Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Groupon nie przekonuje hotelarzy

31 marca 2012, kategorie: Serwisy i portale    

TravelClick opublikował wyniki badań przeprowadzonych wśród europejskich hotelarzy. Pytania dotyczyły sprzedaży grupowej. Czy hotel na Grouponie to dobry pomysł?

Badania przeprowadzono wśród pracowników niemal 400 hoteli – zarówno sieciowych, jak i pojedynczych. Wyniki opublikował serwis Travolution. Jak się okazuje, jedynie 27 procent hotelarzy zadeklarowało chęć regularnej współpracy z serwisami typu flash sale.

33 procent w ogóle nie ma zamiaru podpisywać tego typu umów, natomiat 17% pytanych przyznało, że współpraca była jednorazowa – i nigdy więcej.

Dlaczego nie wyszło?

Hotelarze pytani o Groupona (i inne tego typu serwisy) najczęściej mówili o zbyt niskim wskaźniku RevPar oraz bardzo dużych prowizjach pobieranych przez serwisy.

Kolejnym rozczarowaniem była mała liczba gości powracających do obiektu. Hotelarze zwracali uwagę na fakt, iż decydując się na ten rodzaj promocji, mogli zwyczajnie minąć się ze swoim targetem.

Hotel na Grouponie to zły pomysł?

Właśnie – czy wyniki badań TravelClicka kompromitują Groupona jako narzędzie skutecznej promocji hoteli? Jan Tissera z TravelClick podkreśla:

Hotelarze najczęściej są rozczarowani współpracą z Grouponem. Mają poczucie, że dotarli w ten sposób do gości, którzy nigdy wcześniej nie byli w hotelu, i prawdopodobnie nigdy więcej do niego nie powrócą.

Argumenty przytaczane w badaniach świadczą o tym, że hotelarze wciąż traktują Groupona jako kanał sprzedażowy – mimo, iż przedstawiciele serwisu od dwóch lat powtarzają, że jest to przede wszystkim narzędzie promocji. Decydując się na współpracę z serwisami sprzedaży grupowej zamawiamy więc reklamę o wielkim zasięgu, płacąc za nią…własnymi pokojami.

Jak to robić?

Taka reklama może się opłacać mniejszym obiektom, dla których najważniejszym segmentem jest gość indywidualny, szukający zniżek i pakietów. Odpowiednio potraktowany „grouponowicz” nie da nam zarobić, ale może stać się prawdziwym ambasadorem hotelu. Aby jednak tak się stało, należy spełnić kilka warunków, wśród nich:

  • Odpowiednio określić termin promocji (kiedy obiekt stoi pusty?) oraz limit kuponów
  • Nie kombinować z warunkami oferty – powinna być przejrzysta i prosta
  • Nie mnożyć darmowych dodatków – zwracać uwagę na wyróżniki obiektu
  • Przygotować się na nagły skok zainteresowania obiektem
  • Upewnić się, że mamy atrakcyjną, stabilną stronę docelową
  • Przeszkolić pracowników, którzy będą musieli odpowiedzieć na masę pytań
  • Robić wszystko, aby „grouponowicz” wyjechał zauroczony hotelem
  • Aktywnie zachęcać do powrotu, polubienia Fan Page, rekomendacji w serwisach społecznościowych

To tylko wybrane elementy. Więcej znaleźć można w dyskusji, którą w ubiegłym roku rozpocząłem na Goldenline.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak promować hotel na Timeline?

Marki obecne na Facebooku żegnają się dziś z dotychczasowym wyglądem swoich Fan Page. Pora na Timeline, który hotelom daje możliwość...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!