Hotel na Facebooku: kilka sprawdzonych metod
Na Facebooku możesz skutecznie budować lojalność swoich gości. Hotel na Facebooku być powinien – to fakt. Pytanie jednak: w jaki sposób? Jak wzbudzać zaangażowanie fanów?
Isabella Scott na łamach bloga AllFacebook podzieliła się siedmiomia metodami, za pomocą których marka może budować swoją siłę na Facebooku. Wszystkie są zarówno proste, jak i bardzo skuteczne. Po kolei:
Kiedyś trafiłem na porównanie strategii obecności marki na FB do spotkania towarzyskiego. Nie zainteresujesz nikogo, jeśli będziesz cały czas mówić – głównie o sobie. Aby skłonić do interakcji, hotel na Facebooku powinien reagować, pytać, inspirować lub bawić. Pani Scott dodaje również: powinieneś obserwować to, o czym piszą fani na Twoim profilu. Komentuj, odnoś się i odpowiadaj – choćby w postaci przycisku like.
W tym sensie deklarację „lubię to” powinniśmy interpretować jako „to przynosi mi realną korzyść”. Nie ma co ukrywać – dla wielu Twoich fanów właśnie ta interpretacja była decydująca. Promocje i zniżki nadal potrafią bardzo skutecznie przyciągnąć i utrzymać fanów. Czy jednak wartość takich osób będzie duża? Czy będą to na pewno Twói potencjalni klienci?
Isabella Scott radzi, aby akcje na Facebooku wspierać zarówno reklamą w tym serwisie, jak i poza nim. Odpowiednio zaplanowana, jednorodna kampania online i offline potrafi przynieść doskonałe rezultaty.
Chcesz mieć więcej „lajków” lub komentarzy? Regularnie umieszczaj interesujące materiały video. Wszyscy je uwielbiamy – w tym sensie nadal jesteśmy pokoleniem telewizji.
W nawiązaniu do zniżek i korzyści. Spraw, aby fani poczuli się wyróżnieni. Nic tak nie wpływa na ich lojalność, jak poczucie uczestnictwa w czymś równie wyjątkowym, co limitowanym. Tutaj rekomenduję krótkie, atrakcyjne akcje, podkreślające ekskluzywność grupy.
Obok promocji lub materiałów video koniecznie organizuj regularne konkursy dla fanów. Proste i przerzyste – zawsze wzbudzą zainteresowanie i zwiększą interakcję. Wcześniej przeczytaj jednak regulamin promocji na FB – inaczej narazisz swój profil na ban.
A więc takie, które znamy choćby z Groupona. Limitowane czasowo oraz ilościowo. Oparte na dużej zniżce. To tyle od pani Scott. Ja dodam – wcześniej sprawdź, czy na pewno będzie Ci się to opłacać. Czysto finansowo.