Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Na uciekających użytkownikach też można zarobić

19 marca 2012, kategorie: Strategie i Case Study    

278 procent – o tyle wzrosła liczba użytkowników serwisu RoomKey.com w ciągu jednego miesiąca. W lutym z RoomKey korzystało niemal milion osób. Okazuje się, że to efekt sprytnej (i niedrogiej) kampanii.

O RoomKey pisałem w styczniu. To porównywarka stworzona przez kilka największych sieci hotelowych. Chodzi o przeciwwagę zarówno dla systemów rezerwacyjnych, jak i coraz bardziej popularnego Google Hotel Finder. I choć branża nie wróży serwisowi świetlanej przyszłości, jego autorzy robią wszystko, aby produkt odniósł sukces.

Jak to się stało?

Pierwszy poważny krok miał miejsce na przełomie stycznia i lutego. Przedstawiciele sieci tworzących projekt wpadli na pomysł ciekawej cross-promocji. Akcja opiera się na wyświetlaniu okien pop-under użytkownikom, którzy – będąc na stronie wybranego hotelu grupy – nie zdecydowali się na rezerwację.

Opuszczając stronę lub booking engine użytkownicy widzą pop-under generowany przez RoomKey. A na nim: propozycje innych hoteli w lokalizacji, której dotyczyło zapytanie. Wszystko po to, aby użytkownik dokonał rezerwacji za pomocą RoomKey, wybierając hotel należący do założycieli serwisu. Sprytne!

I skuteczne. W porównaniu ze styczniem, w lutym liczba użytkowników korzystających z RoomKey oscylowała wokół miliona. John Davis, szef serwisu, podkreśla:

Ruch wychodzący (exit traffic) jest kluczem. Ta strategia daje nam dostęp do milionów użytkowników, których ścieżek wcześniej nie byliśmy w stanie przewidzieć. Dzięki akcji jeszcze mocniej wiążemy się ze stronami sieci biorących udział w projekcie.

Co dalej z RoomKey?

Nie podejrzewałem RoomKey o jakiekolwiek innowacyjne akcje. Szczególnie po tym, jak jednym z hucznie zapowiadanych pomysłów okazał się dział z opiniami o hotelach. Biorąc jednak pod uwagę ostatnie wyniki serwisu dochodzę do wniosku, że warto obserwować to, w jaki sposób rozwijać się będzie ten model zdobywania klientów. Wychodzących klientów.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Hotel w mediach społecznościowych
Buduj społeczność wokół swojego hotelu

Josiah Mackenzie opublikował na Facebooku video poświęcone budowaniu przez hotel zaangażowanej, oddanej społeczności. Dlaczego warto, i jak dokładnie powinno się...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!