Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Niewielu fanów na Facebooku – czy to problem?

08 czerwca 2015, kategorie: Hotel na Facebooku    

Podczas spotkań z hotelarzami często spotykamy się z pytaniami o liczbę fanów na Facebooku – co robić, kiedy jest ich niewielka ilość? Czy warto wówczas inwestować swój czas i pieniądze?

Tego typu pytań jest sporo nie bez powodu. Hotelarze zdają sobie sprawę, że w ciągu ostatnich dwóch lat Facebook wyrósł na jedną z najważniejszych platform marketingu online. Dziś serwis ten i jego reklamowe narzędzia stawiane są na równi z dotychczasowym gigantem – Google AdWords.
Co więcej – oba systemy mogą się doskonale uzupełniać, o czym pisaliśmy niedawno dla magazynu Beauty Inspirations.

Jak pokazuje najnowszy raport serwisu Sotrender w polskiej branży hotelarskiej najpopularniejsze strony na facebooku (Fan Page) notują między 10 000 a 35 000 fanów, przy czym liczbę 30 000 fanów przekracza tylko jeden hotel w Polsce (Polonia Palace).

Najczęściej są to liczby oscylujące wokół 10 000 – 15 000 fanów, zaś średnia dla całej kategorii „Hotele / SPA” wynosi niewiele ponad 5000 fanów.

popularne-fan-page

Nie są to liczby, które mogłyby robić wrażenie – szczególnie biorąc pod uwagę popularność Facebooka i jego pozycję na polskim rynku. Do myślenia daje również porównanie z innymi kategoriami. Przykład? W kategorii „Restauracje” średnia fanów to 16 000, ponad trzykrotnie więcej!

Hotelarzom trudniej jest przyciągnąć na swoje strony użytkowników Facebooka z kilku powodów:

  • Z usługami hotelowymi większość użytkowników ma kontakt maksymalnie kilka razy w roku, nie ma więc potrzeby codziennej komunikacji na linii hotel – gość
  • Brakuje jasnej strategii i komunikacji korzyści, jakie mogłyby wynikać z dołączenia do Fan Page
  • Strony hoteli na Facebooku często są mało atrakcyjne, prowadzone rzadko, „przy okazji” i bez pomysłu…
  • …ponieważ w hotelu nie ma osoby, która mogłaby z powodzeniem prowadzić Fan Page, brakuje również środków lub chęci na wynajęcie zewnętrznej agencji
  • Hotele nie inwestują w żadne kampanie mające na celu dotarcie do potencjalnych fanów

Jeśli więc hotel nie jest w stanie zbudować i prowadzić strony na Facebooku, która będzie atrakcyjna i wartościowa dla odbiorców – czy to oznacza, że ten kanał komunikacji nie jest dla niego? Nic bardziej mylnego!

Nie tylko fani

Co prawda fani hotelu to doskonała baza – bardzo często to od nich zaczyna się proces budowania zasięgu prowadzonych kampanii. Kiedy jednak takiej możliwości nie ma hotel jest w stanie prowadzić bardzo skuteczne działania reklamowe komunikując się z osobami spoza Fan Page.

Służy do tego system Facebook Ads, którym zarządzamy z poziomu narzędzia Menedżera Reklam. Warunkiem umożliwiającym założenie kampanii jest co prawda posiadanie Fan Page, ale sama liczba fanów nie jest już tak istotna.

Co możemy zrobić?

Proponujemy zacząć od założenia tak zwanych niestandardowych grup odbiorców reklam. Tu sprawdzą się przede wszystkim użytkownicy odwiedzający oficjalną stronę hotelu oraz dotychczasowi goście obiektu. Do tej pierwszej grupy docieramy poprzez instalację specjalnego kodu Facebooka na stronie.

Do drugiej – wprowadzając na Facebooka adresy mailowe lub telefony dotychczasowych gości. Pamiętać należy, że w obu przypadkach muszą być spełnione wymogi prawne – użytkownicy muszą otrzymać informacjęo wykorzystywaniu danych i ją zaaprobować.

W ten sposób jesteśmy w stanie zbudować grupę kilku, a nawet kilkunastu tysięcy odbiorców, którzy byli wcześniej w hotelu lub na jego stronie. Co więcej, Facebook umożliwi nam identyfikację osób podobnych do wymienionych wyżej (na podstawie zachowań, zainteresowań, danych demograficznych). W efekcie dysponować możemy zasięgiem liczącym już kilkaset tysięcy osób!

Oprócz działań związanych z remarketingiem z powodzeniem budować możemy zasięgi w oparciu o standardowe narzędzia Menadżera Reklam. Dobrym pomysłem może być dotarcie do osób z odpowiedniego regionu, które interesują się określoną tematyką, reprezentują konkretne branże lub lubią strony zbliżone do naszej.

Facebook daje również możliwość dotarcia do osób zaręczonych od niedawna lub takich, którym zbliżają się urodziny / rocznice. To dobry pomysł na promocję naszej oferty weselnej i bankietowej. I tu znów nie trzeba dysponować dużą grupą fanów – komunikujemy się po prostu z wybranymi użytkownikami Facebooka.

Po prostu zacznij

To tylko niektóre z pomysłów i możliwości reklamy hotelu na Facebooku, która może przynieść bardzo ciekawe efekty bez „wykorzystywania” fanów obiektu. Co ważne – tego typu działania nie wymagają dużych budżetów: na początku możemy zainwestować minimalne pieniądze – po to, aby sprawdzić poziom zaangażowania odbiorców w naszą komunikację i ocenić trafność określonego zasięgu. Polecamy!

Przeczytaj poprzedni wpis:
Skuteczność strony hotelu – cztery pytania

Czy dokładny pomiar skuteczności strony jest w ogóle możliwy? Oto cztery trudne pytania i odpowiedzi.

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!