Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Karuzela Google dla hoteli – tak będzie u nas

07 lipca 2013, kategorie: Pozycjonowanie hotelu, Strategie i Case Study    

W połowie czerwca wyniki lokalne w amerykańskim Google rozbudowane zostały o atrakcyjną „karuzelę” promującą wybrane obiekty. W jaki sposób wybrane? Warto się temu przyjrzeć, bo karuzela prędzej czy później pojawi się również w Google PL.

Aby zobaczyć karuzelę, wystarczy wpisać frazę typu „hotels Warsaw” w amerykańskiej wersji Google. Dla ułatwienia – link z przygotowanym tego typu zapytaniem. Efekt:

karuzela-01

Karuzela – jak na standardy Google – wyróżniona jest wyjątkowo „agresywnie”. Duży czarny pasek z mnóstwem zdjęć na pewno zwróci uwagę większości użytkowników. To właśnie tutaj podejmowane będą pierwsze decyzje dotyczące porównania ofert poszczególnych hoteli. Jednak po kliknięciu na wybrany obrazek Google przeniesie nas nie do strony obiektu, a do wyników wyszukiwania po frazie związanej właśnie z nim (a więc np. zobaczymy wyniki wyszukiwania dla „Polonia Palace Hotel„). Wcześniej, po najechaniu na obrazek, na umieszczonej poniżej mapce zobaczymy dokładną lokalizację obiektu.

Nowy siedmiopak?

Wygląda więc na to, że Google właśnie w ten sposób rozwija obecny dziś w wynikach wyszukiwania „siedmiopak Google Plus„, który pokazuje wybrane obiekty z markerami zaznaczonymi na mapie. Różnica polega na tym, że mapa karuzeli jest w pełni interaktywna – kiedy ją powiększymy, czarny pasek jest aktualizowany: zawiera tylko te obiekty, które mieszczą się na interesującym nas obszarze. Wniosek? W karuzeli naturalną przewagę będą mieć obiekty znajdujące się w centrum.

Dziś siedmiopak wygląda tak. Czy jego dni są policzone?

karuzela-04

W karuzeli każdy hotel opisywany jest za pomocą nazwy, zdjęcia, adresu oraz dwóch liczb. I to one powinny zwrócić naszą szczególną uwagę:

  • Liczba recenzji z profilu obiektu na Google +
  • Wynik Score dla obiektu

karuzela-02

Co to jest Score?

No właśnie. W jaki sposób Google ustala Score, czyli ogólną ocenę obiektu? Robi to na podstawie recenzji – użytkownicy mogą bowiem nie tylko recenzować, ale też przyznawać swoje indywidualne oceny. „Podział punktów” jest następujący:

karuzela-06

Aby uzyskać swój ogólny wynik, należy mieć przynajmniej 10 recenzji. W ten sposób Google chce nas zachęcić do aktywnego „działania na rzecz” podnoszenia jakości profili w Google Plus. Zasada jest jedna: „nie macie wyjścia!” – swój Score polskie obiekty mogą sprawdzić już teraz.

W Stanach Google przyjmuje również strategię kupowania recenzji – jesienią gigant przejął serwis Zagat.com – odpowiednik naszych Gastronautów. I to właśnie Zagat jest jednym z najważniejszych źródeł recenzji restauracji dla karuzeli. Hoteli tam jednak nie ma.

Wnioski?

Po pierwsze: warto przyjrzeć się całej strukturze nowych wyników wyszukiwania hoteli. Karuzela sprawiła, że w górnej, najbardziej „klikodajnej” części strony wyświetlają się tylko dwie reklamy AdWords. Oznacza to, iż ich koszt dla popularnych fraz znacznie wzrośnie.

Po drugie: Boks promujący Google Hotel Finder również jest większy – prezentuje bowiem cztery wybrane obiekty wraz z ceną. O tym, jak wygląda promocja hotelu w tym narzędziu, pisałem niedawno w Hotelarzu.

Po trzecie: kiedy karuzela pojawi się w Polsce, warto być przygotowanym. Jeśli obecnie zachęcasz gości do polubienia hotelu na Facebooku lub zostawienia opinii na TripAdvisor, zacznij również aktywnie promować swój profil na Google Plus lub Google Plus Local. Ta strategia może się w końcu opłacić – bo polska premiera karuzeli jest bez wątpienia tylko kwestią czasu.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Google mówi do hotelarzy

W sieci pojawiła się rozmowa z Davidem Zammittem, odpowiedzialnym w Google UK za branżę turystyczną. Rozmowa dotyczy hotelarzy - warto...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!