Email marketing hotelu – pamiętaj o smartfonach
Coraz więcej osób sprawdza maile korzystając ze smartfonów. Agencja Return Path opublikowała właśnie wyniki badań poświęconych temu tematowi. Warto je poznać.
Na stronie twojego hotelu znajduje się możliwość subskrypcji newslettera. Zachęcasz do tego również w hotelu, przy check-oucie, na swoim fan page, w potwierdzeniu rezerwacji. Baza mailingowa rośnie. Regularnie wysyłasz więc dobrze targetowane, personalizowane informacje. Czy jednak sprawdzasz, jak wyglądają na ekranie smartfona?
Agencja Return Path opublikowała właśnie wyniki badań przeprowadzonych między październikiem 2011 a marcem 2012. Uzyskane w ten sposób dane porównano z danymi sprzed roku. Okazało się, że w ciągu 12 miesięcy liczba osób, które wykorzystują smatfona do przeglądania poczty elektronicznej, wzrosła aż o 82 procent!
Co to oznacza? Wysłany przez ciebie newsletter może zastać odbiorcę w dowolnym miejscu, w dowolnym czasie: podczas spaceru, w kolejce, w autobusie, aucie. To może być spora szansa – użytkownicy bardzo często sięgają po swój telefon w momencie, w którym się zwyczajnie nudzą. I są wówczas w stanie poświęcić twojej informacji nieco więcej czasu. Warto się na to przygotować.
Specjaliści z Return Path zwracają uwagę na kilka istotnych elementów:
- Sprawdzamy pocztę na smartfonach najczęściej podczas weekendów
- 41% Europejczyków kasuje maile, które na smartfonie źle się wyświetlają
- Tylko 2,3% badanych ogląda maila zarówno na smartonie, jak i laptopie
Dlatego warto przygotować newsletter z myślą o urządzeniach mobilnych. Jeśli przesyłasz projekt zawierający dużo elementów graficznych – zrezygnuj z połowy. Skup się na rzeczach niezbędnych. Użyj jednego, jasnego komunikatu Cal To Action. Nie rozpraszaj. Pamiętaj o dużym foncie i stosunkowo małej ilości tekstu. Pamiętaj również, że ekran smartfona jest wąski – nie twórz zbyt szerokich projektów (maksymalnie 500 pikseli).
Przesyłaj komunikat atrakcyjny, zwięzły, logiczny, zrozumiały. I staraj się zachęcić użytkownika do przejścia na przygotowaną wcześniej stronę. Zastanów się, czy – zamiast skomplikowanej i ciężkiej grafiki – nie przesłać spersonalizowanej, błyskotliwie napisanej informacji tekstowej. To też może zadziałać.
Zawsze powtarzam, że prowadzenie jakiejkolwiek kampanii marketingowej hotelu bez wcześniejszego przygotowania odpowiedniej strony docelowej (tzw. Landing Page) nie ma sensu – ryzykując rozczarowanie naszych użytkowników, ryzykujemy nasze pieniądze. Dlatego warto zadbać o to, aby Landing Page była przygotowana również pod urządzenia mobilne.
Najlepiej, jeśli strona automatycznie zidentyfikuje urządzenie. Wówczas użytkownikom korzystającym ze smartfona można zaprezentować oszczędniejszy, a przez to – paradoksalnie – bardziej skuteczny projekt. Przykłady prezentuję podczas szkoleń wewnętrznych.
W ubiegłym roku ciekawy tekst na temat mobile email marketingu opublikowali Maciej Ossowski oraz Piotr Krupa – warto przeczytać: Mobile Email Marketing, czyli jak przygotować newsletter na urządzenia mobilne
Zobaczcie również infografikę przygotowaną przez Return Path