Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Hotel na Facebooku – większa kontrola

03 maja 2012, kategorie: Hotel na Facebooku    

Zanim zaczniesz zabiegać o to, aby twoi goście polecali hotel na Facebooku, upewnij się, czy twoja strona jest na to przygotowana. O czym należy pamiętać?

Niedawno pisałem o znacznikach, dzięki którym Google jest w stanie wyświetlać informacje o hotelu w postaci tzw. rich snippets dla hotelu, czyli „wyników poszerzonych”. W przypadku mojego bloga wygląda to następująco:

Tak prezentowany wynik wyszukiwania wyróżnia się elementem graficznym (gwiazdki), który przyciąga wzrok i może przyczynić się do wyższego wskaźnika kliknięć (CTR). Co więcej, użytkownik ma okazję przejść bezpośrednio do kategorii tematycznych bloga odpowiadających wpisowi (Pozycjonowanie, Strategie). Podobny efekt może uzyskać hotel – jeśli tylko umiejętnie zastosuje kod zwany microdata.

Facebook czeka na dane

Podobnie jak w przypadku pozycjonowania hotelu w Google, treści na naszej stronie możemy otagować również z myślą o Facebooku. Po co? Przyda nam się to, gdy ktoś zdecyduje się polecić na FB nasz obiekt, promocję lub jakąkolwiek podstronę. Wówczas jego znajomi zobaczą okienko, w którym znajdzie się tytuł naszej strony, zdjęcie oraz krótki opis. Najczęściej Facebook sam decyduje jak mają wyglądać te elementy. Dlaczego jednak nie mielibyśmy mieć nad nimi kontroli?

Hotel i Open Graph

W kwietniu 2010 Mark Zuckenberg zaprezentował protokół Open Graph, za pomocą którego Facebook interpretuje stronę tak, jak tego sobie tego życzy jej właściciel. To bardzo proste – wklejając kilka prostych tagów w kod naszej strony możemy zdecydować jaki tekst, tytuł lub zdjęcie zobaczą użytkownicy Facebooka.

Co więcej – jeśli użytkownik kliknie na naszej stronie w przycisk „Lubię To!”, nasz hotel automatycznie pojawi się w sekcji „Ulubione” użytkownika na jego profilu FB. To świetny sposób na zwiększanie liczby internetowych ambasadorów marki.

Jak to dokładnie wygląda?

Aby poprawnie zainstalować znaczniki protokołu Open Graph, należy wkleić je w odpowiednich działach na stronie hotelu. Najlepiej – na wszystkich. Znaczniki wklejamy w sekcję strony – zrobi to jej administrator.

< meta property="og:site_name" content="(Nazwa Hotelu)" />
< meta property="og:title" content="(Tytuł działu / promocji / artykułu)" />
< meta property="og:type" content="hotel" />
< meta property="og:url" content="(link do strony)" />
< meta property="og:image" content="(link do zdjęcia)" />

To wszystko. Warto pamiętać, że znacznik „og:type” może mieć wartość „restaurant” lub „article” – przyda się na podstronie dotyczącej hotelowej restauracji lub artykułu/promocji. Warto również zadbać o to, aby w ten sposób opisać każdą stronę, na której umieszczamy przycisk „Lubię To!”

Hotel powinien również wykorzystać kilka dodatkowych znaczników – np. te, które odnoszą się do naszej lokalizacji:

< meta property="og:latitude" content="(lokalizacja)"/>
< meta property="og:longitude" content="(lokalizacja)"/>
< meta property="og:street-address" content="(Ulica i numer)"/>
< meta property="og:locality" content="(Miasto)"/>
< meta property="og:region" content="(Województwo)"/>
< meta property="og:postal-code" content="(kod pocztowy)"/>
< meta property="og:country-name" content="(kraj)"/>

Rekomenduję również umieścić informacje kontaktowe:

< meta property="og:email" content="(adres email)"/>
< meta property="og:phone_number" content="(numer telefonu)"/>
< meta property="og:fax_number" content="(numer faksu)"/>

Podczas szkoleń i konsultacji dokładnie omawiam możliwości zastosowania znaczników Open Graph dla konkretnych obiektów – dlatego zapraszam do współpracy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
TripAdvisor ma już milion użytkowników w Polsce

Sądziłem, że dojdzie do tego dopiero podczas tegorocznych wakacji. Tymczasem już w lutym 2012 TripAdvisor przekroczył magiczną liczbę miliona użytkowników...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!