Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

TripAdvisor ma już milion użytkowników w Polsce

29 kwietnia 2012, kategorie: Serwisy i portale    

Sądziłem, że dojdzie do tego dopiero podczas tegorocznych wakacji. Tymczasem już w lutym 2012 TripAdvisor przekroczył magiczną liczbę miliona użytkowników w Polsce. Podobną karierę robi Booking. Co to oznacza?

Karierze obu serwisów przyglądam się z wielką uwagą. Nie bez powodu – to właśnie tam potencjalni goście szukają opinii, recenzji, porównują ceny. A potem? Potem podejmują decyzję i dokonują rezerwacji. I tak jak na początku roku 2011 TripAdvisor odwiedzało miesięcznie niewiele ponad 310 tysięcy użytkowników (miejsce 20 w rankingu MegaPanel), tak w styczniu 2012 liczba ta wyniosła – uwaga – 998 tysięcy! Tym samym TripAdvisor zwiększył swój zasięg z 1,7% do 5,2%, a w rankingu awansował o 15 pozycji. Prawdziwy lot w kosmos.

Jak to się stało?

Pierwszy duży skok TripAdvisora miał miejsce w listopadzie – pisałem o nim na blogu. Zastanawiałem się wówczas, czy mamy do czynienia z jednorazowym wyczynem. Okazało się, że nie.

Wystarczy spojrzeć na najświeższe (póki co) dane. W lutym 2012 TripAdvisor przekroczył barierę miliona polskich użytkowników. Ta sztuka nie udała się póki co Bookingowi (940 tysięcy użytkowników w lutym 2012). Najnowszy ranking najpopularniejszych witryn turystycznych w Polsce wygląda tak:

  Zasięg w % Użytkownicy w tys. Odsłony w mln
rozklad-pkp.pl 10.2 1957.64 45.71
Grupa Onet.pl – Turystyka 8.8 1701.15 21.79
Grupa Wirtualna Polska – Orange – Turystyka 7.5 1439.69 18.67
Grupa nocowanie.pl 6.2 1188.76 13.57
tripadvisor.com 5.4 1036.53 0
booking.com 4.9 940.37 0
Grupa eholiday.pl 3.8 737.43 5.86
Grupa E-podroznik.pl 3.6 692.32 8.27
Grupa Gazeta.pl – Turystyka 3.1 591.94 9.01
Grupa eSKY.pl 3.0 582.78 0
agoda.com 2.7 516.17 0
Grupa Fajnewczasy.pl 1.8 354.35 6.92
gastronauci.pl 1.8 343.44 1.69
Grupa Meteor24.pl 1.7 329.77 0
Grupa G+J Polska – Turystyka 1.6 316.73 2.15
holidaycheck.pl 1.6 301.77 9.49
Grupa Allegro.pl – Turystyka 1.4 265.77 5.51
Grupa Travelplanet.pl SA 1.4 273.73 0
rozklady.pl 1.4 273.04 0
Grupa Interia.pl – Turystyka 1.2 228.63 1.82

Znacznie ciekawiej wygląda wykres prezentujący wzrosty TripAdvisora oraz Booking na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy:

TripAdvisor - Booking w Polsce

Tegoroczne lato zapowiada się więc bardzo ciekawie. Czy TripAdvisor przeskoczy grupę Nocowanie? Biorąc pod uwagę dynamikę wzrostu obu witryn – przeskoczy, i to już niebawem. Kolejne pytania: jakie są możliwości TripAdvisora w naszym kraju? Jak duży zasięg może zdobyć?

Czy już zarządzasz swoim obiektem na TripAdvisorze?

Polscy hotelarze często ignorują siłę TripAdvisora. Tymczasem jest to jedno z najważniejszych narzędzi, za pomocą których możemy zarządzać reputacją naszego obiektu w internecie. A jej waga nieustannie rośnie. Od czego więc zacząć?

Zacznij od przejęcia swojego konta w serwisie. Można to zrobić na kilka spososób: podając dane karty kredytowej lub przesyłając komplet dokumentów do siedziby TripAdvisora. Następnie zadbaj o to, aby twój obiekt był optymalnie opisany. Umieść jak najwięcej atrakcyjnych zdjęć. A jeśli masz szczęście plasować się w pierwszej trójce rankingu dla twojego miasta – zastanów się nad usługą Business Listing.

Przede wszystkim jednak: reaguj na opinie. Obserwuj je, odpowiadaj, dziękuj za recenzje pozytywne, wyjaśniaj negatywne. Spraw, aby użytkownicy poczuli się wyróżnieni. Pokaż im, że przywiązujesz dużą wagę do opinii gości. A tych, którzy śpią w twoim hotelu, zachęcaj do dzielenia się wrażeniami na TripAdvisorze.

Jeden z kolejnych wpisów poświęcę temu, w jaki sposób powinno się reagować na negatywne opinie. Łatwo tu bowiem o błędy, które mogą nam przynieść skutki odwrotne do zamierzonych.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Twoi goście chcą wiedzieć o Tobie coraz więcej

Trafiłem na wyniki badań dotyczących tego, w jaki sposób Polacy planują swoje urlopy. Kolejny raz okazało się, że decydującą rolę...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!