Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Hotelowa „check-lista” na rok 2020

27 grudnia 2019, kategorie: Bez kategorii    

Niedawno pisałem o moich propozycjach dotyczących budżetu marketingowego hotelu w roku 2020. Dziś chciałbym krótko zasugerować działania marketingowe, jakie moim zdaniem warto będzie w tym roku podjąć.

Poniższe sugestie wynikają zarówno z mojego doświadczenia roku 2019, jak i ze zmian zachodzących w branży. To nie jest przewidywanie trendów – to raczej zapis konkretów, o których warto będzie pomyśleć w roku 2020.

Spotkaj się ze swoją agencją SEM

Rok 2019 był chyba pierwszym, w którym tzw. sztuczna inteligencja zaczęła grać tak istotną rolę w działaniach marketingowych hoteli. Mówię tu głównie o kampaniach w Google – mam wrażenie, że ich prowadzenie diametralnie różni się dziś od tego, jak to wyglądało jeszcze np. dwa lata temu. Algorytmy naprawdę zaczynają być pomocne, dynamicznie zmienia się więc rola prowadzącego kampanie.

Dlatego w roku 2020 warto spotkać się z naszą agencją SEM (lub osobą, która prowadzi nasze kampanie), aby dokładnie omówić strategie ustalania stawek za kliknięcie, sprawdzić integrację systemu Google z naszą stroną i booking engine, poznać wskaźnik konwersji i jego tendencje, zastanowić się nad zastrzeżeniem naszego brandu w Google itp.

Pomyśl o dodatkowych tłumaczeniach swojej strony

Rok do roku stajemy się coraz bardziej popularną destynacją turystyczną. Booking.com w swoim oficjalnym raporcie przewidującym trendy AD 2020 umieścił Świnoujście wśród 10 najbardziej „rosnących” lokalizacji turystynych świata (!).

Warto reagować na te zmiany. W zależności od lokalizacji – zastanówmy się nad wdrożeniem w 2020 roku wersji rosyjskiej lub chińskiej naszej strony. Może to pomóc nie tylko w pozyskaniu gości indywidualnych, ale również grupowych.

A przy okazji – przejrzyjmy aktualne wersje językowe naszej strony. Jestem pewien, że znajdziemy tam kilka nieaktualnych informacji, jakieś stare zdjęcie, niedziałający link. Warto to poprawić.

Zacznij reklamować się na Facebooku

Jakiś czas temu planowałem napisać artykuł, w którym chciałem przejrzeć kampanie na Facebooku prowadzone przez wybrane hotele w Polsce. Taką możliwość daje nowa Biblioteka Reklam Facebooka.

Niestety – okazało się, że znalezienie obiektu z aktywną kampanią na Facebooku graniczny z cudem. A moje doświadczenie z roku 2019 (i lat ubiegłych) jest takie, iż tego typu działania stanowią doskonałe uzupełnienie strategii w Google Ads. Warto zacząć choćby od kampanii remarketingowej.

Być może powyższa sugestia brzmi banalnie, ale niestety rzeczywistość zmusza mnie do nieustannego przypominania o Facebook Ads. W roku 2019 zmieniło się tam bardzo dużo i warto zacząć korzystać z nowych możliwości.

Załóż konto obiektu w serwisie Linkedin

W artykule o budżecie AD 2020 pisałem o reklamie w tym serwisie. Zdaję sobie jednak sprawdzę, że – choć daje ona bardzo ciekawe możliwości – jest dużo droższa niż np. reklama hotelu w Google. Warto jednak zacząć od założenia profilu biznesowego hotelu na tej stronie.

Być może udałoby się również rozpocząć jakąś komunikację? Może warto porozmawiać o tym z agencją prowadzącą nasze social media? Lub z osobą, która wykonuje dla nas takie działania? Linkedin rośnie, już niebawem może stanowić jedną z najlepszych platform komunikacji B2B w Polsce.

Stwórz ofertę Hot Deal i promuj ją

Rabaty i zniżki – element oddziałujący niemal na każdą grupę odbiorców. A przy tym również świetne narzędzie rywalizacji z OTA. W roku 2020 zaktualizuj swoją politykę cenową. Zaproponuj rabat Hot Deal na swojej stronie i promuj ją (również jako oferta w dziale z pakietami). Zastanów się również nad strategią dotyczącą polityki anulacji. Booking.com stara się odchodzić od tego obostrzenia (wprowadził Rezerwacje bez Ryzyka) – bo wie, że możliwość anulacji jest czynnikiem diametralnie zwiększającym szanse rezerwacji.

Dostawcy technologii dla hoteli zaczynają również proponować dodatkowe elementy mające wpłynąć na decyzję o rezerwacji bezpośredniej (np. mała porównywarka cen z Booking.com) – warto rozejrzeć się i sprawdzić, czy na naszej stronie nie da się takich widgetów zainstalować.

Bądź eko i mów o tym

Tak, bardzo łatwo napisać „bądź eko”. Chodzi mi jednak choćby o detale. O przyjęcie jakiejś strategii i komunikowanie jej Gościom (ograniczamy plastikowe butelki i słomki, rezygnujemy z „automatycznej” wymiany ręczników, inwestujemy w żarówki oszczędzające energię itp). Stwórz strategię i dział na stronie, w którym o tym opowiesz.

A jeśli Twoja lokalizacja jest gwarancją czystego powietrza – kładź na to nacisk w komunikacji marketingowej. To element, który zwraca obecnie uwagę Gości. I trudno się im dziwić.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Budżet marketingowy hotelu: 7 nieoczywistych punktów

Przygotowując budżet marketingowy hotelu na kolejny rok często o nich zapominamy. To wydatki, które nas zaskakują lub pomysły, na które...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!