Pozycjonowanie hotelu – jak uzyskać wzrosty?
Jak uzyskać ponad dwukrotny wzrost liczy odwiedzin z bezpłatnych wyników wyszukiwania w Google? Oto przykłady udanej współpracy z hotelami.
Nic tak nie cieszy marketera jak dobre wyniki poparte „twardymi” liczbami. Przyjrzymy się wzrostom, jakie zanotowaliśmy w trakcie prawie dwuletniej współpracy z jednym z 4-gwiazdkowych hoteli w Województwie Mazowieckim.
Pod lupę bierzemy kwiecień 2017 – sprawdzamy ilość unikalnych użytkowników trafiających na stronę hotelu z bezpłatnych wyników wyszukiwania Google. Dane porównujemy z kwietniem roku 2016:
Dane pochodzą z Google Analytics. W jaki sposób udało nam się uzyskać takie wzrosty? Pamiętamy oczywiście, że w kwietniu 2017 mieliśmy zarówno Wielkanoc jak i początek długiego majowego weekendu. Wzrost jest jednak zbyt dynamiczny, aby można tłumaczyć go tylko w jeden sposób. Potwierdza to również analiza narzędzia Google Search Console.
Pamiętajmy również, że wzrosty udało się osiągnąć mimo zmian w wyglądzie wyników wyszukiwania Google: nad wynikami organicznymi pojawiły się nie trzy, ale cztery reklamy AdWords (wyniki bezpłatne stały się z tego powodu nieco mniej widoczne).
Spójrzmy jak prezentują się szczegółowe wyniki rok do roku: zarówno dla ruchu organicznego z Google, jak i dla wszystkich użytkowników obecnych na stronie (pochodzących ze wszystkich źródeł, również płatnych).
Jak widać udało się uzyskać wzrosty przy utrzymaniu dobrej jakości pozyskanego ruchu. Jedynie dane dotyczące czasu spędzonego na stronie są nieco gorsze (6 sekund krócej).
Dlaczego się udało?
Wyniki cieszą, ponieważ ruch organiczny należy do najbardziej wartościowych, cechujących się największym wskaźnikiem konwersji i najwyższą jakością. W uzyskaniu wzrostu pomogła odpowiednia archiketktura informacji na stronie oraz przemyślane, dobrze zoptymalizowane treści poszczególnych działów i pakietów. Jak to dokładnie robimy mówię m.in. podczas warsztatów wewnętrznych.
Udało się również bardzo dobrze zoptymalizować wszystkie elementy mogące mieć wpływ na pozycjonowanie – odpowiednie znaczniki, tagi, zdjęcia i teksty. Wszystko poprzedziliśmy szczegółową analizą słów kluczowych (i ich wariacji) istotnych dla rynku, na jakim funkcjonuje obiekt.
Odpowiednio zarządzamy również pakietami i działami – pracują one na swoją pozycję od ponad roku. W umiejętny sposób sprawiamy, że Google nieustannie odwiedza i indeksuje wszystkie pakiety. Przetestowaliśmy również kilka spososób pozyskania linków prowadzących do strony – głównie w kilku istotnych katalogach zewnętrznych (choć eksperci zajmujący się pozycjonowaniem dyskutują nad przyszłością tego typu strategii). Zminimalizowaliśmy również ilość błędów indeksowania Google.
Nie tylko tutaj
Na potwierdzenie słuszności przyjętej strategii zerknijmy na wyniki innego obiektu, z którym współpracujemy od ponad roku. Tym razem mamy do czynienia z hotelem Spa w górach. I znów porównujemy kwiecień 2016 i 2017:
Udało się uzyskać wzrost na poziomie 58% – również dzięki odpowiedniej, nowej umowie z agencją pozycjonującą i elementami content marketingu.
Podsumowując – sukces przyniosła głównie stopniowa i sukcesywna optymalizacja strony internetowej hotelu. Robiona w porozumieniu z zarządem i działem marketingu. Długofaowa, oparta na wzajemnym zaufaniu i zaangażowaniu. Jak się okazuje – są to niezwykle istotne składowe tego typu współpracy. Bez zaufania, konsekwencji i dłuższej perspektywy sukces jest trudny do osiągnięcia (bo rzadko przychodzi natychmiast). To pozorny truizm, który nadal w wielu sytuacjach ma decydujące znaczenie.