Google może wiedzieć więcej o Twoim hotelu
Dzięki specjalnym tagom mamy możliwość dokładnego opisania naszego obiektu – w formie, która będzie zrozumiała dla największych wyszukiwarek. Wszystko dzięki usłudze rich snippets. Jak to działa?
Google tłumaczy rich snippets jako „fragmenty sformatowane”. Brzmi pokracznie? Nie szkodzi. Chodzi o to, aby najważniejsze informacje na stronie „obudować” znacznikami, które pozwolą goglom lepiej poznać i zrozumieć jej zawartość.
System doskonale sprawdza się w przypadku sklepów internetowych, porównywarek cen lub stron z przepisami. Wówczas – po odpowiednim otagowaniu fragmentów strony, jej elementy mogą pojawić się w wynikach wyszukiwania. Załóżmy, że Anglik szuka informacji o pierogach:
Trzy zaznaczone na czerwono wyniki wyszukiwania to strony, które „formatują fragmenty” proponowanej treści. Jak widzimy – oprócz tekstu pojawiają się tam również oceny artykułów, a nawet zdjęcia. Jak potwierdzają badania, wyniki prezentowane w takiej formie zwracają większą uwagę użytkowników, prowadząc do podniesienia współczynnika CTR.
Zostawmy jednak pierogi. W naszej branży z rich snippets korzystają najczęściej serwisy rezerwacyjne oraz turystyczne – takie, jak choćby Booking czy TripAdvisor:
Zobaczyć możemy liczbę recenzji, oceny, również odnośniki do poszczególnych działów (Polska > małopolskie > Kraków > Stare Miasto). Wszystko po to, aby zwiększyć prawdopodobieństwo przejścia na stronę. Wszak wśród tekstowych wyników każdy, najmniejszy nawet element graficzny może okazać się wyjątkowo skuteczny.
W jaki sposób hotel może „fragmentować” swoje „elementy”? Na to pytanie odpowiada przygotowana przez Google, Bing oraz Yahoo strona schema.org, na której znaleźć możemy zestaw tagów przygotowanych specjalnie dla hoteli. Odpowiednio modyfikując stronę jesteśmy w stanie precyzyjnie zdefiniować takie elementy, jak:
- Adres obiektu, numer telefonu
- Rodzaj obsługiwanych kart kredytowych
- Uznawane waluty
- Ceny
- Zdjęcie obiektu
- Opinie o obiekcie
- Link do Google Maps
- Dane GPS
To tylko wybrane z możliwych informacji. Pamiętajmy, że nie wpłyną one na naszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Mogą jednak podnieść wskaźnik CTR, pozwalają również lepiej indeksować naszą stronę przez wyszukiwarki. Krótko mówiąc – warto próbować.
Najpierw upewnij się, że na stronie hotelu znajdują się wszystkie niezbędne informacje. Schema.org podpowiada, co jest istotne dla użytkowników. Następnie zadbaj o odpowiednią modyfikację kodu strony (mówię o tym podczas szkoleń dla hoteli). Efekty możesz zbadać za pomocą proponowanego przez Google narzędzia. Powodzenia!