Facebook wreszcie z porządną wyszukiwarką. To ważne dla hotelarzy!
W październiku narzekałem na brak dobrej wyszukiwarki na Facebooku. Takiej, która prezentowałaby reputację obiektu wśród użytkowników serwisu. I oto – prezent. Mark Zuckerberg zaprezentował właśnie taką usługę.
Wszystko miało miejsce podczas dzisiejszej konferencji organizowanej przez Facebooka. Zuckenberg zapowiedział uruchomienie Graph Search, czyli wewnętrznej wyszukiwarki Facebooka. Nas szczególnie interesuje aspekt dotyczący wyszukiwania miesc. W tym hoteli.
Nowa wyszukiwarka będzie w stanie odpowiadać na konkretne pytania, takie jak:
- Kto spośród osób, z którymi pracuję, lubi narty?
- Znajomi, którzy lubią jazdę na rowerze
- Zdjęcia, które lubię
- Zdjęcia zrobione w Krakowie
Póki co – mało ekscytujące. Jednak oprócz lepszego wyszukiwania znajomych czy zdjęć, Facebook proponuje również rozbudowaną wyszukiwarkę miejsc. I w tym momencie zaczyna się robić interesująco.
Oto bowiem Facebook będzie w stanie odpowiedzieć na pytanie dotyczące hoteli w danym mieście lub regionie. Google robi to samo – jasne. Co jednak będzie wyróżniać wyniki wyszukiwania na Facebooku? Rodzaj informacji. Oprócz suchych faktów adresowych otrzymamy również dane na temat opinii wyrażanych przez użytkowników Facebooka, ilości lajków lub ocen wystawianych danemu obiektowi.
Tak złożone informacje ma zapewnić ścisła współpraca Facebooka z Bing. Nareszcie więc społecznościowy gigant zacznie korzystać z niezliczonej ilości codziennych zachowań swoich użytkowników. Na brak takiej usługi narzekałem już jakiś czas temu.
Jest jeszcze za wcześnie, aby móc w pełni odpowiedzieć na to pytanie. Uruchomienie „wyszukiwania w socjogramie Facebooka” to kolejny dowód na to, że opinie wystawiane nam w sieci stają się jednym z najważniejszych czynników wpływających na podjęcie decyzji o rezerwacji. Zachęcanie gości przebywających w hotelu do „checkowania” się na Facebooku może w końcu mieć większy sens.
Liczba pozytywnych opinii, komentarzy, zaangażowania w to, co hotel robi (lub czego nie robi) na FB, może wpływać na pozycję w wynikach wyszukiwania. Graph Search pozwoli zarówno nam, jak i naszym gościom poznać i podsumować emocje, jakie wzbudza nasz obiekt wśród innych użytkowników.
Póki co wyszukiwarka dostępna jest wybranej grupie osób w Stanach. Czekamy na oficjalną premierę. Zapowiedź usługi znaleźć można na stronie Graphsearch.
Zdjęcie pochodzi ze strony Engadget