Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Gonimy Google, czyli kilka nowości dla hoteli

10 kwietnia 2012, kategorie: Pozycjonowanie hotelu    

Google nieustannie aktualizuje algorytm, dzięki któremu użytkownicy docierać mają do najbardziej wartościowych stron. W ostatnim czasie gigant ogłosił sporo zmian i nowości, o których hotele również powinny wiedzieć.

Podczas szkoleń wewnętrznych powtarzam, że współczesny marketing internetowy opiera się między innymi na umiejętnym zarządzaniu słowami kluczowymi – ich identyfikacją, dystrybucją, pomiarem skuteczności. Dotyczy to również pozycjonowania – Google wciąż ewoluuje, zmuszając nas nie tylko do śledzenia zmian, ale również ich odpowiedniej interpretacji.

Czy nie przesadzasz z SEO?

W ostatnim czasie sporo mówi się o zjawisku określanym przez Google jako OverSEO. Oznacza to zbyt intensywną optymalizację stron internetowych, które w efekcie zawierają treści tworzone z myślą o wyszukiwarkach, a nie użytkownikach. Martin Soler z WihpHotel twierdzi:

Właśnie dlatego SEO cieszy się złą sławą. Coraz częściej wykorzystywane jest bowiem w celu zwykłego oszukania wyszukiwarek.

Google zareagował wprowadzając pojęcie OverSEO. Od niedawna podczas indeksowania twojej strony wyszukiwarka stara się ocenić, czy nie przesadzasz z ilością oraz umiejscowieniem fraz kluczowych. Istnieje więc niebezpieczeństwo, że strona uznana zostanie jako spam. Konsekwencja? Spadki. Świetnie mówi o tym Cyrus Shepard z SEOMoz. Aby zobaczyć video, należy kliknąć na obrazek:

How to Stop Over Optimizing and Start Creating

– Przestań nieustannie optymalizować treści. Zacznij je tworzyć – mówi Shepard. A Martin Soler dodaje kilka ważnych aspektów, na które powinni zwracać uwagę hotelarze:

Skup się na frazach, które przynoszą rezerwacje

To jedna z podstawowych zasad identyfikacji skutecznych słów kluczowych. Rosnąca liczba wizyt nie przekłada się na rosnący współczynnik konwersji – on w pewnym momencie zaczyna „hamować”.

Soler zastanawia się, czy warto inwestować w pozycjonowanie hotelu po ogólnych frazach, takich jak „desin hotel London”. Jego zdaniem użytkownicy wpisujący to słowo znajdują się na początku procesu zakupowego. Chcą porównać oferty, poznać możliwości.

Z drugiej strony Google zaprezentowało ostatnio efekty badań nad procesami zakupowymi w internecie. Efektem jest model „Zero Moment Of Truth„, będący rozwinięciem dotychczasowej teorii ROPO (Research Online, Purchase Offline).

Wedle tego modelu, między dotychczasowymi elementami procesu zakupowego (bodziec, zakup, doświadczenie) powstał kolejny – opierający się na poszukiwaniu informacji i opinii o produkcie w internecie:

Zero Moment Of Truth

Warto więc dokładnie mierzyć ROI dla poszczególnych fraz generujących ruch na stronie twojego hotelu. Najlepiej robić to w oparciu o moduł E-commerce Google Analytics, mierząc konwersję wielokanałową. Omawiam ten temat podczas szkoleń.

Nie przesadzaj z opisami na stronie

Sprawdź, czy na stronie twojego obiektu nie ma zbyt długich opisów. Skróć je lub usuń – nawet, jeśli są nasycone słowami kluczowymi. Poprzestań na krótkich komunikatach precyzyjnie określających zawartość strony.

Dokładnie wypunktuj wyróżniki twojego obiektu, cechy pokoi lub dodatków, jakie oferujesz w cenie. Tego szuka użytkownik. A to dla niego przygotowujesz stronę.

Umiejętnie zdobywaj linki przychodzące

Ilość tzw. backlinks była dotychczas jednym z najważniejszych elementów decydujących o skuteczności SEO. Google zaczęło jednak dokładnie oceniać wartość stron, które do ciebie linkują. Dlatego staraj się o to, aby odnośniki do twojej strony pojawiały się na wiarygodnych stronach. Pamiętaj o Google Places oraz mediach lokalnych.

Twórz treści!

Google zaczęło faworyzować strony, które posiadają świeże, często aktualizowane treści. Dlatego doskonałym narzędziem może się okazać blog – o tym, że warto go prowadzić, pisałem niedawno. Może to być również element strategii social media hotelu.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy SEO?

W ostatnim czasie pomagałem dwóm hotelom oceniać i negocjować umowy na pozycjonowanie w Google. W obu przypadkach firmy proponowały opłaty...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!