Google i Facebook – integracja dla hotelu

W najnowszym numerze magazynu Beauty Inspiration piszemy o sposobach na łączenie kampanii w Google z reklamą na Facebooku. W jaki sposób możemy wykorzystać potencjał obu systemów dla dobra hotelu?
Biznesowo są to dwaj konkurujący ze sobą giganci. Marketingowo jednak Google oraz Facebook mogą pełnić rolę systemu naczyń połączonych. Aby tak się stało musimy jednak mieć świadomość najważniejszych cech obu produktów.
Co daje AdWords?
Decydując się na tekstową reklamę hotelu w systemie Google AdWords docieramy do osób, które w danej chwili szukają konkretnej usługi, oferty lub promocji. Deklarują to w bardzo prosty sposób: wpisując określone słowa i frazy kluczowe. Jest to potencjalny klient: taki, który rozpoczął proces wyszukiwania najbardziej atrakcyjnej i korzystnej oferty. Ów proces zaczyna się najczęściej właśnie w Google. Kończy – bardzo często – na rezerwacji dokonywanej online lub telefonicznie.
Co pomiędzy?
Między tymi dwoma punktami trwa coraz dłuższy proces porównywania i analizowania ofert. Użytkownicy inwestują coraz więcej czasu na to, aby podjąć jak najlepszą decyzję – i trudno im się dziwić. Właśnie dlatego tak niewiele płatnych kliknięć w systemie AdWords kończy się natychmiastową rezerwacją.
Warto więc towarzyszyć użytkownikowi w tym procesie – na przykład na reklamując hotel Facebooku. Korzystając z kodu remarketingowego jesteśmy w stanie prowadzić kampanie reklamowe na Facebooku kierowane do osób, które wcześniej odwiedziły stronę hotelu klikając na reklamę AdWords. To doskonały sposób na to, aby nie „marnować” pieniędzy wydanych wcześniej na kliknięcie.
W ten sposób na Facebooku możemy docierać do osób, o których wiemy, że wyraziły chęć otrzymania określonej oferty. Takiej możliwości nie da standardowy system reklamowy Facebooka – pozwala on bowiem docierać do osób, które mogą zainteresować się ofertą. Czy faktycznie zrobią to w najbliższym czasie – nie wiemy.
Więcej w Magazynie
Więcej na temat łączenia działań w AdWords i na Facebooku piszemy w najnowszym wydaniu Beauty Inspiration. Fragment artykułu dostępny jest na stronie magazynu.