Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Zdjęcia w „tekstowych” AdWords. Rewolucja?

17 sierpnia 2013, kategorie: Reklama hotelu w Google    

Coraz więcej mówi się o „graficznych rozszerzeniach” tekstowych reklam AdWords w Google. Ta zmiana może okazać się rewolucyjna – szczególnie dla hotelarzy.

O co chodzi?

Choć Google poinformowało o tym projekcie już na początku czerwca, do dziś niewiele wiadomo na temat Image Extentions. Jednak to, co wiadomo, budzi coraz większe emocje – i trudno się temu dziwić. Oto bowiem Google planuje umożliwić klientom AdWords dodawanie zdjęć do reklam, które obecnie charakteryzują się jedną najważniejszą cechą: są tekstowe. Zgodnie z nową ideą zdjęcia będą mogły wyświetlać się w przypadku, gdy reklama uzyska pierwszą lokatę w wynikach wyszukiwania Google (prawdopodobnie). Przykłady? Poniżej:

ImageExtensions

ImageExtensions2

Skąd ten pomysł?

Oczywiście chodzi o pieniądze, jakie inwestujemy w AdWords. Spójrzmy na statystyki Google dotyczące klikalności reklam zajmujących poszczególne miejsca w wynikach wyszukiwania. Miejsce pierwsze charakteryzuje się średnio 18-procentowym współczynnikiem CTR (czyli 18% osób, które zobaczą reklamę, zdecydują się w nią kliknąć). Reklama zajmująca miejsce drugie uzyskuje średnio wynik o 8% gorszy.

CTR-pozycja

Jeśli obok reklamy, która uzyska pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania, wyświetlać się będą dodatkowo trzy zdjęcia, jej CTR możne „skoczyć” bardzo dynamicznie. Google ma tu już pewne doświadczenia – na Zachodzie istnieje bowiem usługa Google Merchant Center, gdzie reklamodawcy AdWords mogą wprowadzać informacje o oferowanych przez siebie produktach – wraz ze zdjęciami, które bardzo podnoszą skuteczność emitowanych komunikatów.

Wprowadzenie rozszerzenia zdjęć to z jednej strony doskonała wiadomość: otrzymamy świetne narzędzie do podnoszenia skuteczności reklamy hotelu. Z drugiej jednak strony wprowadzenie Image Extentions może powodować bezpardonową walkę cenową o pierwszą lokatę, a co za tym idzie – podniesienie średnich stawek za kliknięcie. A to nie jest już wiadomość doskonała.

Co więcej – wszystko odbywać się będzie kosztem wyników organicznych: spadną one jeszcze niżej w wynikach wyszukiwania, nie będą również przyciągać takiej uwagi (bo przecież wszyscy rozpoczniemy analizę wyników od zdjęć właśnie.)

Co z Booking.com?

Portale rezerwacyjne należą do największych reklamodawców Google. To właśnie ich reklamy okupują pierwsze miejsca po najpopularniejszych frazach, takich jak Hotele Kraków. Jeśli np. Booking.com również będzie w stanie umieszczać zdjęcia przy swoich reklamach, ich skuteczność dodatkowo wzrośnie. Warto bowiem podkreślić, że umowy, jakie hotelarze podpisują z portalami rezerwacyjnymi, często zezwalają na użycie zdjęć i wizerunku obiektu w akcjach promocyjnych.

Co z karuzelą?

O „karuzeli” Google pisałem jakiś czas temu na blogu, omawiam ją również podczas warsztatów marketingowych w hotelach. To nowy sposób wyświetlania wyników wyszukiwania po zapytaniach lokalnych – a więc takich, które zawierają frazy np. „hotel + miasto”. W Stanach takie wyniki wyglądają obecnie tak:

karuzela-01

Można je zobaczyć „na żywo” korzystając z tego linka. W sieci trwają obecnie spekulacje na temat współwyświetlania „karuzeli” oraz zdjęć przy reklamach. Prawdopodobnie zdjęcia wyświetlać się będą tylko wtedy, gdy Google nie zdecyduje się pokazać nam karuzeli – a więc po nieco bardziej szczegółowych frazach, takich jak np. „hotel w centrum warszawy„.

Możliwe jednak, że wszystko zależeć będzie od stawki, jaką gotowi będziemy płacić za kliknięcie: jeśli Googlom bardziej opłacać się będzie wyświetlenie naszej reklamy ze zdjęciami, prawdopodobnie tak właśnie może zrobić. Wszystko to jednak gdybanie. Póki co.

Jak się do tego przygotować?

Rozszerzenia zdjęć w Google AdWords znajdują się obecnie w fazie testów – i to wyłącznie na rynku amerykańskim. Minie trochę czasu, zanim zawitają do Europy. Warto jednak być na to przygotowanym:

  • Miej pewność, że dysponujesz bardzo dobrymi zdjęciami swojego obiektu, pokoi, SPA itp.
  • Jeśli tak nie jest – zaplanuj budżet na dobrą sesję zdjęciową
  • Dowiedz się w jaki sposób tworzyć rozszerzenia reklam w Google i jak nimi zarządzać. W ostatnich miesiącach Google mocno zmodyfikowało sposób wykorzystywania rozszerzeń reklam AdWords

Oficjalna informacja na temat Image Extentions znajduje się na stronie Google Inside AdWords.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Pozycjonowanie hotelu – szybka rewizja strategii

Płacę za pozycjonowanie mojego hotelu, pozycje w Google rosną, ale nie widzę żadnych efektów sprzedażowych - często właśnie takim wnioskiem...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!