją wewnętrzną z Gośćmi – wdrażanie i prowadzenie akcji mających na celu wyróżnić obiekt oraz zachęcić Gości do pozostawienia opinii
  • Utrzymywanie i zarządzanie programem lojalnościowym hotelu

Mamy więc do czynienia z wszelkimi „miękkimi” formami marketingu. Choć lepszym słowem w tym przypadku byłaby jednak „komunikacja” – taka, która ma za zadanie wyróżnić obiekt, uczynić go bardziej otwartym, nowoczesnym i aktywnym w oczach Gości.

Przyczynek do dyskusji

Wiele z wymienionych wyżej działań leży często po prostu odłogiem. Tymczasem nierzadko to one mogą mieć znaczenie w momencie, w którym Gość porównuje nasz obiekt z innymi. Czyta opinie, odwiedza stronę, sprawdza ceny w booking engine, zagląda na Facebooka (naprawdę sporo osób to robi!).

Oczywiście ten tekst pełni rolę jedynie przyczynku do ewentualnej dyskusji. Wydaje mi się jednak, że w czasach rosnącej roli komunikacji online taka dyskusja nie jest bez znaczenia.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Asystent Google a hotele: jak się przygotować?

Rok 2019 Google rozpoczął od mocnego uderzenia: 16 stycznia uruchomiony został Asystent Głosowy. Czy wraz z nim era wyszukiwania głosowego...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!