Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Opinie o hotelu – ekspansja Google

01 maja 2014, kategorie: Reklama hotelu w Google    

Niedawno pisaliśmy na blogu, iż opinie o hotelu są równie istotne, jak jego zdjęcia. Kolejne argumenty daje nam w tej sprawie samo Google, które w stanach prezentuje fragmenty opinii już na poziomie wyników wyszukiwania.

Polscy (lub europejscy) hotelarze mają uprzywilejowaną pozycję: mogą obserwować zmiany, jakie Google wraża w Stanach, co pozwala na umiejętną modyfikację własnych strategii. Bardzo często bowiem innowacje, które testowane są za oceanem, docierają do Europy z pewnym opóźnieniem. Istotne jednak, że docierają.

Opinie coraz lepiej widoczne

Tak będzie prawdopodobnie z wynikami wyszukiwania lokalnego, a ściślej rzecz biorąc: z wynikami wyszukiwania hoteli. O Google Carousel pisaliśmy już w ubiegłym roku. Teraz okazuje się, iż Google postanowiło jeszcze wyraźniej wyeksponować opinie o obiektach. Fragmenty opinii przeczytać możemy już na poziomie wyników wyszukiwania:

Opinie o hotelu

Jak widać, w prawej części wyników wyszukiwania widoczne są nie tylko dane adresowe, zdjęcia czy ostatnie wpisy na Google Plus. Teraz widzimy również kilka wybranych opinii. A raczej: ich fragmenty. Jaki wpływ ta zmiana będzie miała na zachowania użytkowników? Może się okazać, iż to właśnie te krótkie trzy – cztery fragmenty decydować będą o tym, jaką stronę zdecydują się odwiedzić osoby szukające miejsc noclegowych.

Co więcej: nie wiemy w jaki sposób Google wybiera opinie. Nie są to trzy ostatnie recenzje. Jak widać na powyższym przykładzie chicagowskiego Hiltona, na trzy opinie aż dwie mają negatywne elementy. To może być bardzo duży problem dla obiektu.

Dla porównania: oto, jak wyglądają dziś wyniki tego samego hotelu w Polsce oraz w USA:

Opinie o hotelu

To oczywiście kolejny problem dla TripAdvisora: Google robi wszystko, aby użytkownicy otrzymywali komplet informacji o obiekcie korzystając wyłącznie z usług i serwisów wyszukiwarki.

Co robić?

Hotelarze natomiast stoją przed koniecznością zadbania o to, aby w Google Plus pojawiło się jak najwięcej pozytywnych opinii. Wymaga to podjęcia działań opartych na przemyślanej strategii promocji hotelu oraz…wydatkach. I nie mamy tu na myśli oczywiście „zakupu” opinii. Mówimy raczej o programach w samym obiekcie – takich, które skutecznie zachęcą gości do publikacji opinii.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Reklama Hotelu w internecie
Reklama hotelu w internecie, czyli jak łączyć naczynia

Kolejne ciekawe dane od Google. Gigant przeanalizował aż 36 tysięcy statystyk Google Analytics, biorąc pod uwagę rolę poszczególnych form reklamowych...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!