Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Jak promować hotel na Timeline?

30 marca 2012, kategorie: Hotel na Facebooku, Strategie i Case Study    

Marki obecne na Facebooku żegnają się dziś z dotychczasowym wyglądem swoich Fan Page. Pora na Timeline, który hotelom daje możliwość lepszej prezentacji swoich atutów.

Timeline zadebiutował już w grudniu 2011 – wówczas nowy wygląd profili testować mogli prywatni użytkownicy. Mimo sporej ilości negatywnych komentarzy Facebook postawił na swoim, zmuszając do zmiany również profile marek.

Po co ta zmiana?

Mark Zuckenberg chce uczynić z Facebooka „archiwum życia” – narzędzie, za pomocą którego szybko będziemy mogli sprawdzić, czym żyliśmy kilka lub kilkanaście lat temu. To kolejny pomysł na to, aby jeszcze bardziej związać użytkowników z serwisem. Stąd idea „linii czasu” i oparta na niej architektura informacji.

Jak to się ma to korporacyjnych Fan Page – trudno powiedzieć. Jednak również marki otrzymują właśnie swoją linię czasu. Ach – istnieje jeszcze jedna, drobna przyczyna wdrożenia Timeline. Bardziej widoczna przestrzeń reklamowa.

Nie narzekaj, baw się!

Dla hoteli Timeline to szansa nie tylko na odświeżenie swojego Fan Page, ale również na aktywną prezentację wyróżników obiektu. Dlatego nie ma sensu narzekać na zmiany – warto reagować, bo możliwości mamy sporo.

Duże zdjęcie i pierwsze wrażenie

Ta funkcjoanlność jest wręcz idealnie skrojona pod naszą branżę. Duże zdjęcie, które zobaczą użytkownicy odwiedzający nasz Fan Page, może zagwarantować bardzo dobre pierwsze wrażenie, promując tym samym hotel na Facebooku. To właśnie tu warto zaprezentować swoje wyróżniki – tym bardziej, że do dyspozycji mamy obszar o wielkości 851×315 pikseli.

Pamiętajmy jednak, że nie możemy publikować tutaj wszystkiego. Regulamin Facebooka mówi jasno: zabronione jest:

  • Nakłanianie użytkowników do polubienia strony
  • Publikowanie adresu Twojej strony internetowej
  • Umieszczanie banerów reklamujących zniżki w zamian za jakąkolwiek aktywność
Zdjęcie profilowe.

Pochodna dotychczasowej fotki profilowej. Niewielka przestrzeń, na której zmieści się logo Twojego hotelu. Maksymalnie obszar ten przyjmuje wielkość 180×180 pikseli. Czasami warto się pobawić – tak, jak zrobili to ci użytkownicy:

Aplikacje – mamy więcej miejsca!

Wraz z Timeline otrzymaliśmy możliwość tworzenia aplikacji o szerokości 810px. Daje to znacznie więcej możliwości, niż dotychczasowe 540px. To doskonałe miejsce na booking engine, reklamę hotelu, apkę konkursową. Co więcej – na Timeline aplikacje są doskonale widoczne: nie tylko zmieniły miejsce, ale mogą mieć swoje zdjęcie (11×74 piksele). I jeszcze jedno – na takim zdjęciu mogą znaleźć się elementy call to action.

Linia czasu – co się zmieniło?

W porównaniu z dotychczasowym „Wallem”, Timeline kładzie większy nacisk na zdjęcia. Jak pisze Mike Supple, to właśnie fotki najczęściej i najmocniej angażują użytkowników Facebooka. Co więcej, na Timeline możesz wyróżnić wybrane posty tak, aby zajmowały całą szerokość strony. To kolejna szansa na atrakcyjną prezentację wnętrz lub atutów Twojego obiektu (aby to zrobić, po publikacji postu kliknij w ikonkę z gwiazdką).

Na Timeline możesz dodawać również informacje dotyczące przeszłości – w ten sposób stworzyć pełną historię hotelu, jego najważniejszych momentów, zmian, renowacji, wydarzeń itp. Aby to zrobić – kliknij na ikonkę zegara w lewym dolnym rogu boksu „O czym teraz myślisz”. Tak wykorzystał to Hilton:

Wybrane posty możesz dodatkowo promować „podpinając” je na samej górze Timeline – spędzą tam maksymalnie tydzień. To dobry sposób na wszelkiego rodzaju akcje specjalne, promocje lub wydarzenia – dzięki tej funkcji zyskasz dodatkowy zasięg.

Co jeszcze się zmieniło?

Wraz z nadejściem Timeline do przeszłości odeszły wszelkie aplikacje, do których mogliśmy automatycznie kierować użytkowników oglądających nasz Fan Page po raz pierwszy. Teraz najważniejszy jest Timeline – to tutaj trafiają wszyscy.

W ustawieniach – w dziale „Zarządzaj uprawnieniami”, zaznacz opcję „Pokazuj przycisk >Wiadomość< na stronie" - wówczas Twoi fani zyskają możliwość przesłania do Ciebie prywatnej wiadomości. To nowy sposób komunikacji z marką.

Podsumowując

Dla marek zmiany są doskonałe – otwierają pole dla kreatywności, dają szansę pozytywnego zaskoczenia użytkownika, a co za tym idzie – skutecznej promocji hotelu. Z drugiej strony – prowadzenie atrakcyjnego profilu firmy wymagać będzie coraz więcej umiejętności, wiedzy oraz…czasu. Warto będzie sprawdzić, w jaki sposób nowe funkcjonalności wpłyną na profile polskich hoteli.

Update na koniec – znalazłem świetną infografikę prezentującą wszystkie nowe wymiary grafik oraz banerów na TimeLine. Autorem zestawienia jest Jon Loomer.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Booking rządzi w AdWords

Opublikowano ciekawy raport dotyczący obecności branży turystycznej w brytyjskim Google. Choć dane nie dotyczą naszego podwórka, znaleźć możemy kilka ciekawych,...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!