Reklama Hotelu w Google: bądźmy elastyczni

Całe szczęście, że Google nie tylko zabiera, ale też i daje. Po wycofaniu reklam emitowanych na prawej kolumnie wyników wyszukiwania system AdWords został wzbogacony o kilka doskonałych elementów.
Reklamy dłuższe i bardziej widoczne
Po pierwsze: reklamy wyświetlane w Google nad wynikami wyszukiwania mają obecnie nową, rozszerzoną formę: zarówno tytuł reklamy jak i jej opis mogą być dłuższe.
To doskonały ruch: po wdrożeniu reklam rozszerzonych prowadzone przeze mnie reklamy dla hoteli zyskały znaczne wzrosty współczynnika kliknięć (CTR). Są po prostu większe i bardziej sugestywne, zwracają uwagę i angażują do działania.
Choć reklamy rozszerzone dostępne są już od kilku miesięcy sugeruję skontaktować się w tej sprawie z agencją prowadzącą dla Państwa tego typu kampanie.
Reklamy elastyczne
To jedna z moich ulubionych tegorocznych nowości w AdWords. Tym razem mówimy o reklamach wyświetlanych w tzw. Sieci Partnerskiej Google (GDN) – czyli na stronach, których właściciele zgodzili się dołączyć do programu reklamowego Google i udostępnić miejsce na automatycznie dobierane i wyświetlane reklamy.
Dotychczas na tego typu stronach mogliśmy wyświetlać jedynie wcześniej przygotowane graficzne banery reklamowe lub reklamy tekstowe. Od kilku miesięcy możemy wyświetlać również tzw. reklamy elastyczne, czyli połączenie grafiki i tekstu.
Dlaczego tak lubię ten format? Bo daje bardzo dużo możliwości: nie muszę już tworzyć lub zlecać banerów internetowych we wszystkich formatach akceptowanych przez GDN (kwadraty, prostokąty, „wieżowce” itp.).
Dziś robi to za mnie Google – wystarczy wgrać zdjęcie przewodnie, logo hotelu oraz teksty. Stąd właśnie nazwa tego formatu: reklamy są elastyczne, ponieważ automatycznie dopasowują się do wszystkich możliwych formatów.
Efekty: znacznie większa liczba wyświetleń reklamy i naprawdę dobre wskaźniki CTR. Pod warunkiem oczywiście umiejętnie dobranych zdjęć i tekstów.
Co więcej Google daje możliwość zarządzania wyświetlaniem reklam w GDN również w oparciu o dane demograficzne. Dla hoteli to istotne: możemy znacznie ograniczyć emisję reklam np. osobom w przedziale wiekowym 18 – 24 lata.
Możliwości jest znacznie więcej – o wszystkich mówię podczas wewnętrznych warsztatów marketingowych. Zachęcam do kontaktu i rozmów z agencjami prowadzącymi kampanie AdWords dla Państwa – bez wątpienia rok 2016 był dla tego systemu reklamowego wyjątkowy.