Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Hotel w Social Media – dobry przykład

20 lutego 2012, kategorie: Hotel na Facebooku, Strategie i Case Study    

Choć ROI w social media to wciąż zagadka, zachodnie sieci hotelowe coraz lepiej radzą sobie z tym kanałem komunikacji. Niektóre niemal w całości opierają swoją strategię marketingową właśnie na społecznościach. Jak dokładnie?

Na swoim blogu Daniel Edward Craig pisze o swoim pobycie w jednym z obiektów sieci CitizenM. To koncepcja tzw. „inteligentnych hoteli” – w Polsce nurt ten reprezentuje sieć Puro. Na czym polega owa „inteligencja”? Głównie na oszczędności. Zatrudnienie oraz usługi ograniczone do niezbędnego minimum, niewielkie pokoje, niska cena – przy jednocześnie wszechobecnej automatyzacji, nowoczesnym designie oraz otwartości na nowe technologie (Wi-Fi, ekrany dotykowe itp.).

Idąc w social

Daniel Edward Craig rozmawial z Diego Sartorim, odpowiedzialnym za strategię CitizenM w mediach społecznościowych. Na czym polegają jego obowiązki? Oprócz prowadzenia profili sieci na Twitterze i Facebooku, śledzi on wszystkie dyskusje oraz opinie na temat CitizenM – odpowiada na nie, reaguje na sugestie i trendy, zarządzając w ten sposób reputacją marki.

Czy takie stanowisko ma sens?

Oczywiście. To nowy typ specjalisty, którego obecność stanie się niebawem koniecznością – podobnie, jak obecność Reveune Managera czy specjalisty ds. reklamy w wyszukiwarkach. Czy tego chcemy, czy nie – monitoring informacji tworzonych przez użytkowników już za moment może stać się niezwykle ważny – ma on bowiem coraz większy wpływ na decyzje o rezerwacji. Serwisy turystyczne, fora internetowe, platformy rezerwacyjne, media społecznościowe, również zwykłe maile – wszędzie tam mówi się o nas. Warto umiejętnie brać udział w tej dyskusji.

^ Tak wygląda strona internetowa CitizenM. Ta sieć ewidentnie chce się wyróżniać
Które z kanałów są najbardziej skuteczne?

Na tak zadane pytanie Diego Sartori odpowiada wymieniając oczywiście Twittera i Facebooka. Ten pierwszy serwis sprawdza się jako platforma obsługi klienta, ten drugi wzbogaca przekaz o dodatkowe elementy, takie jak lifestyle czy nowe technologie. Są jeszcze Foursquare, Gowalla, Instagram – ale wymieniane tu raczej w kategoriach serwisów niszowych. Kolejny raz więc okazuje się, że social media marketing sprowadza się do obecności na dwóch serwisach. Znamienne, że Sartori słowem nie wspomina o GooglePlus.

Informuj, nie reklamuj

Social media to platforma komunikacji, a nie reklamy – słusznie podkreśla Diego Sartori:

Nigdy nie piszemy „zatrzymaj się u nas, jesteśmy najlepsi”. Za pomocą mediów społecznościowych staramy się raczej komunikować tożsamość naszej marki – to, kim jesteśmy i o co nam chodzi.

Pora na przykład

Podczas otwarcia hotelu CitizenM w Glasgow zorganizowano kampanię „bezpłatnego testowania” obiektu. Na ulicach rozdawano ulotki, zaś na Facebooku oraz Twitterze umieszczono posty zachęcające do skorzystania z usług hotelu. Po trzech godzinach obiekt był pełen gości. Rezultat – numer 1 na TripAdvisor (choć na ulotkach nie było prośby o wystawienie opinii) oraz jeden z najbardziej popularnych tematów na Twitterze. Zdaniem Diego, marketing szeptany hotelu musi rozpocząć się od rynku lokalnego.

Software?

Aby na bieżąco monitorować to, co dzieje się z marką CitizenM w mediach społecznościowych, Diego Sartori korzysta z oprogramowania ReviewPro – jednego z najciekawszych na rynku. Pozwala ono nie tylko śledzić opinie na temat obiektu, ale również zarządzać nimi – publikując na stronie hotelu, odpowiadając lub prowadząc analizę semantyczną oraz zestawiając ją z bezpośrednią konkurencją na rynku. Aby planować obecność na Facebooku oraz Twitterze, Startori używa Crowdboostera.

Więc jak z tym ROI?

Tutaj zaczyna się robić miękko, do czego media społecznościowe zdążyły nas już przyzwyczaić. Dzięki narzędziom takim jak ReviewPro czy TrustYou jesteśmy jednak w stanie dość dokładnie obserwować i mierzyć wahania satysfakcji gości – a nasza strategia w mediach społecznościowych może mieć na tu spore znaczenie. Diego Sartori dopowiada, że monitoring opinii na temat CitizenM to świetny pomysł na doskonalenie oferty. A optymalnie zaprojektowana usługa jest przecież najlepszą formą reklamy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Haston City Hotel nie potrzebuje dobrej strony?

Trafiłem na stronę wrocławskiego hotelu Haston City, otwartego w ubiegłym roku. Obiekt jest nowy i ładny - tym bardziej zastanawia...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!